Foringelse av bilde med DLP projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Foringelse av bilde med DLP projektor

Har en Infocus 4805. Fikk problemer med delvis mørklagt høyre billedkant (ca 20%).Har en nevenyttig kompis som demonterte Infocusen. Et firkantet rør av speilsider som lyset passerer,hadde den ene veggen løsnet slik at lyset ble "strupet".Jeg spurte importør om å få kjøpe delen men fikk til svar at de selger ikke reservedeler. De kunne reparere til 2000 pluss moms Jeg opplever dette som sært da rep. kostnader overstiger verdien av projektoren.Delen ble reparert med araldit men ble ikke 100% Det som var spesielt og som antakelig gjelder alle DLP projektorer, er at fargehjul og speilet var rett og slett "møkkete".Her var det mye fett og sot.Etter rensing med isopropanol ble blass blått forvandlet til knallblått (fargehjul), rastene fra speilene var synlig igjen og bedret kontrast. Denne projektoren har 700 timer på lampa og vi røyker ikke.Det var en ny projektor som viste film den kvelden.
    Rens av dette hos importør vil antakelig koste mye penger, men jeg opplever dette som meget nødvendig i forhold til billedkvaliteten.
    Er det tilsvarende problemer med LCD? Dette problemet gjør at jeg er meget skeptisk til DLP.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakdelen med lcd må være den korte levetiden. Etter 4000-5000 timer så begynner polariseringsfilteret å ta kveld. For de fleste så er 5000 timer jo ganske mye hvis man bare benytter den til film, men bruker man den til tv og spilling så spiser man fort opp de timene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes merkelig ut. Må være en produksjonsfeil. DLP skal ha lukket lysbane som skal hindre smuss, fett, støv osv. Den har ikke vert utsatt for støt?

Problemet er vel tverdt i mot større på LCD, som ikke har lukket lysbane. Her kommer det "ofte" støv inn i engine, og LCD panelene kan også få noe missfarging av varmen. Noe stort problem er det dog ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •