Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    AHA - da har ett stk uviten lært noe nytt i dag også... Vel, når det gjelder FI håper jeg virkelig ikke DET er den store nyheten de flasker til med i år, for jeg kan vel med sånn 60-95% sannsynlighet si at det uansett ikke er noe å spare på, men jeg skal selvsagt ikke være skråsikker før jeg har sett funksjonaliteten "live"...
    Frame Interpolation er nytt. JVC gjør mye riktig. Teknologien har enormt potensiale i mine øyne. Det blir spennende å se hva de har fått til.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Noe mer info om HD550? Har sett flere steder med kontrast samme som HD350, og noen steder som skriver 50.000:1.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Her er litt ny info:

New features include ISF certification, high speed frame rate and more

JVC updates its award-winning line of D-ILA home theater projectors with the introduction of six new models, each offering the high native contrast that has made JVC projectors top-selling favorites among the most demanding home theater enthusiasts. The new line includes four THX® Certified projectors and all six achieve unprecedented contrast ratios without the need for artificial contrast enhancing techniques, such as a dynamic iris. In fact, JVC's new top-end model boasts a native contrast ratio of 70,000:1 - the highest among all currently available home theater projectors.

The new projectors are the DLA-RS35, DLA-RS25 and DLA-RS15 to be marketed by JVC's professional products group, and the DLA-HD990, DLA-HD950 and DLA-HD550, available through JVC's consumer electronics group. All six projectors feature the same D-ILA technology and features found in previous models, but add improvements in both performance and usability.

New for 2010 is JVC's double-speed 120Hz Clear Motion Drive technology to reduce motion blurring, and a new screen adjustment mode to optimize the projector for different screen types - features available on all six new models. Four of the six new projectors - DLA-RS35, DLA-RS25, DLA-HD990 and DLA-HD950 - offer JVC's new original picture modes, which provides advanced processing that adjusts for the different way that projectors process color compared to the color mixture method used in film. As a result, the projector delivers the subtle nuances typically associated only with a movie theater presentation. What's more, these same four new models are certified by ISF and so include an ISF C3 mode so they can be professionally calibrated.

All six new projectors use JVC-developed 0.7-inch full HD D-ILA devices and the company's wire-grid optical engine. These key technologies combine to deliver unprecedented native contrast, meaning that there is no dynamic iris to artificially inflate contrast specifications. As a result, the projectors simultaneously deliver true blacks and extraordinary luminance detail.

The pinnacle of this performance is found in the new DLA-RS35 and DLA-HD990. These projectors offer the highest performance yet of any D-ILA home theater projector, with a native contrast ratio of 70,000:1. This unparalleled performance is achieved in part by using components that are made to the most exacting of tolerances. This includes the selection of only the highest performing optical assemblies, the selection and matching of the D-ILA devices, and final adjustment by highly trained JVC technicians. In addition, the DLA-RS35 and DLA-HD990 come with a three year warranty.
    Native contrast ratio specifications for the other new projectors are:
    DLA-HD550 - 30,000:1
    DLA-RS15 - 32,000:1
    DLA-RS25/DLA-HD950 - 50,000:1
    The top four models - DLA-RS35, DLA-HD990, DLA-RS25 and DLA-HD950 - are all THX Certified (for all worldwide markets) to ensure accurate and exceptional picture quality in the home theater environment. With strict attention to image quality and signal processing performance, THX certification promises that these projectors are capable of presenting a wide range of video content at maximum resolutions with the correct color and luminance levels. In addition, THX has created a battery of signal processing tests that challenge the projector's scaling, motion conversion and de-interlacing capabilities. This type of in-depth analysis predicts how the projectors will present a variety of high definition and standard definition content.

These same four models also feature color management that interpolates colors individually by R, G, B, C, Y, or M, in three separate axes of color phase, chroma saturation and brightness. Up to three customized color settings can be stored for future use.

Features shared by all six new projectors include:
    Three JVC-developed D-ILA devices (red, green, blue) for a naturally rich, flicker-free picture;
    HQV Reon-VX video processor developed by Silicon Optix to ensure excellent image reproduction with precision I/P conversion and scaling;
    A high-performance 1.4 - 2.8:1 zoom lens with motorized focus features a large diameter, all-glass lens system with 16 elements in 17 groups that includes an ED lens to project a full HD image with exceptional depth and minimal chromatic aberration;
    Manual adjustment of the gamma curve via an on-screen display, allowing the viewer to adjust projector luminance levels by either increasing contrast in scenes that are too dark or dimming washed-out scenes to ensure precise brightness levels suited to individual preferences or viewing conditions. Up to three settings can be adjusted and stored for future use;
    Flexible set-up with a ±80 percent vertical and ±34 percent horizontal motorized lens shift function that allows the projected picture to be moved horizontally or vertically via the remote control.
    Other features include an external 12-volt trigger (not available on the DLA-HD550) that can be used to automatically raise and lower a screen or draw curtains, or it can be linked to engaging the V-Stretch mode and move an optional anamorphic wide screen lens system into place. Also, an automatic lens cover opens and closes with power on/off.

All six projectors comply with HDMI version 1.3 (Deep Color/CEC) specifications, which provide for billions of colors and reproduce subtler shades of grey, and CEC compatibility for system control.

The new JVC D-ILA projectors begin delivery in September, 2009 at the following prices:
    DLA-RS35/DLA-HD990: $10,000.00
    DLA-RS25/DLA-HD950: $8,000.00
    DLA-RS15: $5,500.00
    DLA-HD550: $5,000.00

Fra
    JVC DLA-HD990, HD950, HD550, RS35, RS25, RS15 Projectors

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    For HD350 til HD550 er vel den største nyheten 120Hz.

Hva ligger det i dette:
    "a new screen adjustment mode to optimize the projector for different screen types"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det som etter mitt syn er det mest spennende punket på HD550 er fargerommet... Hvis det sitter er det plutselig ikke like viktig med full CMS ettersom projektoren tross alt stiller med gode instrumenter for kalibrering av gråskala og ikke minst gamma. En skulle kanskje vente at fargerommet sitter nå som "selv" Sonys HW15 leveres med relativt dønn korrekt fargerom fra fabrikk av?

Videre er det jo veldig spennende om ANSI-kontrasten er økt på disse projektorene. Får en til det har en liksom i både pose og sekk... Jeg er imidlertid fremdeles av den oppfatning at godt sortnivå (som jeg mener at selv på HD750 ikke er tilstrekkelig om det er perfeksjon vi ser etter - og DET er det jo! ), er viktigere enn høyere ANSI-kontrast, selv om jeg uten tvil ser fordelen av en høy ANSI-kontrast - så selvsagt - jatakk begge deler hvis det lar seg gjøre!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Enig i det Lygren.

Her er noen inntrykk fra CEDIA 2009:

JVC RS15 DILA (3 chip): Deep very convincing blacks. Very close to accurate color. Improved sharpness and optics. Quiet as a peep. The best value in the JVC line. If they would have let me I would have taken it home, after payment of course.

JVC RS25 DILA (3 chip): The best blacks and detail I have seen from any projector that doesn’t require a second mortgage. I was surprised by how much shadow detail I could see. I was not expecting this. Very sharp, not the least bit soft. Very film like. CFM works very smoothly and al though I am not a big fan in this area. If you do like this sort of thing, then it works flawlessly. Best projector I saw.

JVC RS35 DILA (3 chip): Please do not shoot the messenger, I beg of you. I saw no differences in the RS25 and RS35. If they were there I could not see them. Sorry.

CEDIA 2009: My take - AVS Forum

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Noen mulighet for at denne blir testet frem til neste utgave av hjemmekino?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    dessverre :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    ...vi skal nok få tak i en slik temmelig kjapt... Jeg kommer til å ta noen initielle målinger av den, da bl.a. ANSI-kontrast, som jo trolig er det mest interessante punktet mht konkurransen mot VW85.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    Når får du sett på den da Lygren?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    ...ligger i bilen, er utkjørt etter mye tung bæring noen dager nå, men mulig jeg lurer meg ut litt senere i kveld... Mest sannsynlig blir det å ta en titt på den i morgen tidlig. Har også fått tak i en Minolta T-10 lysmåler, så jeg skal få tatt noen initielle kontrastmålinger på den også...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    ...det jeg imidlertid har snappet opp av info så langt er for øvrig at den nå leveres med tildels kraftig støyreduksjon, en viktig forbedring sett opp mot HD750 etter mitt syn...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    ...det jeg imidlertid har snappet opp av info så langt er for øvrig at den nå leveres med tildels kraftig støyreduksjon, en viktig forbedring sett opp mot HD750 etter mitt syn...
    Dette blir spennende lesning...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Gleder meg! Hvilken modell er det du har fått tak i?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Gleder meg! Hvilken modell er det du har fått tak i?
    HD950...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    ...ligger i bilen, er utkjørt etter mye tung bæring noen dager nå, men mulig jeg lurer meg ut litt senere i kveld... Mest sannsynlig blir det å ta en titt på den i morgen tidlig. Har også fått tak i en Minolta T-10 lysmåler, så jeg skal få tatt noen initielle kontrastmålinger på den også...
    Er litt spent på å høre litt her nå...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    ...vi skal nok få tak i en slik temmelig kjapt... Jeg kommer til å ta noen initielle målinger av den, da bl.a. ANSI-kontrast, som jo trolig er det mest interessante punktet mht konkurransen mot VW85.

Hvilken type lysmåler skal du bruke til å måle ANSI-kontrast Lygren? Grunnen til at jeg spør er at det tydeligvis er mange mindre gode lysmålere der ute. Bare se hos projectorcentral, der neste alle LCD-projektorene er målt til godt over 500:1. Det er også flere som hevder at de har målt langt over 400:1 på "gamle" VW80, og det er jo også bare tull.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    T-10... Driver med oppkobling nå - remoten ser ut til å respondere bedre i det minste - og linseshift funket uten noe mer om og men - er jo noe bare det!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    Du har gått for KonicaMinolta du også ja. Da måler vi i hvert fall med samme lysmåler, både du, AK og jeg.
    Fjernkontrollen redsponderer jo fint på HD750/350 også, bare man peller av den nesten usynlige plasten som dekker IR-mottakeren. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    Tja, da har jeg fått "plukket" litt på herligheten... Har foreløpig kun gått analytisk til verks, dvs. jeg har så langt ikke sett et eneste filmklipp...

NB!!! DETTE ER KUN PRELIMINÆRE MÅLINGER OG INNTRYKK!

Jeg benytter for øyeblikket en prototype lydtransparent duk, så ANSI-målingene tok jeg rett mot linsa. Prøvde også å se hvilke verdier jeg fikk på refleksjon, men det gav enda dårligere resultater (positiv gain i duken).

Jeg satt projektoren på Cinema2 og 6500K, skal teste THX-modusen snart...

Målingene ble som følger:

332 2,41
    282,3 2,93
    320 2,25
    324 2,4
    320 2,4
    320 2,4
    300 2,4
    300 3
    2498,3 20,19

Første "row" viser de hvite rutene, mens siste viser verdien jeg fikk på de "sorte"... Dette gir en ANSI på rundt 124:1, som jo ikke er videre imponerende...

Videre målte jeg on/off:

0,05 2265 = 45300:1

...og DET er jo temmelig imponerende må jeg si da, selv om det ikke er nevneverdig bedre enn HD750 (vel, dette er vel da å regne som et godt eksemplar i så måte... ).

Fargetemp og gråskala i Cinema2 er jo litt på viddene, så det er nok THX-modusen som gjelder, men dette er jo som nevnt kun initielle inntrykk og målinger - skal selvsagt foreta meg ytterligere målinger osv. snarlig!

Fargerom Cinema2 - kraftig oversaturert:
    Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC-fargerom_cinema2-jpg

Gamma - alt for lav:
    Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC-gamma_cinema2-jpg

Gråskala:
    Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC-rgb_cinema2-jpg

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg