Farge feil på lcd projektor??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Farge feil på lcd projektor??

hei. jeg har en 3m x62 lcd projektor som er på slutten av sin første pære nå, den er gått ca 4000t.
    la merke til allerede ved halvparten av timene at det begynte å bli gult i bilde nede til venstre og blå/lilla oppe til høyre. dette var noe jeg bare kunne se når jeg hadde et helt hvit bilde på skjermen, men etter hvert er det begynt å bli verre og verre..er det noen som har vert borti lignende? eventuelt har noen gode teorier om hva det er? navn på firma som tar service ikke så dyrt?

har en teori selv..røyking i stua..kan jo ikke vere bra før`n å røyke pasivt...
    og garantien gikk vell ut for et år siden..men har vert nøye med filter og sånt, men jeg har vert så uheldig at sikringen har gått når den sto på, og da mista den strøm i max 20 sekund før den var på slått og gikk i "cooldown mode"...mulig årsak?
    takker før alle tips=)
    daniel

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brudulje
    hei. jeg har en 3m x62 lcd projektor som er på slutten av sin første pære nå, den er gått ca 4000t.
    la merke til allerede ved halvparten av timene at det begynte å bli gult i bilde nede til venstre og blå/lilla oppe til høyre. dette var noe jeg bare kunne se når jeg hadde et helt hvit bilde på skjermen, men etter hvert er det begynt å bli verre og verre..er det noen som har vert borti lignende? eventuelt har noen gode teorier om hva det er? navn på firma som tar service ikke så dyrt?

har en teori selv..røyking i stua..kan jo ikke vere bra før`n å røyke pasivt...
    og garantien gikk vell ut for et år siden..men har vert nøye med filter og sånt, men jeg har vert så uheldig at sikringen har gått når den sto på, og da mista den strøm i max 20 sekund før den var på slått og gikk i "cooldown mode"...mulig årsak?
    takker før alle tips=)
    daniel
    Det høres dessverre ut til at misfargingen i bildet kan være forårsaket av enten dårlige polariseringspaneler eller dårlige LCD paneler. Uansett vil det være en kostbar reparasjon, og projektoren vil neppe være verdt det.
    Røyking er nok også en kraftig aksellerator for denne type fenomener.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD panelene på min Panasonic utviklet feil akkurat slik som du beskriver. Det medførte at hele den optiske blokken måtte byttes etter rundt 4000 timer. Normalt lønner det seg ikke i det hele tatt, men Panasonic aksepterte 5 års reklamasjonsfrist, og rettet dette kostnadsfritt for meg. Det er jo verd å sjekke om 3M gjør det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runer
    LCD panelene på min Panasonic utviklet feil akkurat slik som du beskriver. Det medførte at hele den optiske blokken måtte byttes etter rundt 4000 timer. Normalt lønner det seg ikke i det hele tatt, men Panasonic aksepterte 5 års reklamasjonsfrist, og rettet dette kostnadsfritt for meg. Det er jo verd å sjekke om 3M gjør det samme...
    Var dette på en Ae700? Kontaktet du Panasonic Norge direkte eller de du kjøpte den av? Min er gått 2900t og kjøpt i 2005. Begynner å få blå misfarginger til høyre på bildet og enkelte antydninger andre steder også. Har jo mest lyst på ny projektor, men litt tullete å bare skrote denne når jeg har ny pære liggende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var en AE700 kjøpt i 2005, som hadde gått rundt 4000 timer.

Kontakt Panasonic Projector Support: 81520113
    eller PanasonicProjectors@ipglobalnet.com

Telefonen ble først besvart på engelsk, men jeg ble raskt viderekoblet til en kar som snakket svensk-norsk. Han ba meg sende en epost med beskrivelse vedlagt bilder som viste problemet. Et par timer senere fikk jeg svar tilbake som sa at DHL var bestilt til neste dag. Neste dag kom DHL og hentet projektoren, og seks dager senere var DHL her igjen med ferdig reparert projektor. Den optiske blokken ble skiftet kostnadsfritt innenfor 5 års reklamasjonsfristen, og hele greia tok 7 dager fra jeg endelig fikk kontakt med rett instans. (Panasonic Norge svarte aldri på mine henvendelser).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjonen runer! Måtte du levere inn kvittering eller? Kan bli vanskelig å finne, men får vel sikkert avshop til å bekrefte hvis det blir nødvendig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •