Optoma HD200X - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83

Tråd: Optoma HD200X

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    samme lampe, men stor forskjell i lysstyrke er ikke noe problem når det gjelder DLP-projektorer. Den med høyest lysstyrke har sikkert hvitsegment (blankt/gjennomsiktig) i fargehjulet, noe som booster hvitt enormt. Ulempen er selvsagt at projektoren med hvitsegment er helt på trynet hva fargegjengivelse angår.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fiklet litt med en HD20 er jeg ikke helt imponert over sortnivået - det blir ganske lysegrått av og til. Men fargene så ut til å være veldig bra fra fabrikken. Til prisen er nok dette en svært god sak, men jeg ville vurdert å legge et par tusenlapper ekstra på bordet for å få bedre sortnivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Etter å ha fiklet litt med en HD20 er jeg ikke helt imponert over sortnivået - det blir ganske lysegrått av og til. Men fargene så ut til å være veldig bra fra fabrikken. Til prisen er nok dette en svært god sak, men jeg ville vurdert å legge et par tusenlapper ekstra på bordet for å få bedre sortnivå.
    Ja, men "et par tusen" er det alltid opp til neste modell.
    Sånn som det ser ut nå, tror jeg ikke det er verdt å gå for HD20 vs. HD200x.. I alle fall ikke om jeg da finner ut at de faktisk kjører samme pæren. Om de kjører samme pæren og de jukser til med lysere fargefiltre, som Gorm sier kan gjøres, så vil jo dette gi mer blasse bilder og enda dårligere sortnivå.

Jeg har sett filmer fra selv hd65 og den ser ut til å kunne brukes med taklys på også (ikke at det er ønskelig fra min side). Men jeg kommer fra DLP pj fra 1999, så jeg er vant til å måtte mer eller mindre ha helt mørkt rom :-P Tar alltid ned persienner når vi ser film, men jeg liker jo å kunne bruke PJ om sommeren.. Men skal kjøpe gardiner også, har bare bodd her i snart 5 år, så det nærmer seg vel tiden(?).

Ble litt digresjon der, men :-P Jeg er nå ca 99% sikker på at det blir å gå for hd200x, som datakjeden har prislistet til 7560kr nå. Lurer på om jeg kan bestille den nå, som den ikke er på lager, velge oppkrav.. så om den da kommer på lager et annet sted først, med ca samme pris, kunne jeg vel da bare slettet ordren hos datakjeden.

Håper det går :-)

----
    Sammenligning av HD20 og HD65 sine bildekvalitet/kvantitet
    Fine kvalitetsbilder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg bestilte HD20 hos Hifi klubben i forrige uke, og de sier de kanskje får den i begynnelsen av november. Han sa at Optoma ventet på bilde brikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Hei

Jeg bestilte HD20 hos Hifi klubben i forrige uke, og de sier de kanskje får den i begynnelsen av november. Han sa at Optoma ventet på bilde brikker.
    Hei, hva tar de for den?

Ellers, har jeg nå letet etter DIY prosjektorlerret.
    Denne så ut til å fungere greit:
    New cheap DIY screen - Page 2 - AVS Forum

Dvs. hvit Elastan over sort elastan (spandex).
    De bildene der viser da DIY lerret vs proff lerret.

Jeg ser jeg har et problem med det smale 200cm lerretet, da manualen til hd20 sier at ved 90" skjerm (200cm bredde), må prosjektoren henge 18cm fra toppen av bildet (ev fra bunnen). I praksis, betyr dette at jeg da må henge PJ 75 cm ned fra taket, samt med 200cm bredde, må jeg da være innenfor 3.6 meter fra pj-veggen, osm da fører til at pj vil henge ca 1.90cm over gulvet, over sofaen.

Så, ja.. Jeg tror dette blir prosjektet:
    1) Fjerne peisen
    2) Skru fast gipsplater der brannveggen er, samt øvrig del av den 2.7 meter brede veggen (L formet stue).
    3) Lage lerret på ca 2.5 meter bredde og ca 1.5 meter høyde. (skal seff regne mer på dette.

Om jeg gjør dette, vil prosjekteringshøyden bli ca 1.5 meter, som da fører til at jeg kan ha PJ'en lengre opp mot taket og faktisk på veggen bak sofaen.

edit: jeg må seff få en proff murer til å tette hullet i skorsteinen også!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem er hvem av de to?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

Hvem er hvem av de to?
    hd65 til venstre, hd20 til høyre.
    hd200x er samme str som hd20, men er sort.

--
    Jeg LURER nå på om et DIY lerret ikke bør være 3-lags.
    Det folk hevder, er at om man bruker hvitt ytterst, vil lerretet være mer sårbart for øvrige lyskilder.
    Så noen sier man bør bruke grått, men noen snakker om hvitt over grått, noen bruker hvitt over sort, samt grått over hvitt.

Jeg lurer jo da på om det ikke burde være tre lag: Grått (lys grått) over hvit matt, over sort.
    Da ville man vel fått enda mer dybde i bildet(?).

Skal lage meg en konto på det andre forumet og høre med folkene, om de har noen erfaringer med 3 layer diy screen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DaButcher]Hei, hva tar de for den?

De tar 8999.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jonerik]
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Hei, hva tar de for den?

De tar 8999.
    Om det var HD200X han mener så går den for 7995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_

Om det var HD200X han mener så går den for 7995,-

Han mente nok hva Hi-Fi Klubben tok for Optoma HD20, som var det jeg svarte på.

Newcomer Sercox sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har HD200x hvis dere lurer på noe. Er ikke bildeekspert, men syns den gir et godt bilde. Har laget lerret selv fra sateng sengesett fra Kid (ja, en billig variant, men funker ok)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Han mente nok hva Hi-Fi Klubben tok for Optoma HD20, som var det jeg svarte på.
    Ja, var det jeg lurte på.
    Vurderer nå STERKT å kjøpe her:
    Datakjeden Webshop / OPTOMA Projektor HD200XÂ*1080p Full-HD, 1500 Ansilumen, 4000:1

Jeg vet den ikke er på lager og jeg vet det angivelig er nye modeller inn.
    Videre, er jo HD20 i de færreste butikker nå...

når hd20 blir mer tilgjengelig, skal kanskje 200x dumpes?? Men ja.. Om jeg tar å betaler de ~~7100kr til datakjeden, så har jeg vel angrefrist fra dagen jeg ev. mottar produktet? mtp. ev. prisdrop på hd20. En hvit pj hadde jo unektelig gjort seg, men når hd200x kan nå gå for ca 7073kr, vs. 9000 for billigste hd20 jeg har funnet, så er det jo easy å velge hd200x.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der!

Merket i dag at prisen var enda lavere, så nå ble kjøpet gjort!
    6 940,- + frakt hos datakjeden nå, forventet inn i slutten av måneden (dog. usikker dato).

Om noen andre får den inn før, ev. om den dropper i pris, kan jeg kansellere handelen før jeg har mottatt produktet. Dog., må det i så tilfelle være store besparelser, eller mye raskere levering som får meg til å kansellere. Ville jo da havnet bakerst i køen igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sercox
    Hei, jeg har HD200x hvis dere lurer på noe. Er ikke bildeekspert, men syns den gir et godt bilde. Har laget lerret selv fra sateng sengesett fra Kid (ja, en billig variant, men funker ok)
    hei, har selv tenkt å lage lerret.. Men det blir 300CM bredt tror jeg.
    Kjøpte blackoutcloth fra ebay, ble ca 101$ elns inkl frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pære til Optoma HD200X

har lyst til og kjøpe en Optoma HD200X ser at den bruker samme pære som HD20 BL-FP230D 230W 3000h men jeg finner ikke noen priser på pærene her i norge ,har noen av dere litt mere info om noen nett butiker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perhanse
    har lyst til og kjøpe en Optoma HD200X ser at den bruker samme pære som HD20 BL-FP230D 230W 3000h men jeg finner ikke noen priser på pærene her i norge ,har noen av dere litt mere info om noen nett butiker
    Nå har den ENDA(!) lavere pris:
    Datakjeden Webshop / OPTOMA Projektor HD200XÂ*1080p Full-HD, 1500 Ansilumen, 4000:1

6667kr (+ 130kr eller hva frakten var).
    Jeg kjøpte den for 6940 + frakt, som ble 7150 elns..
    Vurderer nå å kansellere og kjøpe den på nytt. Eneste er jo at jeg binder opp ekstra 7000kr fra kontoen min, men det tar vel ikke så mange dager før jeg får tilbakebetalt, regner jeg med(?).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, litt ironisk at jeg har drevet med såpass med digresjon og tenking her.. Og hva gjør jeg i dag? Jo :-)

Jeg fant en Hd800XLV eller hva den heter, 2000 ANSI, 8000:1 i kontrast. 3 Mnd gammel, brukt 60 timer elns.. 6800kr :-)

Så bare ringte jeg datakjeden og kansellerte hd200x som jeg hadde betalt for. Får vel tilbake de pengene på Tirsdag elns.. Nå må jeg være forsiktig med visa'en frem til neste uke :-) Har ikke så veldig mange tusen igjen nå, lol. Men, men.. får jo en nice boost når 200x pengene kommer tilbake.

Forøvrig var hd800XLV eller hva den heter nice nice :-) veldig lyssterk, fine farger.. Skjønner forsåvidt den fikk knallkritikk av lyd og bilde i fjor eller når det var.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm, det står kr 8975 på den linken, det er vel snarere dyrest i Norge enn det er billigst?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry kjøp av en Optoma HD200X fra Datakjeden

ja jeg dreit på draget hadde bestilt til kr 6940 så at dem satt ned prisen til 6670 så jeg avbestilte den skulle bestille på nytt men da var den satt til 8970 kr men jeg synes at han jeg prata med kunne si at den kom til og gå opp i pris da det tok under 24 timer fra avbestilling til jeg skulle bestille på nytt
    men er det ikke sånn det er at mange vil ha mere og **** vil ha mere :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Vel, det er et prispåslag som er så drøyt at det er useriøst. Kommer til å være skeptisk til å handle der fremover.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •