Dybdetest: JVC DLA-HD750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dybdetest: JVC DLA-HD750

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk flott dybdetest Ak! Jeg blir like imponenert hver gang, men føler liksom denne "toppa heile driden" som dere sier der borte... VELDIG morsomt å kunne få beskrevet en projektor i slik detalj. Flott at du har tatt for deg også 25% windows i fargerommet ved kalibrering for øvrig.

Skal få lest gjennom skikkelig litt senere i dag!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    MEN, krise at det ikke er mulig å kjøre støyreduksjon i HD da... Greit nok er det noen purister der ute som synes "filmgrain" og mpeg-artifakter er noe å trakte etter, men det gjør definitivt ikke jeg... Jeg vil si at nettopp det er en vesentlig svakhet, som jeg synes det er nesten utrolig at JVC har valgt å deaktivere. Epsons TW5000 bruker jo samme videochip, og der kan en jo støyredusere i HD så mye en gidder!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en kjempebra test!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak does it again Kjempbra test. Flott å få med såpass konkret, detaljert og lettfattelig om den teknisk delen også.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test!

Litt sånn på si - hvorfor reklameres det med denne testen under "ANNONSE:"?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...fordi vi ikke har noe annet egnet sted å reklamere for testen på og dermed benytter oss at de virkemidler vi har for å fronte et virkelig viktig og godt stykke arbeid!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    MEN, krise at det ikke er mulig å kjøre støyreduksjon i HD da... Greit nok er det noen purister der ute som synes "filmgrain" og mpeg-artifakter er noe å trakte etter, men det gjør definitivt ikke jeg... Jeg vil si at nettopp det er en vesentlig svakhet, som jeg synes det er nesten utrolig at JVC har valgt å deaktivere. Epsons TW5000 bruker jo samme videochip, og der kan en jo støyredusere i HD så mye en gidder!
    Jeg er vel ikke så veldig opptatt av støyreduksjon på HD materiale, men synes likevel JVC burde gjort den funksjonen tilgjengelig.
    Jeg er usikker på om Reon VX faktisk støtter HD støyreduksjon... Under "features" på hjemmesiden til HQV er det kun nevnt NS på SD materiale, ikke HD...

For TW5000 sin del kan det jo være at de benytter en annen chip til å gjøre HD støyreduksjon

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,799
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget fin beskrivelse og test av HD750 AK. :-D

Det med firmware oppgradering på HD750, er det noe brukerene "får lov" til å gjøre selv?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    En meget fin beskrivelse og test av HD750 AK. :-D

Det med firmware oppgradering på HD750, er det noe brukerene "får lov" til å gjøre selv?
    Jeg tror ikke det skal være noe problem, men jeg ville for sikkerhetsskyld sjekket med JVC først.

Siste versjon er tilgjengelig fra JVCs egne sider:
    JVC MSIS service document

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...fordi vi ikke har noe annet egnet sted å reklamere for testen på og dermed benytter oss at de virkemidler vi har for å fronte et virkelig viktig og godt stykke arbeid!
    Hehe - fair enough!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...på TW5000 er det kun støyreduksjon som er tilgjengelig i HD, "mosquito noise reduction" og alle andre "støy-parametere" er deaktivert... Mulig de bruker en annen chip til dette på TW5000, men jeg tviler sterkt. Tipper rett og slett JVC ikke har tatt i bruk denne muligheten av en eller annen grunn - som igjen gjør at en kanskje kan håpe at muligheten kommer ved en senere firmware-oppdatering?

For øvrig er jeg enig i at behovet for støyreduksjon varierer kraftig fra film til film, både grunnet selve filmens karakter (filmgrain f.eks) og eventuelle andre artifakter fra komprimeringen... Uansett synes jeg en projektor til mer enn 50.000 burde inkludere en slik funksjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å lese test :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er vel ikke så veldig opptatt av støyreduksjon på HD materiale, men synes likevel JVC burde gjort den funksjonen tilgjengelig.
    Jeg er usikker på om Reon VX faktisk støtter HD støyreduksjon... Under "features" på hjemmesiden til HQV er det kun nevnt NS på SD materiale, ikke HD...

For TW5000 sin del kan det jo være at de benytter en annen chip til å gjøre HD støyreduksjon

Flott test AK!

Når det gjelder TW5000 så har den to prosessorer (DNX og Reon), dette for å kunne ivareta blant annet støyreduksjon. Valget av å "utvide" med en Reon prosessor kom som en følge av ønsket om interpolering. Der kommer nemlig DNX-prosessoren til kort.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, da er det oppklart, og da en bekreftet svakhet ved HD750 mht manglende støyreduksjon... Jaja, folk som først kjøper HD750 har vel råd til en videoprosessor også...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for alle de positive tilbakemeldingene!

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder TW5000 så har den to prosessorer (DNX og Reon), dette for å kunne ivareta blant annet støyreduksjon. Valget av å "utvide" med en Reon prosessor kom som en følge av ønsket om interpolering. Der kommer nemlig DNX-prosessoren til kort.
    Det forklarer hvorfor DLA-HD750 ikke kan utføre støyreduksjon på HD materiale
    Når det er sagt, er Reon VX en bra videoprosessor, det er det ingen tvil om, men jeg mener likevel at en godt implementert Gennum VXP, som jo JVC brukte før, er bedre totaltsett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...helt enig; VXP-chippen er utrolig god, men den er sikkert også veldig kostbar i innkjøp... Det finnes jo også mer avanserte varianter av HQV-chippen da, bl.a. den som benyttes i Vantage HD videoprosessoren, og de mer avanserte variantene har bl.a. støyreduksjon... Egentlig burde en forvente noe mer på en projektor til over 50.000 mener nå jeg, spesielt når selv Epsons TW5000 til halve prisen leveres med en egen prosessor for håndtering av bl.a. støyreduksjon... Utover det ser jo HD750 ut som den sitter trygt på tronen, og for min del, som jo har en VXP-chip "stående" i en separat videoprosessor, spørs det nok om fristelsen blir for stor mht HD750 om tider og stunder (selv om jeg koser meg fint med TW5000 om dagen...).

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støyreduksjon...

Har ikke Bluray spillerne støyreduksjons filter som kan gjøre jobben?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jada, f.eks. Sonys spillere (S350 og 550) har jo dette, og det vil garantert komme spillere med stadig vassere prosessering rent generelt som vil redusere behovet for støyreduksjon i selve projektoren...

Det er vel kanskje dette JVC har tenkt når de har valgt å bytte ut VXPen med HQV, som jo garantert er langt rimeligere...

Uansett - manglende støyreduksjon i HD er ingen "dealbreaker", og vil som nevnt trolig bli stadig mindre viktig ettersom Blu-ray-formater får utvikle seg i tiden fremover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •