Offisiell tråd for BenQ W6000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Next Reviews:
    Home Theater: Sony VPL-HW15 9/8/09 BenQ W6000 (both in house)

Det står her Projector Reviews - Projectors: LCD Projectors, DLP Video and Home Theater Projectors, Projector Screens

Da er det bare å vente på testen skal komme der

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det kan også røpes at Ak har en W6000 på vei for testing nå, og vil gjøre en dybdetest med HW15 godt i minnet... Vi venter i SPENNING!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fett. Gleder meg!

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har dukket opp noen tanker på AVSforum som kan få tydeliggjøre dette med lysstyrken på prosjektoren.:

AVS Forum - View Single Post - Benq w6000

Sitat Opprinnelig postet av Murilo@AVSforum.com
    (...)he got 1061 calibrated lumens.

(...)the black level is improved over the 5000, said it and the Sony W15 (i think thats the new model) are close in black level, said the sony is being revealed today at cedia. He compared it being close to the 6500ub in black level although he said the 6500 might be a bit better. Still at 1032 lumens, approaching the 6500ub in black levels is pretty damn good.

(...)as a whole the 6500ub is still as he feels the best overall, and the HW15, and W6000 are a toss up, some scenes one is better then the other due to the dynamic iris. His one complaint was he noticed the dynamic iris, i didnt think he complained at all about the w5000, but he did say he had a preproduction unit, and hopes its fixed.
    AVS Forum - View Single Post - My new BenQ W6000 & the world of "1080p"

My initial measurements put my readings at well above 1200 lumens after the calibration I've done so far on it, which is a very good figure, this of course, with the lamp on max. In Eco mode, things drop about 150 lumens and the projector gets basically near muted as far as noise goes. Fabulous. As far as the maximum light output I've gotten, I measured around 2380 lumens though at that setting the image is crap, with all highlights blown, contrast a cry and the usually nasty stuff… this called the "Dynamic mode". Forget its even there. Out of the box as it ships (Standard Mode) the machine is "OK" but don’t expect to get good results without a bit of love and a few hours getting it right and saving the settings as a User Mode. There are 3 and very easy to be recalled among each other for fine tuning. Also, the Cinema mode is OK for a quick movie viewing test run after but after tweaking it further, things get much better.
    Her er forresten noen unboxing-bilder:

Unboxing photos...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn en W6000 til bestilling til meg selv på jobben i midten av sist måned. Den dukket plutselig opp i dag (litt tidligere enn forventet!)

Skal bli gøy å få i hus!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan røpe noen førsteinntrykk?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men **** så dyr den er. hele 22k

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W6000 Home Theater Projector Review

Etter lesing av dette forsvant W6000 fra listen min:
    Epson EH-TW4400/5500
    Sony VPL-HW15
    Panasonic PT-AE4000

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det ikke står noe om problemene med den dynamiske blenderen i Projector Central sin anmeldelse. I Art of Home Theatre Projectors inkomplette anmeldelse nevnes dette spesielt: The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » BenQ W6000 Home Theater Projector “First Look” Review

Sitat Opprinnelig postet av Art Feierman
    BenQ doesn’t offer different iris settings, only on or off, so I left it on. I let it do its thing. OK, I can live with this dynamic iris, but it really could use improvement! I favor projectors that have irises both smoother, and less noticeable, when trading off for those better blacks. The BenQ W6000’s solution is better than the function of the Image AI on the most recently reviewed Optoma, but no match for, say the Sony VPL-HW15, a pretty direct competitor, or, for that matter, the Epson Home Cinema 6500UB.
    Han skrev senere i bloggen sin:

Sitat Opprinnelig postet av Art Feierman
    BenQ W6000: Almost done! While I still may post this weekend, the review will not be fully finished. To properly finish the W6000 (an otherwise excellent projector, but with a dynamic iris that definitely can stand some reworking). I’m waiting for some real feedback from BenQ (hopefully Monday, they tell me). I’ve been discussing the DI with BenQ. They have noted my comments about the DI, and are talking to the engineers in Taiwan. They said they’ll get back to me on Monday, hopefully with word of a fix in the works. What they do about the DI will be the difference between a good and a great projector.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak, hvordan ligger du an med din dybdetest? :wink:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Humm

Henger meg på tråden å følger med
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror AK, i likhet med meg selv, har satt testen på "vent". W6000 er langt fra et ferdig produkt, med mindre det er ment å være en solid nedgradering i forhold til W5000. Det er flere funksjoner som ikke fungerer tilfredsstillende, og jeg venter på tilbakemelding fra BenQ angående en eventuell ny firmware.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slutt og tull?!? dobbelt så dyr og mye dårligere??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ak, hvordan ligger du an med din dybdetest? :wink:
    Beklager, men jeg har besluttet å ikke dybdeteste W6000. Jeg har hatt den til test en periode, men den har, som Gorm også sier, for mange svakheter og bugs (per i dag).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    slutt og tull?!? dobbelt så dyr og mye dårligere??
    W5000 er sterkt å foretrekke dersom man har en deddikert hjemmekino.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har ny info om dette? Jeg skjønner ikke hva BenQ har gjort med denne prosjektøren. Hvorfor så sterk lampe? Har virkelig modellene som lanseres på markedet masse bugs? Jeg var i utgangspunktet gira på denne, men nå vet jeg ikke hva jeg skal mene...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...W6000 har etter sigende muligheten til å kalibreres bra både med tanke på fargerom og gråskala og samtidig levere høye lumens.... Jeg har ikke fått verifisert dette selv, men i så fall er jo det en god nyhet for folk med en del lys. I så måte vil jo denne type kunder være mindre avhengig av irisen som ikke ser ut til å fungere helt som den skal. Dette er altså å regne som mer enn "stueprojektor" enn noe annet, men det er jo et marked det også?!?

Samtidig er det temmelig vanskelig å kalibrere denne, en må inn i ISF-menyene og "plotte" inn verdier, så en må uansett overlate denne jobben til ekspertisen ser det ut til...

Jeg vil vel uansett si at W6000 har lagt seg for høyt i pris gitt markedssegmentet den retter seg mot. "Stuekunder" bruker rett og slett ikke i overkant av 20.000 på en projektor i de aller fleste tilfeller, og jeg tror dessverre heller de færreste av de er opptatt av fargegjengivelsen utover et "greit" bilde, og i så måte finnes det maaaange alternativer som riktignok ikke lar seg kalibrere med koster halvparten og leverer masse lys...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den hengende i taket mitt en stund. Optikken er veldig skarp, fargene er veldig gode etter kaliberering og linseskift-"joystikken" fungerer fint. Men DI-en er som andre har nevnt ikke god nok. Den høyfrekvente tonen som kommer når blenderen justeres er ikke til å leve med. I tillegg til at bildet til tider flimrer i overgang mørke/lyse scener (spesielt i fade to black/overganger). Dessuten skjer det ofte at små lyse områder overeksponeres/brenner ut og mørke områder undereksponeres/black crush.

Sortnivå og kontrast er for min del uakseptabelt dårlig uten DI-en på. I tillegg er prosjektoren i overkant lyssterk til mitt bruk. I forhold til DLP-er jeg har testet tidligere (Infocus IN82/83) føles denne for "digital" for min personlige smak. Meh, jeg går heller i motsatt retning og skaffer meg en Panasonic PT-AE4000.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •