Projector: Hitachi, Panasonic eller BenQ ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    BenQ 7800 er ganske stor i forhold til de andre som er nevnt her. På "hele" åtte kilo er den kanskje litt upraktisk dersom du må flytte på den hver gang den skal brukes? Forresten så har jeg lenge flyttet fram og tilbake på prosjektoren. Dette er ikke beste løsning ettersom det er verre å optimalisere innstillingene, men det fungerer greit nok...

Angående garanti er vel ikke det så relevant i Norge? En prosjektor regnes vel som dyr elektronikk og etter den "nye" kjøptloven er det vel 5 års garanti uansett merke/forhandler?
    Nei du ...den garanti-betemmelsen tror jeg bare virker på papiret.:wink:

Se på bilgarantier, stort sett 1, 2 og 3 år.

Har fremdeles tilgode å høre om noen som har fått noe på 5-års regelen.

Om 1 år når jeg skal oppgrader så ser jeg positivt på at det er 2 år igjen av garantien, mener det kan være et poeng for kjøper, men kanskje jeg tar feil :roll:

Bidda

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Tar forbehold om regnbueeffekten. Har ikke fått testet om jeg er følsom for dette. Noen gode steder i Bergen jeg kan få testet dette ? Antar at det er ingen forhandlere som fører BenQ i Bergen !
    Regnbueeffekten kan du få testet hos hifiklubben ved Tollbodsalmenning. Der har dem Toshiba TLP-MT100 med vannvittig med regnbuer, MT500 med en del regnbuer, og Optoma H30 hvor jeg nesten ikke så regnbuer. Har selv BenQ 7800 hvor jeg kun ser regnbuer på enkelte plagg med striper.

Du skulle fått kommet hjem til meg å sett BenQ 7800, men desverre så ser huset mitt ut som en krigs-sone for tiden. Kjøkken og Hjemmekino bygging paralellt med reisejobb gjør at ting tar tid (i hver sin del av stuen må vite)

Byggearbeidene varer i 1 til 2 måneder til

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Ser også at det benyttes SVHS til kr 300 for 10m (C.Olsson). .
    S-video kanskje.. *pirke pirke* :roll:

du burde absolutt vurdere Optoma H30! :wink:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er særdeles plaget av regnbuer burde valget stå mellom BenQ pe7800 og Infocus 4805.

Jeg vil også anbefale å gi projektoren en fast plass opphengt i taket.

Robert-

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Regnbueeffekten kan du få testet hos hifiklubben ved Tollbodsalmenning. Der har dem Toshiba TLP-MT100 med vannvittig med regnbuer, MT500 med en del regnbuer, og Optoma H30 hvor jeg nesten ikke så regnbuer. Har selv BenQ 7800 hvor jeg kun ser regnbuer på enkelte plagg med striper.
    PB6100/6200 ligger i mellom MT100 og H30 i rengbuevirkning.

Bidda

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange interessante svar. Jeg tror jeg skal teste Optoma H30, ettersom noen her anbefaler denne. Er også konevennlig i størrelse.

Rettelse: Min kamerat har ikke Hitachi TX10, men Panasonic. Har slått fra meg Panasonic.

Mulig jeg må lage meg et sammenleggbart stativ som PJ kan stå på. Vurderer også å ha PJ inni i et "avvisskap" som jeg kan flytte på, men usikker på om bildet blir bra da. PJ bli stående i ca 40-50 cm høyde. Noen som har erfaring med dette ? Som noen har nevnt tidligere; Planleggingen er halve moroa !

Skal prøve å komme tilbake med bilde av stua senere. Kanskje noen har nyttige tips til løsninger. Spørs om det blir PJ kjøp før fellesferien.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •