skeivt bilde. trenger litt hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skeivt bilde. trenger litt hjelp

hei har ett lite problem med bilde. har optoma hd 70 prosjektor.
    prosjektoren står vel ca 2m over gulvet på en hylle. så da går jo bilde i taket. så vinkler jeg prosjektoren der jeg vil ha bilde. men da blir bilde skeivt. blir bredere nede så smålere opp. noen skjønte det? så leste att noen hadde samme problem så trykka de på keystone. men finner ikke det i denne menyen. er det noe håp her?

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem for litt siden og fikk god hjelp i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitale-pro...-lerretet.html

Her står vel også løsningen på problemet ditt beskrevet. Du må prøve å plassere projektoren i riktig høyde i forhold til lerretet for å unngå trapesformen. Er lerretet over eller under projektorlinsa? Hvis toppen av lerretet er under projektorlinsa er det hensiktsmessig å snu projektoren opp ned som om den var montert i taket, og skifte fra "floor" til "ceiling" i menyen.

Her Optoma HD70 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size kan du legge inn lerretsstørrelse og litt til, så får du vite hvor stor avstand du bør ha fra toppen/bunnen av lerretet til linsa.

Å bruke keystone anbefales ikke. I mitt tilfelle var keystone satt til 100 fra før av, mens "nullverdien" var 50. Dette var grunnen til at jeg fikk trapesform. Du kan prøve å gjenoprette fabrikkinstillingene på projektoren (da vet du at keystone er nullstilt) og så plassere projektoren i riktig høyde slik at bildet fyller hele lerretet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe lerret tar det bare rett på veggen. skal bare ha den i rommet ett par mnd.
    testa litt nå. fikk snudd prosjektoren opp ned. da var problemet borte. så nå blir det bare å finne på en petter smart løsning til noe pj feste.
    takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •