2.35:1 oppsett med PT-AE3000 og BDP-9100 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...rene monologen dette... Har nå kommet meg til rundt side 70 i AVS-tråden og ser nå en del kommentarer og lysmålinger relatert til "cinema"-modusene som er de som gir korrekt fargerom. Det er flere som kommenterer at lysutbyttet reduseres en hel del ved bruk av disse modusene.

Jeg tror nok 100" i 2.35:1 bør være den størrelsen en bør gå for på denne projektoren, alternativt tror jeg muligens det kan være en ide å vente på AE4000, som jo ikke kan være alt for langt unna, der de trolig har adressert det faktum at fargefilteret stjeler en del av lyset...

Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm... ble ikke enkelt dette. Får vel gjøre som du sier Lygren; enten gå ett hakk ned i lerret størrelse (blir da bare 80" på 16:9 om jeg har 100" 2.35:1) eller krysse fingrene å håpe det dukker opp en arvtager (AE4000) snart. Må uansett male vegger og tak før jeg begynner å henge opp noe.

Takk igjen for hjelpen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...mulig jeg klarer å få tak i en AE3000 i løpet av noen ukers tid jeg kan måle lyset fra og sammenligne direkte med en kalibrert TW5000... Jeg bruker selv et 100" 2.35:1-lerret... AE4000 ryktes å ikke dukke opp før i november, så det kan bli litt lenge å vente...

Poenget er jo at AE3000 jo har såpass vesentlige funksjoner for 2.35:1 at den vil være interessant selv med noe lavt lysutbytte. Uansett synes jeg det er et poeng å faktisk kvantifisere dette bedre!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er faktisk "pakken min" blitt pakke på shoppen også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    raskt spørsmål. Er det avspilleren eller filmen som sier noe om hvor teksten skal være? så nettopp Pear Harbour på min BD-P1650 og teksten lå over det svarte område og inne på selve bildet... Er det noe vits å kjøpe phillips sin spiller da?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er filmen som definerer posisjonen og vil være ulik fra film til film... Philips´ spiller er derfor et poeng, ja, da den gir en fast posisjon på teksten uavhengig av film...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da skjønner jeg det. hadde lest gjennom denne tråden og begynte plutselig å lure. takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp

jeg har prøvd å lese meg til hva som faktisk blir anbefalt av dere. jeg har hatt en panasonic pt ae 700 i 3 år nå. har vært fornøyd med den. men nå er det på tide å oppgradere til full HD.
    jeg har egentlig hatt peiling på pana pt ae3000, men ser at det prates varmt om TW5000. disse to ligger nå på nøyaktig samme pris.
    så hva burde jeg ta av disse to?
    jeg har ca 8 meter fra pj til lerret. lerrete er ca 2,5m bredt og et 16:1 lerret.

hadde vært flott å fått svar kjapt, da jeg sitter å skal bestille snarest:-)))
    å beklager om jeg ikke er i rett tråd. dette var det nærmeste jeg kom.....

Mvh stefan

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Siden "sist" har jeg hatt muligheten til å måle lyset fra en AE4000, som stiller i om lag samme lige som AE3000. Den måler ca. 500AL i kalibrert modus, det samme gjør for øvrig en JVC HD950, da med anamorfisk linse påmontert (10% lavere uten). Samtidig leverer jo HD950 langt bedre sort og dermed bedre dynamikk og mindre behov for lys.

Jeg vil uansett si at AE3000 er et godt valg, spesielt når jeg har sett hvor godt AE4000 responderer på kalibrering. Samtidig er definitivt Epsons TW5000 en verdig motkandidat som stiller med langt bedre sortnivå, og samtidig en hel del mer lys. Resultatet er mer "punch" i bildet fra en TW5000. Nå er det i alle tilfelle slik at en relativt kjapt vender seg til lavere lysutbytte fra en projektor gitt at rommet kan mørklegges skikkelig. Øyet er utrolig følsomt for lys!

I valget av projektor får du vel trøste deg med at du uansett valg ender opp med MYE for penga! Jeg kan videre på det sterkeste anbefale å få projektoren kalibrert, enten det er TW5000 eller AE3000 - det er fantastisk hvor mye det har å si for ytelsen i praksis! Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tusen takk for svar

jeg ble noe klokere:-), men noe gjennstår da. har nettop lest at pan3000 som har en automatisk anamorfisk linse, må ha et buet lerret:-o
    kan dette stemme. har selv et rammelerret, så det blir vanskelig å få til..... trenger da TW5000 også det?? syntes dette ble vanskeligere jo mere jeg leste gitt:-/

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AE3000 har kun en funksjon som lar deg lagre zoom / fokus, den har IKKE anamorfisk linse! Du trenger heller på ingen måte et buet lerret på verken AE3000 eller TW5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, DA er jeg litt med igjen;-p.... da ble det nok panasonic pt ae3000 på meg:-) får den i løpet av uka, å gjett om jeg gleder meg masse til dette.
    og igjen, tusen takk for svar:-)

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile "lysutbytte PT A3000"

Er enig med Gorm at prosjektoren er lyssvak i Cinema / Color mode i kalibrert tillstand. Gorm har faktisk kalibrert min, men valgte å gå for en ennen kalibrering i normal modus uten fargefiltere, da det fungerte best på 2.37:1 114" DC buet lerret. (kalibreringen er sikkert ikke i hendhold til div. normer, men det fungerer for meg).Når det gjelder 2.35:1 lerret,har man en fin mulighet til å benytte plassen over / under lerretet til senter ht. og anlegg.

langhelg.net

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tilføye at jeg ble særdeles fornøyd med mitt oppsett med pt-ae4000 på 129" kurvet dreamscreen lerret. Savner ikke noe lys. Nå skal det nevnes at jeg har mørkt tak, vegger og delvis golv + at den ikke er kalibrert enda (kjører color modus 1).

Det finnes helt sikkert en hel del projektorer som er mer lyssterk, men denne er mer enn nok lyssterk for meg. I tillegg er 2.35:1 funksjonaliteten bare helt genial. I kombinasjon med Philips sin bdp-9500 og cinemascope lerret ble løsningen optimal for mitt bruk. Når jeg spiller ps3 eller en sjelden gang ser en 16:9 film får jeg et bilde på 105", mens når jeg ser film får jeg et imponerende bilde på 129" cinemascope. Automatisk gjenkjenning fungerer også perfekt.

Nevner det bare for at likesinnede som er mer opptatt av den faktiske opplevelsen enn tall og spesifikasjoner ikke skal skremmes fra å kjøpe denne projektoren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Bruk av Zoom PT 3000AE

Når man avspiller 2.35:1 film (på aspekt 16:9 modus ) på 2.35.1 lerret og skal gå til 16:9 full screen, kan man bruke linse memory. Men hva med å bruke Aspekt knappen på fjermkontrollen til S16:9 for å få 16:9 ?, er det da de-generering av bilde? (tenker da på å "spare" Zoomen.)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hammond, vet du noe om 4000 er bedre en 3000 når det gjelder støv problematikken? pft.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er bygget på eksakt samme plattform, så der er det neppe noen forskjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Hammond, vet du noe om 4000 er bedre en 3000 når det gjelder støv problematikken? pft.
    Ikke kjent med problematikken...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempefornøyd med AE3000. Det mases så om lysstyrke her...
    har aldri streifet meg at det er noe problem med lysstyrke når jeg har sett film. Panasonic må jo i så fall være klar over "problemet" med lysstyrke.
    For meg blir det jo litt rart at de ikke bare lager en projektør med mer lystyrke, når alt annet er så bra...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Hvilken støvproblematikk er det snakk om her? har aldri hatt noe problem med støv på noen som helst måte?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •