myser på førstegangs kjøp av prosjektor, trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

myser på førstegangs kjøp av prosjektor, trenger tips

hei

driver å myser på min første prosjektor, Men jeg har et lite problem, eller jeg lurer på en del ting,

Hvis dere ser på dette bildet; http://static1.avforum.no/minhjemmek...0d5834ed1c.JPG

Så har jeg tenkt på å plassere pj, over eller under det bilde der, blir mest sannsynlig over, fordi er den under, er den farlig nær hode høyde. JEg vil bruke manuell/motorisert lerrt, på 96" som det ser ut nå, på en bjelke i taket. Bjelken går akkurat ut nok til at lerrtet passerer tven. Så det går bra.

Men leiligheten min er ganske dumt konstruert. Den har bare et rom, og den er ganske avlang. Så det første jeg lurer på er hvordan jeg skal dra kablene i dette rommet. Eller det er bare to kabler, men allikevel, aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Fks bare strømkabelen er 3 meter lang, som følger med, hvordan skal jeg få dratt den så det ser fint ut når den står i en slik høyde. Og den er jo umulig lang nok. Jeg mener, en svart kabel som går nedover veggen er jo ikke akkurat fint.

Bare lurer på hvordan dere ville ha gjort det. Burde kanskje tatt noen bilder, så si ifra hvis det er nødvendig. Har samboer, så en vis stil må det jo være.

Er desperat etter forslag

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hvit kabelkanal i hjørnet burde fungere greit. Disse finner du på clas/biltema. De er såpass breie at du kan ha både strøm og hdmi kabelen inni.

Nede på gulvet blir det verre 8) , men hdmi kabelen kan jo legges inn i liknendes lister (smalere enn de du evt bruker til begge). Strømkabelen må jo finne nærmeste stikkontakt

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte at jeg hadde stikkontakt under sofaen ;p tenkte også på hjørnet når du sa det nå, der veggene møtes, det som er fint. Er at under sofaen, helt i nederst hjørnet, så er det boret hull igjennom, kan jo bare lage det større og kjøre kabel kanalen igjennom der, så rundt forbi soverommet, og til slutt bak tven, det blir jo noen meter, og blir dyrt for en høykvalitets hdmi kabel. men er eneste muligheten jeg har, som skjuler det godt nok mener jeg. de kabelskjulerne fra clas kan skjøtes sant? går ut ifra at de ikke selges som 15 meter :P

tenkte på noe sånn som dette, http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=55533816

kan vel skjøtes den? vet ikke om 25x16 er nok eller om jeg må opp 38x16, dreamscreen hdmi er jo ikke akkurat små

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan godt skjøtes ja.

Dreamscreens hdmi er ganske brei ja, men er jo bare å kjøpe en pakke først og se hva du får plass til. (koster jo ikke allverdes)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, så det, at det var ganske billig. men blir 2 ukers stopp i planene siden jeg tar ferie i morgen.

nå vet jeg at dreamscreen lover 1080p på lange avstander, vil en 15m kabel tape signalstyrke, eller vil jeg ikke merke foskjell fra den og en på 5 m

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen har ingen problemer med 1080p på 15 meter. Ingen forskjell på 1 og 15 meter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •