Optoma HD800XLV - throw distance spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD800XLV - throw distance spørsmål

Hei.

Min Panasonic AE500 er klar til å skrotes (for leeeengst), og ser derfor på Optoma HD800XLV som et aktuelt kjøp (vil bruke 10-20k). Jeg har forøvrig DreamScreen Dynagrey lerret (bildeflaten har jeg målt til 204cm bredde).

Har brukt projector calculator og funnet ut at jeg trenger 378cm throw distance for dette lerretet med full zoom (1.2x). Ut fra illustrasjonen jeg vedlegger antar jeg dette er fra linsen og ikke fra rommets bakvegg. Kan noen derfor bekrefte at denne IKKE vil passe mitt rom på 394cm?

Hvilke alternativer har jeg i denne prisklassen? Hvis jeg ikke kan kjøpe denne budsjettmodellen som gir sikkelig bang for buck i mine øyne, så ser jeg på Panasonic PT-AE3000 som et DYRT alternativ. Andre jeg bør ha in mind?

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig avstanden fra linse til lerret som er oppgitt, så da er nok rommet ditt akkuratt litt for lite.

Jeg ville vurdert BenQ W5000 som et rimelig alternativ, og Sony HW10 om du vil bruke mer penger. De to regnes som det beste i hver sin klasse. Nå har også Epson TW5000 hatt prisdropp, så den er en knall konkurrent når du nærmer deg prisklassen 25k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret.

BenQ W5000 har nesten helt lik throw (2cm forskjell), så den utgår også dessverre. Må nok opp i Sony HW10 eller Epson TW5000. Selv når jeg prøver å spare penger ved å kjøpe budsjettmodeller, ender jeg opp med dyrere alternativer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •