Jvc DLA-hd950/550, nye projektorer fra JVC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 162
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Mulig det, men lav ansi-kontrast er en bremsekloss på den effekten også. (Jeg kunne ikke se noen stor revolusjon på det området mellom HD100 og HD750, hadde begge projectorer en liten stund, selvsagt så var HD750 en bedre projector, men ikke nok til at jeg beholdt den).
    Lav ansikontrast vil selvsagt bety noe, men i de mørkeste scenene er det MYE viktigere med høy On/Off kontrast. Det er ikke for ingenting at de beste CRT projektorene klarte å gjengi svært dynamiske bilder i de mørkeste scenene. Ansikontarsten lå vel på rundt 150:1 på de aller beste, mens On/Off kontrast var 50K:1 ++

Det jeg prøvde å si var at JVC sin revolusjon kom med HD1. HD100 og HD750 har vært en mindre evolusjon. HD750 med sin CMS er selvsagt ett stort steg i riktig i retning(for de som ikke hadde CMS fra før ).
    Det er jeg enig i. JVC gikk fra 1500:1 / 2000:1 til 15000:1 når HD2K ble erstattet av DLA-HD1, noe som er en enorm oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Lav ansikontrast vil selvsagt bety noe, men i de mørkeste scenene er det MYE viktigere med høy On/Off kontrast. Det er ikke for ingenting at de beste CRT projektorene klarte å gjengi svært dynamiske bilder i de mørkeste scenene. Ansikontarsten lå vel på rundt 150:1 på de aller beste, mens On/Off kontrast var 50K:1 ++
    Det med crt-projectorer er mer og mer en 'myte'. Har akkurat vært å kalibrert 2 stk 909'er. Det eneste de kan skilte med er dypere sort. Kontrast og detaljer i mørkere scener er dårligere en på de beste digitale idag, etter min mening, må innrømme at jeg ble litt overrasket selv.

Likevel så 'hoster' 909'ene opp med enkelte veldig 3d-aktige bilder i visse scener, så dette med å vurdere intra-kontrast og av-på-kontrast er ikke alltid så enkelt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med crt-projectorer er mer og mer en 'myte'. Har akkurat vært å kalibrert 2 stk 909'er. Det eneste de kan skilte med er dypere sort. Kontrast og detaljer i mørkere scener er dårligere en på de beste digitale idag, etter min mening, må innrømme at jeg ble litt overrasket selv.

Likevel så 'hoster' 909'ene opp med enkelte veldig 3d-aktige bilder i visse scener, så dette med å vurdere intra-kontrast og av-på-kontrast er ikke alltid så enkelt.
    Nå er det en stund siden jeg har sett en CRT projektor også, men det jeg husker fra det beste var meget bra.

Intrascene kontrast, eller intra-kontrast om du vil, er den eneste måten å vurdere bildedynamikk innenfor et og samme bilde, på. Ansikontrast er en måling som KUN representerer intrascene kontrast når forholdet mellom sort og hvitt er 50%. Dersom dette forholdet endrer seg, er en standard ansikontrast måling ikke lenger mye verdt.
    Det finnes en del dokumentasjon på betydning av ansikontrast og on/off kontrast, og det er stor enighet om at førstnevnte hovedsaklig betyr noe i lysere scener, og at sistnevnte dominerer i mørkere scener.

Jeg har lenge vurdert å gjøre målinger som bedre dokumenterer dette, men det er såpass tidkrevende at jeg ikke har hatt tid, og det ser vel heller ikke ut som om jeg får mer tid i fremtiden heller, men man skal aldri si aldri. Interessant er det i alle fall

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er også enig i at høyere ansikontrast hadde vært en fordel, men er også tilhenger av "skaren" som setter sortnivå høyest om en må velge. Selvsagt vil en alltid si "ja takk begge deler", men slik funker ting ikke alltid dessverre...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et sted(husker ikke hvor) at ANSI kontrasten også skulle være økt på den nye HD950. Hvis den er økt til f.eks 400:1 er jo dette en betydelig økning og da vil vi jo nesten få i pose og sekk. Den som lever får se, det er vel ikke lenge før vi får noen tall på bordet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fransk side med litt informasjon om HD990(den tredje)Google Oversetter

Ser ut som kun moderate forbedringer....
    Den franske oversettelsen nevner noe om 5 forskjellige modeller totalt,men dette kan selvfølgelig være ukorekt info eller Google oversetteren som snubler..Uansett snakkes det kun om 3 modeller på AVS.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig dårlig oversettelse, bare tull og tøys. Men det kan se ut til at HD990 kan bli spennende alikevel, med en pris på "kun" 8990 euro. Tror nok jeg kommer til å gå for HD950 uansett...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det viser seg slik som Cinemotion skriver, at det ikke er noe kontrast eller lumenøkning på 550 og 950 i forhold til 350 og 750 er jo ikke disse projektorene noen utvikling hvis de ikke har boostet ANSI kontast ol. Jeg kommer ikke til å kjøpe 950 hvis den har de samme tallene som 750...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hjelpe deg litt da;-)

70000:1 on off
    900 lumens
    ISF
    THX
    Frame insertion
    3 års garanti

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså ser det ut til at laser,led,ny bilde-brikke (de større oppgraderinger)uteblir i denne omgang...På den annen side er det vell svært lite av denne "forløpige" infoen som er ofesiell fra JVC..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Får hjelpe deg litt da;-)

70000:1 on off
    900 lumens
    ISF
    THX
    Frame insertion
    3 års garanti
    Det skjønte jeg da!! Jeg kommenterte at 950 så ut til ifølge Cinemotion ikke får noe særlig bedre spec enn 750 og da er den jo ikke spesielt interresant. 990 med en pris på 9000 euro er ikke så interessant med en prislapp på 80- 90000 i Norge...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, fra 50.000:1 (HD750) til 70.000:1 (HD950/ev. 990) er jo en økning på 40%. Hvis dette er edruelige tall, noe de pleier å være fra JVC, er jo det absolutt en fin økning. Frame Instertion er BARE tull, så den "featuren" er verdt så godt som null slik jeg ser det. Hvis det imidlertid er hovedsakelig sortnivået som er forbedret, uten at ANSI-kontrasten har fått en tilsvarende økning, er det mer en naturlig "erstatning" til HD750 vi her snakker om kontra en større oppgradering - DET skal jeg si meg enig i...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som står der er jo at det er 990 som får 70000:1 og 950 50000:1. Da må det være en god del andre forbedringer på 950 for at den skal være interessant for meg som allerede eier en godt kalibrert HD750. 990 blir nok for dyr for min smak...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det beste vil være å vente til modellene faktisk kommer på markedet, og DA gjøre seg opp en mening om ytelsene.
    Spesifikasjonene som foreligger nå er etter all sansynlighet ikke endelige.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud..Har de ennå ikke tenkt å få cms på alle modellene. Nå må de skjerpe seg for det er jo ikke noe rimelige projektorer de selger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, sier meg enig med Ak der... JVC vil selvsagt ikke lansere en helt ny serie uten forbedringer, det sier seg selv... HD950 skal være HD750ens erstatter såvidt jeg har forstått, så får vi avvente offisielle spesifikasjoner som trolig vil dukke opp innen kort, kort tid!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke JVC slipper projektorer uten forbedringer, og bestillingen min på HD950 ligger fortsatt inne.:-D JVC kommer vel snart på banen og bekrefter noe...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg tror heller ikke JVC slipper projektorer uten forbedringer, og bestillingen min på HD950 ligger fortsatt inne.:-D JVC kommer vel snart på banen og bekrefter noe...:-D
    Hvis ikke ansi-kontrast er øket, hvor mye bedre kan disse være? Man betaler veldig mye for en liten økning, hvis man bytter hvert år?

Sålenge sort ikke er absolutt sort er det veldig liten forskjell å gå fra 50k:1 til 70k:1 i ON/OFF kontrast.

Det sagt, så er det veldig bra at JVC stadig forbedrer dette, men likevel så ville jeg ikke tro at HD750-eiere vil oppleve stor forskjell, hvis det ikke er noe mer en dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg håper JVC blir bedre på, er QA av enhetene de selger. Per i dag er det alt for stor individuell mellom de forskjellige enhetene, og det er faktisk litt "lotto" når man eksempelvis bestiller en DLA-HD750. Den kan være ekstremt bra, men den kan også være ganske middelmådig.
    Forhåpentligvis klarer JVC å bedre dette med de nye modellene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper "oppgraderingen" til HD950 betyr interpolering. Så spørs det da, om JVC har funnet en fantastisk ny bildeprosessor som håndterer dette bedre enn alt annet vi har sett til nå?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •