Optoma Hd800xlv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Optoma Hd800xlv

Har akkurat bestilt meg ny projektor Optoma HD800XLV. Jeg har lest test av den, og håper ikke vifta er alt for støyende. Det skal bli spennende å se hva denne yter i forhold til min gamle Infocus 4805. Infocus 4805 har jeg hatt i fire år nå, og absolutt gjort en god jobb uten feil! Nå har jeg bestilt ny HDMI monster kabel på 10m til en pris av drøye 2500kr. Jeg har fra før en solid component kabel, så jeg hadde kanskje ikke trengt denne nye kabelen. Jeg skal selvfølgelig teste begge to, og se om det er noen forskjell. Er det noen som har erfaring og som kan gi meg et hint? Det var også mulig å få tak i HDMI kabel til rundt tusenlappen. Er denne så mye dårligere, tror dere? Så har jeg et spørsmål angående lens shift. Denne projektoren har ikke lens skift. Kan jeg allikevel montere projektoren i taket, godt over senter av lerrettet? Selvfølgelig høl i hue å bestille ny projektor midt på sommeren, men ble veldig fristet av tilbudet på HD projektor og lerret til 10.000kroner! Gleder meg til å teste PS3 og Blue Ray!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på den PJen selv, siden den er lyssterk og jeg har en stue med omtrent null lyskontroll.
    Har kjøpt en brukt Toshiba MT200 for å se om det er liv laga i hele tatt her inne, så et HD-kjp må vel vente en stund enda.
    Håper du poster noen inntrykk av den etterhvert
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdmi i kabler for du tak i på eltek, supra kalblen er veldig bra støter 1080p opp til 15-20m. biltema/clas ohlson kalblene skal også fungere bra for det er ikke forskjell i bilde kvalitet på en kabel til 100kr og en på 3000kr for bilde blir overført digitalt det som kan være forskjell er lengden. noen kabler har problemer med og overføre 1080p på lange lengder15-20m.

dynaBel AS
    Biltema Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogu
    ... ble veldig fristet av tilbudet på HD projektor og lerret til 10.000kroner! ...!
    Tør jeg spørre hvor du fant dette tilbudet? Jeg skal også kjøpe en projektor i sommer. :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det er dette tilbudet på Komplett han mener.

Skal si man får mye bilde for pengene fortiden .

Når det gjelder lange HDMI kabler, så er min erfaring at det lønner seg å teste dem i praksis hvis man skal vite noe sikkert om kabelen er god nokk til å fungere i oppsettet. Er den god nok, betyr det ingen ting for bildekvaliteten hvor mye/lite den koster.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma Hd800xlv

Så ble været dårlig, slik at jeg fikk montert min nye projektor. Jeg er veldig godt fornøyd. Kjøpte i samme slengen også et surround anlegg fra komplett, som jeg betalte 3.500 kroner for (på tilbud minus 55% på H. Kardon). Kjempefornøyd med dette også!
    Nå har jeg koblet opp SP3, BD og satelitt. Jeg vil kjøpe meg en ny HD satelitt tuner også.
    Synes ikke at viften til projektoren er spesiell støyende, så lenge jeg kjører i øko modus. Jeg hadde fra før In focus 4805, og den ble også betegnet som støyende i test.
    I kveld har jeg kikket på Ice Age 2 (DVD) med Panasonic BD spiller, og det var kjempebra.
    Jeg bestemte meg for beholde HDMI kabelen jeg kjøpte, selv om prisen var høy (kr.2.500). Nå har jeg både HDMI og komponent koblet opp til projektoren. Bruker HDMI til SP3 og BD.
    Jeg batelte 10.000 kroner for projektoren inkl. lerret, og er som sagt veldig godt fornøyd!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    kanskje det er dette tilbudet på Komplett han mener.

Skal si man får mye bilde for pengene fortiden .

Når det gjelder lange HDMI kabler, så er min erfaring at det lønner seg å teste dem i praksis hvis man skal vite noe sikkert om kabelen er god nokk til å fungere i oppsettet. Er den god nok, betyr det ingen ting for bildekvaliteten hvor mye/lite den koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette et godt valg?

Hei.
    Jeg er svært nysgjerrig angående denne HD800XLV modellen fra Optoma. Det eneste som bekymrer meg er alle som klager over støy fra viften/fargehjul. Hvor plagsom er denne lyden egentlig? Hører man den når man ser på film? Kan det sammenlignes med en vifte fra en PC f.eks? HTPC min står i stua og vifta der hører jeg tydelig når det er stille, men ved film merker jeg ikke den i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy?

Mulig at jeg har dårlige ører, men nei, jeg merker ingenting til støyen når jeg kjører film. Jeg kjører projektoren i øko mod. Setter jeg projektoren derimot i høy mod. så merket jeg godt lyden på vifta. Jeg leste i testen for denne i februar at det var mye støy fra vifta, så jeg var litt i tvil om jeg ville kjøpe den. Jeg har ingenting å klage på, og jeg har heller ikke hørt noe klaging fra de unge som har brukt projektoren mye nå i sommer.

Sitat Opprinnelig postet av Kiddiboy
    Hei.
    Jeg er svært nysgjerrig angående denne HD800XLV modellen fra Optoma. Det eneste som bekymrer meg er alle som klager over støy fra viften/fargehjul. Hvor plagsom er denne lyden egentlig? Hører man den når man ser på film? Kan det sammenlignes med en vifte fra en PC f.eks? HTPC min står i stua og vifta der hører jeg tydelig når det er stille, men ved film merker jeg ikke den i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up optoma

har hatt en hd70 og en hd80 de er som et helikopter som tar av :neutral:

når viftene går på max og det gjør de ofte....

Newcomer kjøtthue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile støy

har også denna pjen og den støyer mindre . en vifta til pcen jeg hadde stående i samme rom tidligere . er kjempe fornøyd .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Godt å se at det er flere som har denne projektoren, og er fornøyd. Og som kanskje også hører like dårlig som meg . Jeg har den i kjellerrom med kun et vindu som jeg blender igjen. Trenger derfor ikke kjøre projektoren i "bright/high, så da slipper jeg den ekstra støyen som det ellers ville medført.

Sitat Opprinnelig postet av kjøtthue
    har også denna pjen og den støyer mindre . en vifta til pcen jeg hadde stående i samme rom tidligere . er kjempe fornøyd .

Newcomer kjøtthue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

står i kjellerstua mi , som også er mørk med et lite vindu kun . men for all del man får ikke BMW til Lada pris !!! el noe sånt . med en så "fin" pris er det vell alltids noe og henge seg opp i men som nevnt tidligere så er nå eg fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •