Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 162
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er det ikke det HD950 er uansett da? Foreløpig er eneste nyhet FI - og den ser ikke ut til å virke nevneverdig...

Generelt vil jeg jo si at den innovasjonsgraden vi har sett de siste 4-5 årene innen projektorer nesten ikke kunne vedvare... Det er rett og slett for kostbart å forholde et slikt nivå på utviklingen i finansielt urolige tider. Det er jo heller ikke en ukjent sak av JVC som selskap er under stort økonomisk press etter å ha blitt kjøpt opp av intet ringere enn Kenwood (som for all del er store på bl.a. bilstereo, men hvem skulle trodd det for noen år siden??).

Jeg tror nok JVC, som de fleste øvrige, har en rekke spennende innovasjoner i "ermet", men velger å spare på disse til de ser at markedene igjen er i vekst og de faktisk kan få avkastning på utviklingskostnadene.

Når det i tillegg er slik at JVC uansett er suverent best på on/off-kontrast uten bruk av iris har de vel vurdert konkurransesituasjonen dithen at heller ikke presset er tilstrekkelig stort... Med Sonys lineup er jeg neimen ikke sikker på om det er like lurt, men for alt vi vet dukker det plutselig opp endringer fra JVC.

En mulighet for JVC er jo å justere ned prisene på HD550 og 950, og la HD990, som jeg tror kan bli veldig spennende, gå for samme prisnivå som HD750 ligger på i dag... DA blir det plutselig litt spennende igjen...

Jeg skal for øvrig uansett få brukt litt mer tid på Sonys VW85 før jeg konkluderer mht den som et reelt alternativ til HD950... Det jeg har sett så langt er BRA - men LANGT LANGT unna HD750/950 på dynamikk i mørke scener - og selv om jeg er helt enig i at ANSI-kontrast og dynamikk i lysere scener også er viktig for bildeopplevelsen er det mitt syn at øyet er langt mer følsomt for dynamikk i mørke omgivelser... Det handler vel uansett om preferanser her også, så det som funker best for meg gjør ikke nødvendigvis det for andre...

Uansett - gitt at HD950en blir slik det ser ut til er det jo HD990 som blir den spennende nyheten fra JVC EGENTLIG - den er bare etter mitt syn priset alt for høyt, tror det er snakk om 90.000, og da blir det liksom i en prisliga de aller færreste av oss har mulighet til å ta oss råd til, havregrøt eller ikke...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er ikke 990 bare en 950 med "håndplukkede deler". Ergo vil det ikke være nevneverdige forskjeller på en god 950 og en 990? Forhåpentligvis vil da kvalitetskontrollen være mye bedre på 990? Det blir vel kanskje litt som den gang da Runco gjorde det samme i USA. De doblet vel prisen på sin dyreste projektor, som da leverte samme spec, men plutselig solgte i "bøtter og spann" i custom install markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er slik JVC har presentert 990, men jeg har også hørt rykter om andre oppgraderinger, men etter å ha sett HD950 tipper jeg du har rett (det gikk jo rykter om oppgradert "optisk engine" på HD950 også, men det var jo tydeligvis ikke korrekt)...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se. Vet du om JVC har planer om å ta inn 990 til Norge?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...de snakket jo en del om 990 da vi traff de nede på IFA, så jeg regner med at den blir å finne i "hyllene" etterhvert... I det minste får vi håpe de klarer å ordne en trimmet versjon som "målefolket" kan kaste seg over... Jeg mener vel uansett at markedet for en projektor til nesten 100.000 er så godt som null selv i olje-Norge, men men, den som lever får se!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det blir spennende å se. Vet du om JVC har planer om å ta inn 990 til Norge?
    Det er planen etter hva jeg har forstått. I tillegg har JVC indikert at de skal satse enda hardere på projektorer fremover, så hvemm vet fra fremtiden vil bringe

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er en brosjyre fra JVC.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste igjennom brosjyren og la merke til at det står at lampetiden i normal "low" modus er 3000 timer. Har de nye fått ny pære også? Kan ikke huske at det står noe om 3000 timer på 350/750.

Ser også enda det teite salgstrikset om at det er kun 950 som har 16 steps iris mens 550'en "bare" har 3, men virkeligheten er at begge har 16 step, bare man må inn i servicemenyen å justere dette på 550. Vær så snill jvc du lurer ikke pus med en tremus.

Positive er jo at den kommer med ny fjernkontroll som man kan velge inngangene direkte uten å måtte bla igjennom hele suppa i sneglefart. Så håper jeg at de har tatt til rette med å ordne spredningen av signalet i den nye.

Eller så ser det ikke ut som det er noen enorme forandringer som gjør at jeg kommer til å bytte ut min.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...med mindre en er særdeles stor tilhenger av FI tror jeg neppe det er noe stort poeng å oppgradere HD750 til 950... 550 derimot kan jo være litt mer aktuell hvis de har justert inn fargerommet noe bedre enn på 350en, men det gjenstår jo å se...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge de ikke klarte å legge til cms på 550'en som med den nette sum av 45k som jo er ganske mye peng, og til den prisen så jeg hadde forventet at den hadde cms. Uansett om den har ett bedre fargerom en 350'en så vil jeg ha mulighet til å justere hver enkelt farge selv siden den bør kalibreres etter den kilden man bruker.

Synes det er litt leit at jvc seiler på kontrastbølgen og mener at.
    "Så lenge dere ikke kjøper toppmodellen så får dere nøye seg med den bra kontrasten vi gir dere, det får være nok det."

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tja, hvis de hadde kjørt CMS på 550en kunne de jo nesten bare droppet 950en da... Det som er spørsmålet er jo mer om prisbildet blir for høyt sett opp mot konkurrenter som VW85, så jeg gleder meg egentlig stort til å kunne sammenligne 950 og VW85 A/B med tider og stunder...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo toppmodellen høyere kontrast så da hadde det jo vært det folk måtte betalt for å få. Så de som kjøper 750/950 hadde kjøpt den selv om 350/550 hadde hatt cms. Har man råd så kjøper man det beste uansett om det bare er kontrast som skiller.

Det skal bli morsomt å sammenligne sony sin mot jvc.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lekt meg med HD950 i noen timer, og ut ifra min erfaring med HD750 ser dette veldig likt ut noe som også var ventet etter det man har hørt.. THX mode ser litt bedre ut enn på min 750, men jeg testet aldri THX mode noe særlig etter firmware oppgradering. THX ser litt undersaturert ut og da litt blassere og flatere enn HD750 i Gorm kalibrert modus. Den er meget skarp og har nesten perfekt konvergens, uniformitet ser meget bra ut og den har lite eller null tegn til lyse hjørner. Så dette kommer til å bli meget bra etter en kalibreringsrunde. Jeg har ikke måleinstrumenter kun mine øyne, men dette ser bra ut. Skuffende "oppgradering" fra HD750 kanskje, men det ser i alle fall ut til at jeg har fått et godt eksemplar.

Forresten så fungerer interpoleringen helt på trynet dårlig, men det var vel som forventet. Det som skuffer er at det fungerer mye dårligere enn Sony sitt system som jeg også syns at fungerer dårlig. Dette er egentlig helt likegyldig da jeg ikke kommer til å bruke FI før det blir mye bedre enn selv Sony sitt system.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...mener du at din versjon har like elendig FI som min "håndskrudde" versjon? Hmm, vet ikke helt hva en skal si om slikt, men synes jo det er relativt besynderlig at JVC velger å legge så stor vekt på en funksjonalitet de jo må være klar over at har store mangler? Uansett - da har du i det minste fått nye, fancy klistremerker på projjen din da! GRATTIS forresten!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...mener du at din versjon har like elendig FI som min "håndskrudde" versjon? Hmm, vet ikke helt hva en skal si om slikt, men synes jo det er relativt besynderlig at JVC velger å legge så stor vekt på en funksjonalitet de jo må være klar over at har store mangler? Uansett - da har du i det minste fått nye, fancy klistremerker på projjen din da! GRATTIS forresten!
    Ja, FI fungerer meget dårlig og det var vel forventet, men det som er skuffende er at den fungerer dårligere enn konkurrentene. Dette kunne de egentlig spart seg for. Nå har jeg kun testet litt på et par filmer, men dette er ikke mulig å bruke. Ikke at jeg kunne tenke meg å se film med noen av konkurrentene sin FI heller da. Eneste positive er at det ser ut til at man ikke får dette kunstige videoaktige bildet når FI er aktivert, men artifaktene rundt bevegelige objekter er veldig tilstede. Vertikalt bevegelige objekter ser ut til å gå i "oppløsning", horisontalt bevegelige objekter og panoreringer går ganske smooth, men med artifakter rundt objektene.

Takk for det, dyre klistremerker men...
    Mvh Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene sier at JVC er ganske nerme en FW som bedrer FI vesentlig. Datoen er nok noe usikker, men den skal vertfall komme.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ryktene sier at JVC er ganske nerme en FW som bedrer FI vesentlig. Datoen er nok noe usikker, men den skal vertfall komme.
    Det burde de! Og de skal bli spennende å se hvordan den blir etter oppdatering. Men da mister man vel all kalibrering ved firmware oppdatering??
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratuerer så mye! Blir spennende å høre intrykkene dine videre.

Det jeg føler at min HD750 har mest å hente på en handtering av bevelgelse (da uten FI som jeg er skeptisk til). Spesielt bandingen som kan oppstå under bevelgelse på endel materiale, ref eksempelet i denne linken (ekstrem tilfelle)

AVS Forum - View Single Post - Official JVC RS20/HD750 Owners Thread!

Har du fått sett på om de de fått fikset dette i 950 en?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gratuerer så mye! Blir spennende å høre intrykkene dine videre.

Det jeg føler at min HD750 har mest å hente på en handtering av bevelgelse (da uten FI som jeg er skeptisk til). Spesielt bandingen som kan oppstå under bevelgelse på endel materiale, ref eksempelet i denne linken (ekstrem tilfelle)

AVS Forum - View Single Post - Official JVC RS20/HD750 Owners Thread!

Har du fått sett på om de de fått fikset dette i 950 en?
    Det la jeg også merke til på HD750, skal ta en test på dette senere. Og da selvfølgelig uten FI.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det la jeg også merke til på HD750, skal ta en test på dette senere. Og da selvfølgelig uten FI.
    Flott, som sagt føler jeg at bevegelseshandtering er der det er mest å hente for JVC (selvsagt litt på Ansi kontrast også). Synes faktisk at på 24fps så har forrige generasjon Sony en litt mer ro i bildet enn forrige generasjon JVC... Også før det bryter opp i denne typen banding som bildet illusterer. Men når det er sagt så er det mange som handterer bevegelse dårligere også....

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •