ingen vei tilbake...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ingen vei tilbake...

Hei folkens.
    Har tenkt på hjemmekino i ca 4 år nå, etter at jeg "tilfeldigvis" slumpet til å kjøpe en serie JmLab Chorus høytalere og en Pioneer DV 626D DVD spiller, og en Sony receiver (husker ikke type). Dette var jeg storfornøyd med, og alle kompisene var imponert over å sitte å se på film foran min 29" Sony TV...

For 2 år siden begynte jeg å tenke på PJ da jeg så en på Elkjøp!. Bestemte meg for å vente, og her for litt siden så jeg en billig 3 rørs Barco, og lurte på om det kunne være noe. Skrinla ideen, da det virket litt for komplekst... ops:

Men her om dagen sa det bare klikk, da jeg så på film fra en HTPC og en Optima H56...

Nå har jeg kjøpt en H56, bestilt greyline lerret i løpemeter, og bestilt JmLab Cobalt 826 S, SR 800 S, CC 800 S og en SW900 sub.

Da gjenstår følgende elementer:
    -Receiver (har tenkt på en Yamaha 2400)
    -HTPC
    -X-Box
    -Kinorom i kjelleren. Den er påbegynt, og skulle egentlig være kjellerstue. Den er nå konfiskert, til fordel for "kinosal". (B x D x H: 4.5 x 6.0 x 2,1 meter).

Og det beste av alt... DETTE ER FORBASKET GØY (bortsett fra for lommeboka). Samboeren er bitt hun og, da hun var med og så på H56 demoen.

Så litt skryt. Dette forumet er virkelig oppegående, og mange av brukerene er meget flinke til å besvare spørsmål som sikkert er latterlig basic for dem. Det er bra.

Det jeg lurer på er om brukerne som har vært i min situasjon har råd og tips som angår feller som en nybegynner lett kan gå i. Feller som kan koste penger... Spørsmålet er meget bredt, men jeg er sikker på at mange kan ha nytte av det. Meget interesert i de elementene jeg mangler, dvs HTPC, receiver og lerretstørelse. Senter for sittegruppe vil være fra 4 til 5,5 meter, men hot-spot vil være 5,5 meter.

Takker for alle svar, og jeg vil selvfølgelig sende rapporter fremover :P

Hilsen Atle

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Er i grunn ingen veteran selv, men jeg kan gi 2 små råd;

1. Ikke kjøp noe som "sikkert er nok/holder". Spar en stund, og kjøp nettopp det du vil ha.

2. Enjoy!

3. Delta på forumet.

oj, var vel 3 det... :roll:

Newcomer Wolf sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Få samboeren interessert i lyd og bilde , da er mye gjort :lol:

-Ikke kjøp Lyd og bilde produkter på innpuls,

-Stol på egne øyne og ører

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv nettopp Yamaha 2400 receiver storfornøyd med den. Men Denon 3805 er nok en likså god receiver så bør vel kanskje også på lista over aktuelle receivere. Den fikk 10/10 i siste lyd og bilde.

Ellers var jeg på samme stadie som deg for 6 mnd siden og kona mi er også storfornøyd med sluttresultatet, hun var med og testet prosjektor før vi kjøpte og hun ga min fulle støtte til prosjektet. Store utfordringen hos meg var og integrere det i stua slik at det synes minst mulig.. høy WAF.. men det har blitt bra til slutt.

Newcomer Wolf sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere kjøps råd
    Kjøp helst hos dedikerte lyd og bilde forhandlere. De har kompetanse som de store el. kjedene ikke har ,
    men det finnes unntak .det finnes dyktige folk på ekspert og elkjøp også
    De er dåg ikke i flertall. gjeller også ved kjøp av PC/htpc.

Avtal på forhånd om deponering / bytting av komponenter i butikk. SE over før du tar den med deg .
    Det er viktig at de forskjellige delementene i et anlegg passer sammen lyd messig . derfor er det viktig at man har muligheten til å prøve det ut hjemme der det skal spille .

ps Det finne Idioter der ute som trykker inn høyttaler membranen / diskant domen for å få redusert pris :evil: så se over høytalerene før de bringes hjemm.

Stoler du ikke på selgeren. ikke kjøp der :!: .

les alle trådene her på forumet ,før man stiller sprøsmål :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blandet erfaring når det gjelder kunnskap hos dedikerte hi-fi forhandlere, ihvertfall i Stavanger. F.eks. når jeg skulle ha lerret var jeg på hifi center kjeden og lurte litt på greyline lerret. Han spurte hvilken prosjektor jeg hadde, og svarte sanyo Z2 (hadde ikke hørt om den :lol: i januar), svaret var at jeg ikke måtte finne på det med en LCD prosjektor. Dette er bare ett eksempel på merkelige svar jeg har fått. Bruk heller forum og les tester, men selvfølgelig test ut varene du vil ha (selv om ike jeg gjorde det på høyttalarne mine :shock: ).

Man kan som regel få bedre priser også for samme produkter på kjedene (såsant de har dem) enn hos dedikerte hifi forhandlere.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få samboeren interessert i lyd og bilde , da er mye gjort

-Ikke kjøp Lyd og bilde produkter på innpuls,
    - Det er i boks...
    - He he, gjorde det i dag...

Angåend store kjeder, så handlet jeg altid der før. Men i dedikerte HI FI og Bilde butikker kan man faktisk få meget gode priser hvis man står på litt... og så får man som regel greie på det man lurer på, og man får høre eller se, og teste produktet man tenker på å kjøpe. Det er et must :!: .

Er det noen som har erfaring eller har prøvet ut Yamaha RX-V2400?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store utfordringen hos meg var og integrere det i stua slik at det synes minst mulig..
    Har du noen bilder? Hadde vært gøy å se.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det noen som har erfaring eller har prøvet ut Yamaha RX-V2400?
    Velkommen til forumet

Jeg har bare RX-V1400 og er særdeles fornøyd med den. Her er imidlertid noen aktuelle tråder for deg:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8597
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6263
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5862

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Sett over linkene, og det virker som yamaha kan være et godt valg. Er det noen som har hørt yamaha 2400 opp mot denon 3805.

Er det noen som har en ide om hvordan yamahaen vil behandle jmlab høytalerene. Andre på HiFiHuset mente det ville fungere bra, men han var ikke overivrig slik som han pleier :?.

Har nå fått tak i en ny x - box, så brikkene faller på plass.

Fikk lerretet her om dagen, det blir rammespent. Grayline og H56, håper det blir bra. Har lest "alt" om det her på forumet, og tror og håper jeg har gjort et riktig valg.

Eneste jeg tenker mye på er takhøyden i kjelleren, kun ca 200 cm etter at gulv og tak er på plass. men det skal nok ga bra, jeg er en råtass på å snekkre . Men alt er i mur, så det er ikke mulig å gjøre noe med takhøyden, så da blir det å spare på cm der jeg kan...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •