Sony HW-10, Black Level Adjustment

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HW-10, Black Level Adjustment

Er det noen som har testet ut om Black Level Adjustment på Sony HW-10 fungerer etter sigende (ligger under Ekspert meny)?

Hva er det som gjøres med bildet for å få bedre sortnivå ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "supergamma" som nesten garantert fører til black crush
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unødvendig funksjon.... En korrekt gråskala kalibrering, samt tilpassning av gamma vil ta ut det som rt å hente fra projektoren.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve funksjonen etter å ha deaktivert auto-irisen. Min erfaring tilsier at funksjonen da bedrer sortnivået ganske mye, og det uten tap av skyggedetaljering. Med auto-irisen aktivert får du imidlertid undertrykkelse i nevnte området, med tap av detaljer som resultat.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...helt enig her, "black level expansion" fører dessverre til kraftig tap av detaljer... Du kan "korrigere" dette ved å bruke en høy gamma, men da er du jo uansett like langt... Har selv prøvd å "tweake" meg til bedre sort på en HW10, og endte opp "tilbake til start" etter litt tid og testing (dessverre, hadde jo vært morsomt å kunne giret opp sortnivået LITT, selv om den i utgangspunktet yter relativt godt i så henseende...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil neppe slå av autoirisen på HW10, da jeg er veldig fornøyd med denne, men ville bare sjekke om jeg kunne presse ut litt ekstra sortnivå ved denne funksjonen.

For øvrig er jeg strålende fornøyd med HW10 på alle områder. Det var et kvantesprang fra min tidligere DLP (LG AN110) på alle områder. Projektorstøy er et IKKE tema. I tillegg merker jeg ikke at autoirisen jobber (har iallefall ikke gjort det til nå). Det er mulig at rommet hjelper meg mye, ettersom jeg har helt matt grått tak og bakvegg, samt at deler av sideveggene er grå. Det skal ikke være noen lysrefleksjoner fra hverken tak eller vegger, og jeg har 100% lyskontroll i rommet.

Det eneste negative, om man kan si det, er størrelsen. Jeg ville aldri hatt dette monsteret i stua, ei heller på en hylle. Men etter at jeg fikk skrudd den opp i taket, ser den egentlig ganske lekker ut der den henger og glinser pianolakk

Løp og kjøp.

PS Takk til Gorm for tips om projektor. Dette er den tredje projektoren jeg kjøper usett etter hans anbefaling, og jeg har vært like fornøyd hver gang:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •