Optoma HD200X

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83

Tråd: Optoma HD200X

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD200X

Denne er vel en variant av nye HD20 om jeg har forstått riktig.
    Ser komplett har priset den til 7999,-

Det begynner å bli billig for 1080p projektorer!

Noen tanker rundt denne og ytelse?
    Skal kjøpe projektor + 106" lerret i slutten av sept..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer også på denne. HD20 har vel høyere lysstyrke, tenkte at den egner best i en lys stue. Noen som vet når denne kommer i butikkene her i Norge?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilsluttes. Nysgjerrig på denne, men lite å finne om den på nettet. Anyone?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD200X er en lavere spesifisert HD20. Forskjellene er nok ikke så veldig store, emn det er vanskelig å peke nøyaktig på hva de er.

HD20: 1700lumens / 500ansikontrast
    HD20: 1500lumens / 350ansikontrast

Disse tallene må nok tas med en klype salt, men de indikerer uansett at det er forskjell mellom modellene.
    I tillegg ser det ut til at HD20 har 2 års garanti, mens HD200X har 1 år.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del venter jeg vel til CEDIA for å se hva som dukker opp. DLP er litt upraktisk mtp kasteavstand for meg da projektor skal monteres i skråtak.

Satser på at Epson/Sony også lanserer noen modeller litt over 10 000 kr som kan være aktuelle..

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av topic dette..men når regner dere med at noe nytt kommer i salg? Synes det har vært utrolig stille på projektor fronten i det siste...

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg lurte faktisk også litt på denna. Har en Panasonic 700 som surrer og går. Merker dog at pæra begynner å synge på siste verset. Ikke så rart da den har gått nærmere 2700 timer. Siden pæra nesten er halve prisen av denne Optomaen må jeg jo si det frister litt. Både høyere lysutbytte, kontrast og steget opp til fullHD må jo være ganske ålreight.

Skal ha den i et 20 kvadratmeter stort rom med god lyskontroll, skjønt noe strølys får jeg likevel i gleppene med rullegardin

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Litt av topic dette..men når regner dere med at noe nytt kommer i salg? Synes det har vært utrolig stille på projektor fronten i det siste...
    Enig, det skjer mindre her enn på receiver fronten hvertfall! Jeg venter på en ny "best for the buck" projektor til rundt 15k. Når kommer den???

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo håpe på at Sony HW20 kommer til å havne rundt 15k..
    Lite/ingen info om den ennå dog..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler også på denne. Jeg ser at Projectorcentral har listet den med 32db i eco mode. Det er ganske mye sammenliknet med 19-22db for diverse 1080p lcd modeller. Hvis det er realiteten, så trekker det definitivt ned.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har nå fått denne inn på lager, noen som føler for å være testkanin?=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig 32 dB er altfor mye. Da er denne og uaktuell

Noen som kan anbefale en pj til film og spilling i ei lys stue? eneste absolutte krav er vel egentlig
    - plasseringsvennlig
    - lavt støynivå
    - takle noe lys
    - grei bildekvalitet

trenger ikke full hd heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er'n vel Optoma HD20 hjemmekino | JBS . Er forskjell på de ja, er oppgitt 29 db her. Selger disse kun til bedrifter tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd20

Er på jakt etter en rimelig 1080 prosjektor! Vurderer Optoma hd20, er fersk i dette, fått med meg at den avgir litt støy! Ser Benq w5000 får mye skryt men den er jo nå tatt av for salg. Hva skal man velge rundt 10000,- Skal brukes til film/spilling i et rom som er 22m2 med takhøyde 2,40 og rimelig god lyskontroll.
    Takker for svar..

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på denne prosjektoren selv.. er den noe tess? bryr meg ikke om støyen fra den egentlig..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Optoma HD20 i hus et par uker nå, ersattet min Optoma HD70 som jeg var veldig godt fornøyd med. Første inntrykk så langt:

• Lavere støy enn på HD70, men fortsatt litt, men ikke sjenerende synes jeg
    • Fantastisk fargegjengivlese rett "out-of-the-box"
    • Sortnivået kunne ha vært litt bedre, men helt akseptabelt

Totalt sett så synes jeg dette har vært et kjempekjøp så langt, ga 8990,- for den og er kjempefornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sykt i tvil her også..
    HD65-> EKSTREMT billig nå (under 5000kr), ekstremt billige pærer (1500kr).
    HD200X -> Ok pris (7600kr), FullHD, litt mer lysstyrke enn HD65
    HD20 -> 9000kr, litt mer lysstyrke enn HD200X

Så, ja.. Er ikke lett å velge.. Jeg vet jo HD20 er best av de tre, men HD20 er 9000kr, mot 7600 for HD200x, mot 5000kr(!) for HD65. Spørsmålet er vel om HDReady blir for lite, mtp. PS3? Tenker på 2 meter bredde..

Har sett flere videoer av HD65 i bruk (på youtube) og den ser ut til å ha veldig bra sortnivå, om jeg sammenligner med gamle DLP prosjektorer. Det er ingen hd200x videoer på youtube, men en del HD20 videoer er der.

Ser ingen av de er på lager noen steder (utenom pixmania, til elendig pris), så jeg vet ikke helt hva som blir å gjøre.. :-P Det er jo alltid den grensen mellom hvor bra bilde man egentlig _trenger_ mot hvor mye man vil bruke av penger...

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nysgjerrig, og har nå lest en del om disse projektorene selv. Har langt i fra funnet noe fasit, men her kommer inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest noen utenlandske forum og tester 8)

Det virker som om Optoma HD20 er beregnet på det amerikanske markedet, mens HD200 på det europeiske(?). Nesten alle tester og forum fra USA og Canada skriver i hvert fall om HD20, men i Norge er det HD200 som de fleste butikker selger.
    I ett forum nevnte noen en test fra Spania, der resultatet var at HD20 hadde mye bedre bilde enn HD200. Man skal selvsagt ikke stole blindt på slike "rykter" så lenge man ikke leser den opprinnelige kilden, men det generelle inntrykket jeg har fått tilsier at HD20 absolutt er verdt den tusenlappen ekstra ifht HD200.

Hvis en billig pris er det viktigste, så bør nok folk heller vurdere Optoma HD65 enn kun å spare en tusenlapp ned til HD200. Projektorer til 10-15.000,- har selvsagt bedre bilde, det skulle da bare mangle. Men i forhold til pris, så sier alle anmeldelser jeg har lest at HD65 og HD20 er tipp topp! Størrelsen må også nevnes. Dette er to ganske små projektorer, og for de som ikke har eget kinorom så er det veldig positivt.

De mest negative sidene med disse Optoma projektorene slik jeg ser det er:
    • Regnbueeffekt mtp de som er sensitive: Dette er vist nok mer tydelig på disse billige Optoma projektorene enn de litt dyrere DLP-projektorene. Men for de som vanligvis ikke blir forstyrret av regnbueeffekt, så tror jeg ikke dette er noe problem.
    • Støy: Også et punkt som er veldig personavhengig, men det er i hvert fall liten tvil om at dette ikke er de mest stillegående projektorene som finnes.
    • Mindre plasseringsvennlig: Projektoren har ikke "lens shift" og kort zoom. Hvis du ikke har mulighet til å plassere projektoren ganske i senter ifht lerretet, så er nok neppe disse projektorene optimale valg.
    Angående "full-HD" kontra "HD-ready", så er det selvsagt forskjell på oppløsningen. Men det er mange andre kvalitet som i tillegg påvirker den endelige bildekvaliteten. En god "HD-ready" (720p) projektor kan derfor produsere et meget godt bilde ved bruk av PS3 og BluRay etter mine erfaringer. For de som helst vil ha LCD, og som trenger en mer plasseringsvennlig projektor, men vil holde seg under 10.000-grensa, så tror jeg f.eks. Epson TW 700 er et godt valg og man vil ikke bli skuffet av bildekvaliteten.

Det var noen av mine tanker Én av de testene jeg leste, som jeg syns var veldig god, finner du her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    ....
    Det var noen av mine tanker Én av de testene jeg leste, som jeg syns var veldig god, finner du her.

Ja, jeg har faktisk lest den testen der selv.
    Om man går på Optoma's nettside, http://www.optomaeurope.com/, så ser man specs på Hd200X og HD20.

HD20: http://www.optomaeurope.com/projecto...inment&PC=HD20
    Hd200x: http://www.optomaeurope.com/projecto...ment&PC=HD200X

Jeg personlig foretrekker en hvit Prosjektor, mtp. at den vil være mindre "ruvende" i taket.

Du kan også sammenligne de her:
    http://www.optomaeurope.com/comparisoncharthe.aspx

Det ser ut som lysstyrke og kontrast er det som skiller HD20 fra HD200x. De har ellers samme mål, samme oppløsning, samme throw ratio og samme vekt.

Jeg vil tro de er samme prosjektor, men at forskjellen er kanskje pæren eller elektronikkens utnyttelse av pæren? Det er jo vanskelig å si, kanskje det beste hadde vært å sendt en e-post til optoma.

Begge prosjektorene er forøvrig på Optoma Europe sin side, men jeg har også stusset over hvorfor man ikke finner HD20 i prisguidene (er denne for ny?).

HD200x får man for 7560kr for tiden, Hd20 er på tilbud på jbs eller hva den siden var, for 8990 og HD65 er priset under 5000kr for tiden... Men ingen av de er på lager, noen steder, unntak er et par av de dyrere stedene som har hd200x og hd65.. Om man da vil betale ca 2000kr ekstra :-P

Er litt i tvil om jeg skal bestille nå og vente, eller om jeg skal vente til det er på lager.. Problemet er jo at prisen kan jo gå opp igjen.. Men om jeg bestiller og kan sikekrt da velge oppkravslevering, så kan jeg vel alltids også avbestille, om noen andre får den på lager først?

--
    vedr regnbueeffekt, har jeg hatt DLP før, uten å merke noe regnbue.. så tror ikke jeg er utsatt for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer forvirring til bålet:
    Optoma HD20 VS HD200x ????????? - AVS Forum

Ser ut som flere hd200x eiere, har hd20 firmware i sine pj'er.
    Jeg har ikke funnet ut om de bruker samme pære, men når jeg sjekker spesifikasjonene, så ser jeg at de bruker IDENTISK antall Watt i standby og i fulldrift. Det er jo sært at dette er tilfellet, om HD20 har en rèell mer lyssterk lampe? Vil ikke tro den bruker noe revolusjonerende ny lampeteknologi.

Mao., lurer jeg litt på om kanskje differansen ikke er noe annet enn branding?
    Dette begrunner jeg da på:
    * Vekt - Identisk på HD20 vs HD200x
    * Størrelse - Også denne identisk
    * Effektforbruk - Igjen, identisk forbruk!
    * Firmware - En del folk har visst hd20 firmware i sine hd200x... Dette lukter fiskefirma?

Jeg skal prøve å fiske litt mer rundt, men jeg nærmer meg 90% sikker på at HD200x og HD20 er samme PJ med annet navn, samt andre specs og annen farge.

Når det kommer til lysstyrke, så er visst HD20 målt til oppgitte tall. Men det kan jo også være at HD200x produserer identisk lysmengde.
    Om pæren er identisk på de også, må det være identisk prosjektor.. (i alle fall i de hd200x enhetene som har hd20 firmware).

Jeg vet ikke hvorfor de da har de med forskjellige specs og navn.. Unntaket er jo m de prøver å lage seg noen flere falske nivåer i produktstigen sin, selv om de yter identisk? Så bare skryter de ned spesifikasjonene på hd200x?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •