Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 162 av 162
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...HD990 er jo en "finplukket" HD950, så jeg tror vel i utgangspunktet både JVC kunne spart seg hele modellen, samtidig som det forundrer meg om en finner en HD990 som er vesentlig bedre enn en HD950 av NORMALT leie... Nå er det jo eksemplarforskjeller på alle projektorer, også HD950, men i denne prisklassen synes jeg uansett at det blir feil å signalisere til forbruker at en må betale ENDA mer for å sikre seg "prime" komponenter. Tror JVC bør ta en runde med seg selv rundt denne type produktklassifisering, det hele fremstår som litt snodig egentlig...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...HD990 er jo en "finplukket" HD950, så jeg tror vel i utgangspunktet både JVC kunne spart seg hele modellen, samtidig som det forundrer meg om en finner en HD990 som er vesentlig bedre enn en HD950 av NORMALT leie... Nå er det jo eksemplarforskjeller på alle projektorer, også HD950, men i denne prisklassen synes jeg uansett at det blir feil å signalisere til forbruker at en må betale ENDA mer for å sikre seg "prime" komponenter. Tror JVC bør ta en runde med seg selv rundt denne type produktklassifisering, det hele fremstår som litt snodig egentlig...
    Slik jeg tenker og fra en ingeniørs synspunkt så er det et ganske kjent fenomen at å produsere deler med mindre avvik og med strengere tolerangsene er et økonomisk spørsmål.

Synes derfor i motsettning til deg lygren, at det er ganske smart av JVC å benytte de produserte delene med minst avvik og best ytelse i en og samme projektor for å øke ytelsene på denne. Det kreves selfølgelig også i den forbindelse en høyere grad av nøyaktighet og kvalitets kontroll gjennom hele sammensettingen og alle justeringer som må gjøres av f.eks konvergens, skal resultatet bli bedre enn en standard HD950 utgave. Det er derfor vil en slik projektor bli en del dyrere å produsere. Det at ikke THX-modusen er like god eller bedre på 990 vs 950, synes jeg også er veldig rart.....

Synes derfor testen til Gorm av HD990 ble så merkelig, selv om jeg også helt klart er imponert over hans integritet som tester og at han ikke tok en enklere utvei for å gjøre det lettere for seg selv og JVC.
    Håper JVC sender en frisk modell neste gang, fordi jeg vil tro at en test gjennomført av Gorm i Hjemmekino vil bety en del for salget av en slik projektor modell i Norge/norden.

HD990 er vel en typisk en hjemmekinoentusiast sin våte drøm, der måling og kalibrering er ganske obligatorisk, og erfarings grunnlaget fra andre projektorer er godt. Er jeg er ikke så redd for at en nybegynner vil kjøpe en slik utgave i denne prisklassen, og ikke oppdage at ytelsene er for dårlige.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •