Veldig fleksibel PJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig fleksibel PJ

Finnes det en full-HD PJ som per i dag kan gi ca 50-60" bilde på 4 meters avstand, men som kan gi 100"+ meter på forhåpentligvis litt større avstand ved en senere anledning? Sitter i dag med en 40" HD-ready TV som er grei på TV, men som mangler litt på film. Dårlig på panorering og ikke topp svartnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epsons nyere prosjektorer klarer et bilde på mellom 60" og 127" på ca. 3.8 meters avstand. (TW-2000, TW-3000, TW-3800, TW-5000).

Epson PowerLite Home Cinema 6500 UB Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Disse er nok likevel litt i overkant for så små bilder (noe som nok gjelder de fleste prosjektorer). Kan du klare å få plass til f.eks et 80" lerett?

Hvis ikke, ville nok jeg anbefalt en ny 50" tv foreløpig, og så heller anskaffe en prosjektor når du har plass til det (her går utviklingen uhyre raskt).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80" blir for stort der jeg tenkte å ha skjermen. Det er litt smalt der TV'en står nå og skal ha plass til høyttalere på siden og en, forhåpentligvis en til snart, sub på siden og.

Har vurdert ny 50" TV og. Får se hva tiden viser.

Har en stue til der ungene har lekerom som hadde passa mye bedre på hjemmekino. Får se om jeg bytter om.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har målt den andre stua og den er 3,9mx5,6m så hvis det blir aktuelt med PJ så må jeg vel foreta en swap. Der kan jeg ha rundt 90" uten at det blir plassproblemer med hensyn til hverken resten av utstyret eller sweetspot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •