plassering av projektor mot kortvegg og skråtak heeelp???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question plassering av projektor mot kortvegg og skråtak heeelp???

Hei alle. har et prosjekt jeg holder på med. skal sette opp projektor bakerst og helt i taket i et rom som er 5,5 m langt og 3 m bredt. problemet er at det er en skråvegg på venstre side så jeg må ha bilde lengst mulig ned for å få noen særlig størrelse. Det jeg lurer på er hvordan mulighetene mine er når det gjelder høydeplassering av projektoren, vil ha den høyest mulig. har tenkt å kjøpe optoma HD800XLV, men greir ikke finne ut av dette med vinkelen (offsett) på bilde som den sender ut. og lurer på om da heller bør gå for benq w5000 som har lens shift?? er 2500 i prisforskjell og det har litt å si for meg. Håper på masse gode svar Hilsen crazydevill:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jeg ikke husker feil sender Optoma HD800 bildet 36% av bildehøyden nedover. Det har sneket seg en feil inn i projectorcentral sin kalkulator for Optoma Europe, så se på Optoma (egentlig for US):
    Optoma HD8000-LV Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

BenQ W5000 har lensshift og er egentlig mer plasseringsvennlig. Den må derimot plasseres innenfor høyden av bildets ramme. I ditt tilfelle blir Optomaen det beste mht. plassering. BenQ W5000 egener seg av praktiske grunner best til hylleplassering (evt. takfeste med arm).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •