Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 162
    Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jag har en 350. Har också en Graphics808
    Jag är enig i att det är mer detaljer i mörka scener på 350.
    Tror det beror lite på att crt sliter med vertical streaking (något alla crtmonitorer sliter med mer eller mindre) samt halos.

CRT har mer ljup i bilden än 350. Vad det beror på vet jag inte, men det är en tydlig skillnad. Den digitala projektorn får också mer urvattnade ljusa scener.

Igentligen spelar inte skärpan så stor roll, jag skulle vilja gå så långt till att säga att färgkorrektheten spelar inte heller så stor roll (sålänge hudtoner ser perfekta ut) delvis eftersom allting är filmat i olika ljus och med olika färgpaletter. Det allra viktigaste är djupet och den filmiska bilden (panoreringar, glattheten vid rörelser osv) sålänge man har det så sugs man in i filmen. Om man inte har djup så blir man kvar i stua och granskar bilden och hittar givetvis massa saker både med projektorn och ens eget hem att irritera sig över

Trots detta är jag nöjd med 350 för dom pengarna jag gav och jag älskar mörka scener nu vilket jag inte gjorde med barcon.

Om djup på tekniskt pråk heter ANSI kontrast så hoppas jag också på att JVC fattar detta och förbättrar det så vi går åt rätt håll. Glädjer mig att se något bättre än det jag har nu.

(jag trodde ansi var dom 255 tecknena och bokstäverna som man kan göra grafik med.....det är iallafall vad jag är uppvuxen med)

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det jeg håper JVC blir bedre på, er QA av enhetene de selger. Per i dag er det alt for stor individuell mellom de forskjellige enhetene, og det er faktisk litt "lotto" når man eksempelvis bestiller en DLA-HD750. Den kan være ekstremt bra, men den kan også være ganske middelmådig.
    Forhåpentligvis klarer JVC å bedre dette med de nye modellene.
    Hvordan kan en amatør se om en har vunnet i lotto eller ikke. Vist ikke, er de mulig og reklamere på dette?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ikke kan se forskjell på et godt og et dårlig eksemplar er det jo per definisjon ikke noe problem :-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man aldri har sett en projektor på dette nivået så ser sikkert enhetene som er av dårligere kvalitet veldig bra ut. Jeg f.eks ville aldri funnet ut at den skulle ha vært mye bedre når jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Det er jo et problem per definisjon .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lotto

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hvis man aldri har sett en projektor på dette nivået så ser sikkert enhetene som er av dårligere kvalitet veldig bra ut. Jeg f.eks ville aldri funnet ut at den skulle ha vært mye bedre når jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Det er jo et problem per definisjon .
    Jeg er kjempefornøyd med min prosjector men de er ikke sikkert Per Johnny og co ville vært det. Og vist de er feil som ikke burde vært der men som en må være exspert for og se så er de greit og få gjort noe med det før garantien er utløpt.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom lampa aldri vil være 100% identisk fra enhet til enhet (som jo ikke er produsentens feil for øvrig...) vil den alltid forårsake noen differanser... Det er i så måte viktig å la pære "gå seg til", da en pære med litt for mye lys i børjan typisk vil redusere kontrastnivået en del, da det jo er langt viktigere for det utregnede kontrastnivået at "bånn" er tilstrekkelig bra enn at toppen er det...

Jeg har også sett litt eksemplarforskjeller på de enhetene jeg har vært borti, men f.eks. min siste HD350 ble kraftig forbedret etter en hundre timers drift eller noe slikt. Nå hadde jeg dessverre ikke noe luxmeter "at hand" på gjeldende tidspunkt, så jeg fikk ikke målt "før og etter", men skal passe på det ved neste anledning.

Min "teori" er at forskjellene primært skyldes noe ulik pæreytelse, men skyldes det andre ting, som selve optikken o.l. er det jo kjapt langt værre... Det synes jeg imidlertid virker litt far fetched rett og slett, men er jo fullt mulig...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store forskjellene skyldes dårlig kvalitetskontroll på projektorens viktigste komponenter, nemlig polarisering og filtrering av lys inne i engine. Enkelte enheter måler under 20K:1 on/off kontrast grunnet dette, mens de "gode" enhetene måler godt over 50K:1. Ansikontrasten svinger fra rundt 160:1, og opp mot 230:1. Med så store variasjoner blir det litt bingo, for ender man opp med en dårlig enhet, så er det mange andre projektorer på markedet som er både billigere og bedre.
    En veldig god enhet er imidlertid helt rå, og flertallet av eksemplarene jeg har kalibrert befinner seg heldigvis i denne kategorien
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ja, vi får regne med at denne type "defekter" utgjør mindretallet av enheter, og hvis det er såpass ekstreme fall i kontrast vi snakker om vil en jo mest sannsynlig kunne se problemet relativt tydelig...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en god HD750 som referanse, så ja.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bingo

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    De store forskjellene skyldes dårlig kvalitetskontroll på projektorens viktigste komponenter, nemlig polarisering og filtrering av lys inne i engine. Enkelte enheter måler under 20K:1 on/off kontrast grunnet dette, mens de "gode" enhetene måler godt over 50K:1. Ansikontrasten svinger fra rundt 160:1, og opp mot 230:1. Med så store variasjoner blir det litt bingo, for ender man opp med en dårlig enhet, så er det mange andre projektorer på markedet som er både billigere og bedre.
    En veldig god enhet er imidlertid helt rå, og flertallet av eksemplarene jeg har kalibrert befinner seg heldigvis i denne kategorien
    Hva slags råd ga du de uheldige bingo spillere? Er de bytterett på prosjectorer som ikke overholder JVC sine egne spesifikkasjoner eventuellt reparasjon? Vist jeg tolker deg rett så sier du vel at alle 350/750 eiere burde få sjekket prosjectoren av en som har kalibreringsutstyr. Men vist ikke JVC tar ansvar for de uheldige kjøpere så er de kansje bedre og være lykkelig uvitende en ulykkelig vitende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg voldsomt til å se 950`en og hvordan FI funker med den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Hva slags råd ga du de uheldige bingo spillere?
    Vel, jeg ville ikke betalt for en defekt vare, så det er vel egentlig innlysende. Å reklamere basert på synsing er nok ikke lett, men med dokumentasjon (målinger) er det enklere.

Jeg tror ikke vi skal overdrive dette med kvalitetskontrollen, for JVC skiller seg ikke merkbart ut forhold til andre projektorprodusenter i så måte. Men vi kan vel heller konstatere at kjøperen av en HD750 er over gjennomsnittet kresen i forhold til ytelse. Da spesielt når det gjelder kontrast og sortnivå.

EDIT: rettet skrivefeil
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Gleder meg voldsomt til å se 950`en og hvordan FI funker med den.
    FI = ??

Jeg er kanskje dum, men jeg kjenner ikke til den forkortelsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    FI = ??

Jeg er kanskje dum, men jeg kjenner ikke til den forkortelsen
    ...my thoughts exactly, følte virkelig jeg hadde gått glipp av noe viktig her nå...

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper han mener Frame Instertion

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Tipper han mener Frame Instertion
    Det er det nok ganske sikkert Takker for opplysningen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AHA - da har ett stk uviten lært noe nytt i dag også... Vel, når det gjelder FI håper jeg virkelig ikke DET er den store nyheten de flasker til med i år, for jeg kan vel med sånn 60-95% sannsynlighet si at det uansett ikke er noe å spare på, men jeg skal selvsagt ikke være skråsikker før jeg har sett funksjonaliteten "live"...

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kun vw60 selv om må si jeg plages litt av at panoreringer ikke går helt smooth på film materiale. Jeg har desverre ikke fått sett vw-80 eller andre med FI, men så en demo på black frame insertion på IBC messen for et par år tilbake. Sony hadde en egen 1RU enhet som gjorde jobben på en liten ny LCD proffmonitor. Dette var beregnet for kringkastings bransjen. Jeg ble veldig imponert over flyten i bildet den gangen. Kan man sette feks vw80 til kun å sette in svarte bilder mellom hver frame? Hva syntes dere om black frame insertion?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg er ikke tilhenger av FI, det er helt klart... Jeg bryr meg så ikke om artifaktene som til tider dukker opp, problemet mitt er at jeg synes det virker veldig kunstig, liksom en avansert 100Hz-variant... Bildene er jo krystallklare på VW80 med FI i bruk, men insettingen av bilder gir inntrykk av at panoreringene går raskere enn de i "virkeligheten" hadde gått, derav det kunstige inntrykket...

Black-frame-insertion blir noe ganske annet... Denne funksjonen minner mer om filmflicker fra kinoen, og er mer enn "morsom" funksjon beregnet på de virkelig nostalgiske av oss... Tror ikke JVC vil levere en slik funksjon, der er FI de trolig vil komme opp med en eller annen løsning på (og jeg er SKEEEPTISK...)...!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at JVC baserer seg på Reon prosessoren, så kan vi vel se til TW5000 når det gjelder hva vi kan forvente av interpoleringen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •