1080p-proj. med kort kasteavstand?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p-proj. med kort kasteavstand?

Hei!

Driver og kikker etter ny projektor, men sliter med å finne en som klarer å fylle et 170cm bredt lerret (eller aller helst 200cm) fra en avstand på ca. 2,9m (mulig jeg klarer å tyne et par cm ekstra).

Prisklasse: så billig som mulig

Har kikket på Optoma HD800X, Infocus X10, Benq W5000, og et par andre, men de krever større avstand til lerretet.

Forslag mottas gjerne.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på LCD eller D-ILA/SXRD så finner du sikkert at mange kan fylle en slik skjerm.

Min Sony VW60 fyller lett et 204cm bredt bilde med 310cm kastelengde. Med max zoom har jeg 225cm bredt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg gløtta såvidt på en Epson EH-TW2800 nå, og den ser det ut for at klarer det.
    Men, er det noen som har prøvd denne? Var litt sparsomt med info å finne om den på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at at TW2800 er den eneste projektoren jeg har råd til, som faktisk klarer å levere den bildestørrelsen jeg vil ha. Så, da må det vel bli den. Koster 13689,- hos mpx, ser jeg.
    Vil det passe med et sånt feste? AVshop.no / OEM projektor universaloppheng Alu 20-40 cm

Tenker forresten å kjøpe et DreamScreen V2 DynaGrey 200cm også.

Newcomer Nordland81 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TG1 du er her og ja

Driver å bygger hjemmekino selv nå og ser ut til at det blir tw2800 på meg også. Har veldig kort avstand fra vegg til lerret (2,95m) og denne virker som den beste løsningen. Kjøpte en w5000, men må levere den tilbake da den trenger 4m for å gi 100" mens tw2800 trenger bare 3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er her jeg vettu.
    Er godt fornøyd med 2800'en så langt ihvertfall, bortsett fra et par småting:
    -vandrende fokus fra kald til varm
    -litt "lyder" (ikke vifta) i projektoren under drift (dette er dog knapt hørbart)
    -ikke dritbra svartnivå

..men ellers er den knallgod. Veldig lite viftestøy, og det skarpeste bildet jeg har sett fra en projektor, ihvertfall. (Nå skal det nevnes at jeg ikke har all verden med sammenligningsgrunnlag, da.)

Skal bestille DVE på BD, så jeg får justert den inn skikkelig. Har bare justert litt på feelingen nå, men jeg har en mistanke om at det ikke ble helt optimalt.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei skjønner, men du vil fremdeles anbefale den? Med tanke på svartnivået, er det noe man kan gjøre for å forbedre det? Grått lerret, svart malt rom osv.

Tror jeg trenger noen til å stille inn alt hos meg ass Skal lage meg en projekt tråd her inne. link kommer snart

Edit se prosjekttråd i signaturen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, kan trygt anbefale den. Jeg har et Dreamscreen V2 Dynagrey (dvs. grått) lerret, men har nok en del å hente på rommet, siden alle veggene (og taket) er forholdsvis lyse.
    (Eier ikke huset sjøl, så kan nesten ikke legge mye penger i å optimalisere rommet. :neutral: )

..og, ang. fokusproblemet så er det ikke verre enn å slå på projektoren 5min. før du skal se film (dvs. slå den på før man finner snop, brus, osv.. )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordland81
    okei skjønner, men du vil fremdeles anbefale den? Med tanke på svartnivået, er det noe man kan gjøre for å forbedre det? Grått lerret, svart malt rom osv.

Tror jeg trenger noen til å stille inn alt hos meg ass Skal lage meg en projekt tråd her inne. link kommer snart
    100% lyskontrollert rom og grått lerret vil gjøre VELDIG mye for sortnivået.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser i prosjekttråden min så ser du modellen jeg har laget i sketchup med scenemolton på tre vegger pluss blir å ha noen akustiske paneler rundt om ellers i sort. Dette tror jeg vil hjelpe godt på i forhold til lyskontroll. Dessverre har jeg allerede kjøpt lerret og det er matt hvit med 1 i gain.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt 2800 nå da, Nordland?

Legger ved et kjapt stemningsbilde fra kinoen min (crappy kvalitet, dog..)
    Fikk nytt effekttrinn til subbene idag, nærmere bestemt en Cerwin Vega A2.6KW2. Låter helt greit til film og min type musikk, igrunn

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioi se der ja Ser bra ut det der! Har vel kjøpt den for lenge siden, men netonnet driver å utsetter leveringsdato de kan levere den på. Så jeg avbestilte den, dagen etter ser jeg at de har den inne igjen... Enda de sa til meg at den ikke ville komme inn før om 2 uker... seriøs butikk Så får se senere i dag når dem svarer på mail Skal til tromsø å hente ny bruks/trekkbil og være på ACR i helgen, så blir ikke oppkobling før neste uke/helg uansett så haster ikke.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den innkjøpt og teste! Syntes ikke sortnivået var SÅÅ dårlig som alle skal ha det til. Syns det var helt greit. Og enda slipper vindet en god del lys inn. Så gleder meg til å få dekt det til helt.

Hører de lydene du snakket om men er ikke så veldig forstyrrende egentlig. Og den produserer no veldig med varme. holdet på å svime av etter halve filmen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, SÅÅÅ dårlig er det ikke, men det er, som jeg nevnte tidligere, heller ikke dritbra.
    Den lager litt varme ja, men rart om den produserer mer varme enn andre projektorer med 200W-pære (energi inn = energi ut, you know ).
    Lydene er absolutt ikke irriterende nei, har faktisk glemt dem helt jeg, helt til du nevnte dem igjen nå. :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satan du var kjapp på avtrekkern

Ja glemte lydene like fort som jeg satt å hørte etter den. Klarte nesten å fylle hele lerretet også! Så er veldig fornøyd med PJ'en! Nå er det bare å gå amok på play.com for blu-ray!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordland81
    satan du var kjapp på avtrekkern

Ja glemte lydene like fort som jeg satt å hørte etter den. Klarte nesten å fylle hele lerretet også! Så er veldig fornøyd med PJ'en! Nå er det bare å gå amok på play.com for blu-ray!
    Hehe, kjapp ja
    Bra du er fornøyd ihvertfall

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blitt no ny bil eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei, kjører Primera (som jeg har hatt i 1 1/2 år). Vurderer en eller annen halvsprek 4wd, men får se hva det blir til..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halvsprekt 4wd, hmm må være gtr da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, heller en Impreza eller.no, tror jeg.. Hvis det blir japse, da..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •