Bilde som henger!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde som henger!!

Har kjøpt meg en infocus X1 for å se fotball em på storskjerm! Det jeg opplever med den nå er at bildet henger igjen hvis kameraet beveger seg raskt.. Bildene blir uskarpe og grovkornede! Hva er grunnen til dette? Er det projektoren som ikke klarer å følge med?

Kablingen er forresten en vanlig kompositt kabel, fordi det ikke er noen annen utgang enn scart med rgb eller kompositt på tuneren. Kan dette være noe av grunnen, at jeg bruker kompositt kabel?

MVH Eirik Kjær

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en infocus X1 for å se fotball em på storskjerm! Det jeg opplever med den nå er at bildet henger igjen hvis kameraet beveger seg raskt.. Bildene blir uskarpe og grovkornede! Hva er grunnen til dette? Er det projektoren som ikke klarer å følge med?
    Det kan nok også ha noe med signalet inn å gjøre. Jeg har UPC kabel, og opplever litt av det samme, men det er levelig. Er det på alle kanalene? Tenker da på panorering i f.eks. filmer... ?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe spesielt med fotballkamper. Tipper det er bare her du også ser det. Og kanskje på noen andre direktesendinger. Hva det kommer av vet jeg ikke, men det er faktisk mulig å se det på vanlige tver også. Er da selfølgelig ikke like lett å legge merke til, men du finner det der også.

Så jeg tipper at det har noe med kameraene og sendingen som gjør det. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg også sitter å ser på fotball på storskjerm. Har en X1 som jeg stort sett er fornøyd med, - med unntak av fotballkamper....

Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av at bildet henger igjen. Kan til tider oppleve at den grønne plenen "flyter", på samme vis som f.eks. himmel og skyer gjengis på lcd-skjermer. Det er dog meget skjeldent. Så noen kamper fra ishokey-WM. Opplevde kun skarpe gode bilder. Dette til tross for høyere tempo på både spillere og puck.

Det problemet jeg sliter med når jeg ser fotball, er de uskarpe overgangene mellom spillere og gressmatte når det vises oversiktsbilder. Under EM synes jeg dette er meget fremtredende. Spesielt hvite drakter gir spillerne et tilnærmet lysskimmer rundt seg. Jeg ser også samme effekten mellom de hvite stripene på gresset og gresset. Midtstripa ser nesten ut som sebrastriper på tvers av linjene. Det kan virke som om det oppstår en eller annen form for interferens.

Er tilkoblet digitalsignaler via kabelnettet og Avidis dekoder. Kjører scart overgang til s-video.

Har noen en forklaring på effekten? Har noen tips for å redusere effekten?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Olav_E

Fotballkamper er en utfordring ja. Reduser kontrasten og fargemetningen (saturation). Det hjalp hos meg. Bruker TV-kort på HTPC til X1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satt og så tyskland - nederland, og det var utrolig tydelig i denne kampen!! Men kan nok tenkes at signalet ikke er spesielt godt.. Det er ihvertfall utrolig irriterende og det kommer og går hele tiden. Kan bli et irriterende em da!! Skal prøve det du sa tiger.. håper det vil hjelpe litt!

Edit: Det er ikke antydning til dette når jeg ser på dvd, så det må være innsignalet som er dårlig.. Eller kablingen! ikke vet jeg..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-sendingen er ikke av god kvalitet, menhos meg henger heldigvis ikke bildet igjen.

I kveld så justerte jeg ned fargene og justerte også ned Green Gain på X1 slik at gressmatta ble roligere å se på. Virket veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •