Optoma HD200X - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83

Tråd: Optoma HD200X

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva slags kilde bruker du på SD? Venter meg denne projektoren tidlig Juli. Kommer til å kjøre stort sett HD materiale fra en Samsung BD-C6900 og WDTV live. Kan du si noe om hvordan denne klarer seg under evt sportsendinger og spesielt da fotball? Har lagt inn bestilling på et Dreamscreen 120" dyna-grey lerret da jeg det er ca 4,5-5,0 meter fra pj til lerret. Eneste bekymring jeg har er sortnivået da jeg skal ha denne i en temmelig opplyst stue. Har bestilt elektriske persienner på alle vinduer der, og holder ikke det, så blir det lys-tette rullgardiner i tillegg.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Hva slags kilde bruker du på SD? Venter meg denne projektoren tidlig Juli. Kommer til å kjøre stort sett HD materiale fra en Samsung BD-C6900 og WDTV live. Kan du si noe om hvordan denne klarer seg under evt sportsendinger og spesielt da fotball? Har lagt inn bestilling på et Dreamscreen 120" dyna-grey lerret da jeg det er ca 4,5-5,0 meter fra pj til lerret. Eneste bekymring jeg har er sortnivået da jeg skal ha denne i en temmelig opplyst stue. Har bestilt elektriske persienner på alle vinduer der, og holder ikke det, så blir det lys-tette rullgardiner i tillegg.
    Kjører oppskalert fra Panasonic BluRay og Gets HDPVR. Ser at jeg må jobbe litt med kalibrering, samt noe "innkjøring" av projectoren. Har hørt at ulike nivåer setter seg etter en tids bruk, men vet ikke om dette holder vann. Grei nok på raske bevegelser, men aner etterslep. Blir lite sportssendinger her, så der har jeg ikke det største vurderingsgrunnlaget.
    Du bør nok ha et rimelig lystett rom i forhold til sortnivå. Er nok denne prosjektorens største svakhet. Bruker persiener, og ser at det ikke blir tett nok. Blir bedre til høstkveldene da :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt etter at du får blendet rommet skikkelig, at du finner ut at selve projektoren er det største problemet hva sortnivå angår?

Når det gjelder "innkjøring", så er det strengt tatt barte snakk om noe grønnstikk fra UHP-lampen de første 30-50 timene. Jeg vil absolutt anbefale deg å få gråskala kalibrert projektoren, det vil representere en solid oppgradering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrert!

Etter å ha bestemt meg for å gå for et 120" dreamscreen lerret med mål 2650x1490mm (B+H), og fått anbefaling fra AVshop om dette, da jeg måler nøyaktig 5,18 meter fra vegg (lerret) til vegg (prosjektor).

Måtte selvfølgelig sjekke dette ytterligere, og ser nå på diverse kalkulatorer, at jeg ikke vil oppnå størrelsen jeg er ute etter med denne pj(?)

Denne kalkulatoren mener jeg maks klarer 2540x1430mm!

Blir mindre stressa av det, for vil ikke drite meg ut på å kjøpe for stort lerret, men tenker jo også; jo større, jo bedre!

Vil jeg ikke kunne klare å fylle 2650x1490mm (B+H) med denne PJ på 5,18 meters avstand?

Da må jeg isåfall nedgradere til et 106" lerret (2340x1320mm)

testet på disse kalkulatorene:
    Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size
    Projector Screen Size Calculator

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd denne kalkulatoren? Vet ikke om du finner ut av det, men den bør være noenlunde riktig iallefall.
    Distance Calculator
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Prøvd denne kalkulatoren? Vet ikke om du finner ut av det, men den bør være noenlunde riktig iallefall.
    Distance Calculator

Jeg var nok litt for trøtt i går når jeg drev med dette, for ser ut som jeg har rota og satt opp HD800x som referanse i kalkulatoren, og ikke HD200x

Kom på jobb i dag, så stemte det jo ikke i det heletatt, med hva jeg fant ut av i går hehe.

Så da var alt plutselig bare velstand igjen, da jeg skal kunne klare et 120" uten problemer :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å bestille
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med erfaring rundt PJ som kan fortelle meg om jeg vil slite med lysutbyttet på et 120" lerret med denne PJ, sett at rommet den er i er helt lystett? Ser at mange velger å kjøre sin PJ i sparemodus, og det tar vel en del ut av selve bildekvaliteten når det kommer til lysutbytte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har nå en Optoma HD65 projektor på et 92" grått lerret av typen Dreamscreen V2 Dynagrey.

Og ønsker veldig å oppgradere til HD200X. Vil jeg merke en god forskjell tror dere? Har lagt ut projektoren for salg til 2999 kroner på finn: En HD projektor til bruk for heftig hjemmekino! - FINN Torget

Dette er vel en god pris også?

Ønsker jo ikke å bli skuffet over en liten forandring mens forandringen på bankkonto ble stor. HD200x ligger jo nå til 6990 i pris hos netonnet. Finnes det bedre projektorer nye i norge til samme pris? eller er dette det beste valget.

Det er 0 lux i rommet jeg ser film, og bruker skjermkort fra dataen med hdmi utgang naturligvis så det er knall å se film her, men ønsker høyere oppløsning. Hva tror dere? Vil det være verdt penga?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Hei!

Jeg har nå en Optoma HD65 projektor på et 92" grått lerret av typen Dreamscreen V2 Dynagrey.

Og ønsker veldig å oppgradere til HD200X. Vil jeg merke en god forskjell tror dere? Har lagt ut projektoren for salg til 2999 kroner på finn: En HD projektor til bruk for heftig hjemmekino! - FINN Torget

Dette er vel en god pris også?

Ønsker jo ikke å bli skuffet over en liten forandring mens forandringen på bankkonto ble stor. HD200x ligger jo nå til 6990 i pris hos netonnet. Finnes det bedre projektorer nye i norge til samme pris? eller er dette det beste valget.

Det er 0 lux i rommet jeg ser film, og bruker skjermkort fra dataen med hdmi utgang naturligvis så det er knall å se film her, men ønsker høyere oppløsning. Hva tror dere? Vil det være verdt penga?
    Den største forskjellen på disse to er oppløsningen. Kontrastnivå, lysstyrke etc. er omtrent det samme. Byttet vil nok være en oppgradering siden du får høyere oppløsning, men det er nok også det eneste. Muligens også en noe bedre videoprosessor.

Når det er sagt så ville jeg heller lagt på litt til (eventuelt spare) og kjøpt en BenQ W5000. Denne er noe dyrere, men den er også i en helt annen klasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et flott svar. Den vil altså ikke være noe bedre på farger og sortnivå da? Men ser at denne BenQ W5000 ikke er i salg lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Takk for et flott svar. Den vil altså ikke være noe bedre på farger og sortnivå da? Men ser at denne BenQ W5000 ikke er i salg lenger?
    W5000 er i salg,(rundt 10.000 på tilbud nå?) hadde tenkt det samme som deg faktisk, hd200x,en.. men ifølge det folk sier her inne om benq w5000 så er det bare å vente litt til, og rake sammen nok spenn. Den er nok verdt hver krone. Støtter også 2:35 format med anamorph linse. Usikker på pris på det, men som eg ser det så er det et must for å få skikkelig "kino-feeling".

AVshop.no / BENQ W5000 DLP-projektor Full-HD -BESTSELGER!-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 er etterhvert en "aldrende" projektor, men med tanke på at den som ny kostet rundt 40K dersom jeg ikke husket feil, er den et veldig godt kjøp til det den selges for i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    W5000 er etterhvert en "aldrende" projektor, men med tanke på at den som ny kostet rundt 40K dersom jeg ikke husket feil, er den et veldig godt kjøp til det den selges for i dag.
    Godt alternativ til w5000 då? er vel ikkje alle pj,er som har mulighet for 2:35 format for 10k? Epson TW5000 er vel ganske så bra, men det blir jo fort opp i 16-17 tusen?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takfeste

Noen som kan anbefale et ålreit takfeste til denne? Mener å ha lest at den bruker M3 standaren, hva enn det betyr(?). Ikke noe fancy og dyrt, men helst så "kone-vennlig" som mulig

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Noen som kan anbefale et ålreit takfeste til denne? Mener å ha lest at den bruker M3 standaren, hva enn det betyr(?). Ikke noe fancy og dyrt, men helst så "kone-vennlig" som mulig

Denne funker bra:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147456058

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så på den, men er den stanga nødvendig, eller kan den nedjusteres? Viktig at dette er så diskret som mulig, da dette er et meget ømt tema hjemme

EDIT:
    Projektorfeste, Universal.
    Med 4 armer som er justerbare i lengde- og sideledd for å passe de fleste projektorer på markedet. Festets aksel kan tiltes samt finjusteres. Kan også brukes uten den justerbare armen. Maks. belastning 5 kg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3 = 3mm maskinskruer.
    Hullene til feste på denne sitter temmelig nær hverandre, så det kan hende du må knote litt for å få festet stativet til den. Vurderer å feste den til en plate el.l. inne hos junior som igjen skrus i takfestet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde eg skulle ha Hd200x eg, helt til eg så W5000 til 10k.. med anamorph.
    Bare et par spm, er laaang kastelendge på denne sant? ifølge den avstandskalkisen ihvertfall..virker som man må ha 4m for å få 90" bilde, men trodde BenQ var ganske short throw på?

Bruker ikkje vanligvis pærene å stige med flere tusen kroner så fort pj,en går ut av produksjon?

Og må man kjøpe noe ekstra for å få 2:35:1 format? eller er denne good to go rett fra pakka?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hva anamorph er?

Skal bestille Optoma HD20 nå faktisk istedenfor hd200x. HD20 er vel en meget merkbar oppgradering fra HD65 vel, som jeg har nå?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •