[LØST] HW10 og lengde på HDMI-kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[LØST] HW10 og lengde på HDMI-kabel

Hei,

Jeg har et problem jeg mistenker er relatert til kabellengde. For å minske antall feilkilder har jeg kobler jeg kilde direkte til projektor.

Kilde <-- HDMI-kabel --> HW10

Kildene som er forsøkt er popcorn hour, PS3 og en Canal Digital HD-dekoder .

Jeg har forsøkt følgende kabler:
    15 meter, dreamscreen ultraflat
    10 meter, clas ohlson
    1 meter, som følger med popcorn hour

Så langt er det kun 1-meterkabelen som gir et 100% bilde. Ved oppstart av popcorn hour gir 10- og 15meteren bilde, men med feil farger (rosa/hvitt eller grønt/hvitt). Etter oppstart er ferdig forsvinner bildet, jeg antar at den går over i en annen modus hva HDMI angår.

Med playstation 3 gir ikke 10- og 15-meterkablene bilde på HW10 i det hele tatt.

Det er forsøkt å endre modus på popcorn hour fra 576p til 1080p uten merkbar effekt.

Det er verdt å ta med at TVen (Panasonic PX80) fint klarer å vise bilde fra alle kildene med alle kablene, med alle modusene som er testet.

Har noen innspill?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å fjerne metallkappen på DreamScreen-kabelen inn til projektoren, det vil trolig gi bilde via denne... Pluggen blir rett og slett for bred for HW10s HDMI-inngang, men fjernes metallkappen passer den perfekt!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hvis det ikke funker, og du samtidig får bilde på TVen din med kabelen er det imidlertid trolig HDMI-inngangen på HW10en det er noe feil med. Test da den andre inngangen, og hvis det heller ikke hjelper må den nok inn på service.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Prøv å fjerne metallkappen på DreamScreen-kabelen inn til projektoren, det vil trolig gi bilde via denne... Pluggen blir rett og slett for bred for HW10s HDMI-inngang, men fjernes metallkappen passer den perfekt!
    Den passer bedre uten kappen, ja - men den gir fortsatt ikke bilde. Kabelen fungerer fortsatt fint mellom kilde og TV.

Jeg fant en 5-meterskabel fra Clas Ohlson som gir fint bilde på projektoren, så da har vi:

1 meter, OEM fungerer fint
    5 meter, Clas Ohlson fungerer fint
    10 meter, Clas Ohlson fungerer ikke
    15 meter, Dreamscreen u/kappe fungerer ikke

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 1m og 5m kablene fungerer, tyder jo det på at de lengre kablene ikke er gode nok, og at det ikke er PJ som er problemet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmm, snodig... Jeg bruker selv DreamScreen 15m til min TW5000, og har også hatt HW10 tilkoblet uten problemer... Jeg har hele tiden benyttet en S350 Blu-ray-spiller fra Sony.

Min "teori" er at du har et elektromagnetisk felt som påvirker kvaliteten på signalet når det sendes til projektoren. Har du mulighet til å flytte projektoren til et annet sted og teste kabelen der - gjerne rett ved siden av selve kilder slik at du eliminerer en eventuell elektromagnetisk påvirkning?

Videre kan det tenkes at en såkalt HDMI-booster vil kunne "fikse" dette issuet selv om du måtte ha en forstyrrelse til stede av noe slag...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Den passer bedre uten kappen, ja - men den gir fortsatt ikke bilde. Kabelen fungerer fortsatt fint mellom kilde og TV.

Jeg fant en 5-meterskabel fra Clas Ohlson som gir fint bilde på projektoren, så da har vi:

1 meter, OEM fungerer fint
    5 meter, Clas Ohlson fungerer fint
    10 meter, Clas Ohlson fungerer ikke
    15 meter, Dreamscreen u/kappe fungerer ikke
    Hei. Fikk heller ikke bilde med Dreamscreen kabelen jeg hadde. Da 1080p 24Hz. Det var en 12.5m. Byttet til supra sin, og vips ble det bilde. Denon DVD2500 BT, Yamaha Z7 og Sanyo PLV-Z2000 PJ er komponentene som ble brukt.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv DreamScreen 15m til min TW5000, og har også hatt HW10 tilkoblet uten problemer... Jeg har hele tiden benyttet en S350 Blu-ray-spiller fra Sony.
    Jeg har ikke S350, men PS3 er vel nær nok. Interessant at kabelen har fungert fint for deg, takk for info.
    Har du mulighet til å flytte projektoren til et annet sted og teste kabelen der - gjerne rett ved siden av selve kilder slik at du eliminerer en eventuell elektromagnetisk påvirkning?
    Jeg tok pj ned fra taket igjen og satt den på bordet, uten at det hadde effekt. Plassering ca 2 meter fra kilden med kabelen strukket ut og lagt rundt i rommet for å unngå "magneteffekten" med surret kabel.

Videre kan det tenkes at en såkalt HDMI-booster vil kunne "fikse" dette issuet selv om du måtte ha en forstyrrelse til stede av noe slag...
    Jeg vil helst slippe flere bokser hvis jeg kan unngå det.

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fikk heller ikke bilde med Dreamscreen kabelen jeg hadde. Da 1080p 24Hz. Det var en 12.5m. Byttet til supra sin, og vips ble det bilde.
    Selvom det er en annen pj er det verdifull input. Takk! Det kan hende jeg bør teste med Supra sin 15m som koster det samme som Dreamscreen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert en feil på kabelen. 15 meter er uansett i grenseland, og med den lengden hadde jeg sikret meg med en bedre kabel. De eneste kablene jeg har vært borte i som fungerer stabilt over slike kabellengder, er Silver Serpent Reference fra BetterCables. BetterCables garanterer faktisk helt opp til 1440p på 15 meteren, og ikke koster den mer enn kabelen du har heller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Gorm. Dette høres ut som en typisk kabelfeil, hvor det endten er skade på kabelen (som begrenser båndbredden) eller at kabelen rett og slett er for dårlig. Jeg er temmelig sikker på at du vil lykkes med en Monster Cable HDMI750. Den skal være godkjent for 1080p i disse lengdene. Den koster dog noen kroner...

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk byttet kabelen til en Dreamscreen HDlock i tilsvarende lengde og da fikk jeg bilde. Om den gamle kabelen var defekt fikk jeg aldri bekreftet, men den fungerte iallefall fint mot TVen (som tidligere beskrevet).

Kontakten mellom kabelen og projektoren er dårlig, men hvis jeg anretter kabelen "slik og slik" fungerer det altså. Jeg anser saken som løst inntil videre, jeg skal teste litt mer utover dagen.

Takk for alle innspill

Edit; Nå har jeg fått testet litt mer og problemet er løst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •