plassering av optoma hd800xlv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plassering av optoma hd800xlv

Jeg vurderer å kjøpe en ny projektor og en av de jeg ser på er Optoma HD800XLV,

jeg skal ha denne på en loftstue med skråtak og lerret må plasseres 0,6 m fra gulvet.

etter det jeg kan se så har ikke denne lens-shift. og i følge beregningsprogram på projector central så vil bildet bli for høyt på veggen

er det mulig å vinkle PJ litt på skrå nedover for så a bruke keystone for å korrigere?

jeg har lagt ved en skisse av et snitt av loftsrommet

Mads

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har akkurat montert denne projektoren i min kjellerstue. Nedre kant av lerrettet er monter omtrent 60-65 cm fra gulvet. Senter på linsen ligger på samme punkt som øverste hvite del av lerretet, ca 23 cm nedenfor taket. jeg har justert litt med V-keystone, men ikke mye, for å få et rektangulært bilde.
    Er veldig godt fornøyd med projektoren, som kostet meg 10.000kr inkl. lerret. Dette er et kjempekjøp!!!

Sitat Opprinnelig postet av madsbjo

jeg skal ha denne på en loftstue med skråtak og lerret må plasseres 0,6 m fra gulvet.

etter det jeg kan se så har ikke denne lens-shift. og i følge beregningsprogram på projector central så vil bildet bli for høyt på veggen

er det mulig å vinkle PJ litt på skrå nedover for så a bruke keystone for å korrigere?

Mads

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montering

Må du ha projektoren så høyt oppe? Jeg monterte min på et universal oppheng, men festet en 2"X4" i taket først, slik at den kom litt lengre ned. Det finnes mange oppheng å få kjøpt med forskjellige lengder.

Sitat Opprinnelig postet av madsbjo

Mads

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •