Hva trenger man? Type kabler etc... (trenger råd)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva trenger man? Type kabler etc... (trenger råd)

Jeg har lyst til å anskaffe meg en prosjektor i den rimelige delen av skalaen. Har hele tiden tenkt på X1, men nå ser det ut til at det har dukket opp flere alternativer, bl.a. Benq 6100. I tillegg har jeg tenkt til å prøve Ikea-lerretet.

Men det jeg lurer på (jeg er fersk på dette her). Hva trenger man av utstyr for å få dette til å funke ganske greit? Jeg ser det snakkes en hel del om kabler, type lerret og masse forkortelser for det ene og det andre.
    Digitalt, optisk, komponent, coax etc..etc..., via PC med diverse kort......
    selvproduserte kabler......

Jeg har en grei dvd-spiller og en humax 5350 digital parabol som jeg har tenkt å bruke som signalkilde til prosjektoren (+ litt playstation og Gamecube i tillegg)

Vil jeg oppnå betydelig dårligere bilde om jeg bare tar en "vanlig" kabel og putter direkte inn i prosjektoren? Eller er det anbefalt å kjøpe det ekstra som kreves for å oppnå best mulig resultat?

Det finnes sikkert masse svar på dette tidligere, men jeg spør likevel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du sier du har en grei DVD-spiller. Hvilken er det?

Når det gjelder X1 / 6100 så er vel tommelfingerregelen er at progressive scan fra en DVD-spiller er den beste måten du kan få godt bilde på.

Jo lenger du må strekke en bildekabel fra DVD-spiller til projektor, desto viktigere er det å ha en kvalitetskabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •