lampelevetid + reklamasjon (sanyo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lampelevetid + reklamasjon (sanyo)

Hei

Trenger litt info fra forståsegpåere. Kjøpte i fjor min første prosjektor, en HD Sanyo z-2000. I går skulle jeg sette på en film, og det ble helt svart og dekselet slo seg igjen og det begynte å blinke i byttepære lyset.. Nå har jeg brukt prosjektoren flittig, men nekter å tro at jeg har hatt den på 4 timer hver eneste dag siden jeg fikk den + jeg har aldri sett noe varsel om at levetiden på lampen har begynt å nærme seg. Spm er da, burde jeg ikke fått varsel, og hvilke rettigheter har jeg om lampen har gått før tiden?

Mh
    RP

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke "teller" som viser hvor lenge lampen har lyst? Hvor lang levetid sier
    Sanyo at lampa har? Hvis lampa har gått før den tid så har du nok reklamasjonsrett. Du bør kontakte de du kjøpte den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg har ikke fulgt med telleren (i menyen) i det siste så jeg har ikke anelse hva timetall var på. På jobb har vi flere prosjektorer, og de sier klart ifra under oppstart hvis lampetiden er gått over grensen, og påminnelse om at det er på tide å bestille en ny. Det skjedde aldri i dette tilfellet, så jeg klør meg litt i hodet..

Bestilte fra psdata, og har kontaktet dem pr epost men ikke fått svar til nå.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det ikke "teller" som viser hvor lenge lampen har lyst? Hvor lang levetid sier
    Sanyo at lampa har? Hvis lampa har gått før den tid så har du nok reklamasjonsrett. Du bør kontakte de du kjøpte den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med service verksted. De oppga 300 timer eller 3 måneder som lampelevetid. dette høres jo totalt urimelig ut, når lampen er oppgitt til 2000 timers levetid. Er det bare å bite i det sure eplet her?

En annen sak er at de vil ha meg til å sende inn prosjektoren for å sjekke.. Da samme oppførsel vil komme av at prosjektorens strømstyring er røket. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre kun Epson som gir en skikkelig garanti på lamper; 3 år. Dette har nok å gjøre med at de produserer lampene selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •