Helt grønn av forvirring trenger hjelp til å velge projektor... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvsagt har jeg sett dem begge. ;-) Både her hjemme, samt at jeg har kalibrert en del av dem hjemme hos andre. Dersom punch i bildet er ønskelig (ansi-kontrast), er DLP veien å gå. Du får ikke den samme dynamikken fra en LCD-projektor (med unntak av TW5000).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 ville vært det beste valget, men er litt skeptisk etter så mange som har fått problemer med den. Men du kan jo være heldig å få en problemfri. Skal du ha noe bedre så er vel sony hw10 den neste i rekka, men da nærmer du deg 20k.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    W5000 ville vært det beste valget, men er litt skeptisk etter så mange som har fått problemer med den. Men du kan jo være heldig å få en problemfri. Skal du ha noe bedre så er vel sony hw10 den neste i rekka, men da nærmer du deg 20k.

Der strekker nok ikke økonomien til desverre...

Er ikke lenge siden jeg kjøpte ny receiver og nå som jeg har gått ganske blakk lenge uten jobb i finanskrise og alt så er det nok viktig å tenke litt fornuftig økonomisk og ikke gå helt bananas bare fordi man ser noen kroner fra lønn og skatt....

Jeg må nok ha en DLP, men kan hende jeg kjøper en rimelig plasseringsvennlig HDready LCD eller DLP først.. bare for å teste ut litt.

Jeg synes det er enklere sånn, så taper jeg kanskje 1500kr men så har jeg jo mellomlegget senere når jeg skal ha nytt.

Er veldig lei å bruke kredittkort..

Er det forresten noen som vet om noen steder der de har bra stativlerret? Har søkt rundt men synes det er litt snevert og vanskelig å vite hva som er bra...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fort du er inne på kredittkortbruk for å finansiere hjemmekino så bør du vurdere å skrinlegge projektorplanene foreløbig, du har jo en helt OK tv såvidt jeg kan se av signaturen din, og det å få kortgjeld er en "slippery slope" som bør unngås om mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tipse deg om å sette opp en poll med de aktuelle kandidatene, da vil du få ganske mange svar på hva "avfolket" mener er best i forhold til pris.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Kan tipse deg om å sette opp en poll med de aktuelle kandidatene, da vil du få ganske mange svar på hva "avfolket" mener er best i forhold til pris.
    Ok vet ikke helt hvordan jeg setter opp en poll, men alle disse under er hete kandidater....

Epson W700 HDready

Optoma HD65 HDready

BenQ5000 FullHD

Optoma HD800XLV FullHD

Jeg hørte at Optoma var så vanskelig å plassere, men jammen var det ikke et AVmedlemm som hadde bygd en slik inni vegghylla si..... Han mente det ble meget bra.

Ellers så er det jo værd å nevne at jeg kan få godt avslag på et par tusen på projektorer gjennom Elprice via jobben, men jeg vet ikke om de er noe særlig bra kvalitet.

Hovedsakelig Acer projectorer tror jeg....

EDIT: Så flaut, jeg kom i skade for å skrive Optoma650 istedenfor 65.....
    Det skal selvfølgelig være Optoma65

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du har listet opp så hadde valget vært enkelt for min del. BenQ W5000 :wink: Er på min fjerde BenQ projektor nå uten noen form for feil. Hvis du er interessert i brukt projektor bør du se etter en BenQ PE8720. De kan du få brukt til 5000 - 8000,- alt etter hvor mange timer pæra er brukt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor: BENQ PE8720 | FINN torget

+ en ny pære og du har kongebilde.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Prosjektor: BENQ PE8720 | FINN torget

+ en ny pære og du har kongebilde.

Det høres ikke så dumt ut det. Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor mye en slik lampe koster?

Er ikke tilfeldigvis noen som har noen screenshots fra HD film med BenQ5000 her vel? Synes det er litt artig å se hvordan det tar seg ut....

Grunnen til at jeg tente sånn på Optoma HD65 var nemlig pga spesielt en test blandt mange. Synes disse screenshotsene ser helt utrolige ut... Iallefall i forhold til prisen....

Optoma HD65 test - alaTest.com - projectorreviews.com

De fleste screenshotsene fra bluray finnes under linken "Image quality"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop.no / BENQ Lampe BenQ PE8720, W9000

Ligger noen screenshots fra min kino fra W5000. Trykk på linken "min kino" så kan du se litt..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er nevnt, screenshots sier svært lite om projektoren, men mye om fotografen/kamera. Som evaluering av en projektor er det tilnærmet verdiløst. I hvert fall så lenge man ikke sitter med en nøytral referanse fra samme oppsett, tatt med nøyaktig samme innstillinger, og samme kamera.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare så det er nevnt, screenshots sier svært lite om projektoren, men mye om fotografen/kamera. Som evaluering av en projektor er det tilnærmet verdiløst. I hvert fall så lenge man ikke sitter med en nøytral referanse fra samme oppsett, tatt med nøyaktig samme innstillinger, og samme kamera.

Ok, det forstår jeg. Tror han også nevner og gjør obs i testen at han bruker et veldig bra kamera.. så jeg er fult klar over dette.
    Så er det jo dette med riktig plassering etc også..

Allikevel så er det jo morsomt å se noen resultater da...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ultimate for projektorplasseringer er i tak..

Enkelte har linsemuligheter som gjør at de kan stå i hylle feks BenQ.

Hvilke andre muligheter finnes det? Finnes det feks noen fester som kan monteres i bakvegg og projektor henger ned?

Veggen er det ikke like farlig med som taket tror jeg...

Jeg, jeg fant denne... Vinklbar TV-konsoll fra vegg
    Clas Ohlson - TV, stereo oppbevaring Lyd og bilde El og elektronikk
    via AVforum sef...

Disse har de også på BILTEMA for 140spenn.
    Det ryktes at folk her henger projektorene sine opp ned ut fra bakvegg i slike....

Jeg har gipsvegg hahaha.. huff...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men samt endel overtidsjobbing etc så har nå valget falgt på min førstehåndsprojektor...

Jeg har valgt meg ut Optoma HD65 fra Hifiklubben... Tenkte endel på å kjøpe en BenQ8720 men den blir nok for dyr brukt også for min del akkurat nå, dessuten blir den altfor tung å ha i gipsveggen her...

Jeg har søkt om kredit på 3000 på klubben som ble godkjent og jeg velger meg da en delvis betaling slik at jeg kan betale endel nå og resten når jeg får lønning..... så har litt med det å gjøre også

Det at projektoren er DLP og har bra sortnivå hadde også en del å si, hifiklubben påstår at den er nermest lydløs.. vet ikke hva jeg skal tro om det

Men projektor har jeg så lyst på at det virkelig klør i lommene, det å sette på Hero eller Blade Runner på bluray med ca 80" eller 90" må jo være noe helt spesielt..... så får det heller være at den bare er 1080P kompatibel og ikke 100% fullHD.. det får heller komme senere...

Det jeg nå forstyrrer dere med er om dere vet hvor jeg kan kjøpe rimelig og bra lerret...

Jeg hadde tenkt meg et portabelt et i grått pga vanskelig å bore i taket her, men har jo null peiling på produsenter eller leverandører. Komplett? Netthandelen? Finn.no???

Hifiklubben hadde iallefall ingen lerreter som jeg kunne se..

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tipse om Nettdata.no for kjøp av lerret.

Jeg har et Adeo Greyvision rammelerret derfra og er storfornøyd med det. Skikkelig billig synes jeg det var også. hjelper litt om du sier hva slags type lerret du ønsker. Ramme eller nedtrekk?
    Ser du skrev kjapt om et stativlerret, men det har jeg ikke lagt merke til i noen av butikkene jeg har surfet rundt i. Vet ikke hvordan kvaliteten er på disse for hjemmekinobruk heller. Brukes ikke de mer til powerpoint-presentasjoner/ lysbildefremvisninger?

Kan ihvertfall anbefale Nettdata. Bra service og svært gode priser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt

Jeg har et Adeo Greyvision rammelerret derfra og er storfornøyd med det. Skikkelig billig synes jeg det var også. hjelper litt om du sier hva slags type lerret du ønsker. Ramme eller nedtrekk?
    Ser du skrev kjapt om et stativlerret, men det har jeg ikke lagt merke til i noen av butikkene jeg har surfet rundt i. Vet ikke hvordan kvaliteten er på disse for hjemmekinobruk heller. Brukes ikke de mer til powerpoint-presentasjoner/ lysbildefremvisninger?

Nettdata har kjempeservice, har handlet mye der.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt

Takker for tips...

Jeg tenkte litt på de som er sorte nederst og trekkes opp, det må vel være til mer enn bare foredrag? Disse er også en del større enn de vanlige trebeins portale....

Vel bore i tak... huseier bor over her og det er muligens ikke bare bare, nå har jeg jo gått så drastisk at jeg velger tvhylle jeg kan montere projektor opp ned fra veggen på biltema... Så da blir det jo håpløst å bore fast lerret i tak hehe, da kan jeg jo likesågådt bore opp altsammen i taket...

Det er da vel kun rammelerret og stativlerret som er alternativer...
    Rammelerret er vel endel dyrere og litt vanskelig å gjemme bort i en 70kvadrats leilighet? Eller?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammelerret blir vanskeligere å skjule ja Danke. Det er ikke så mye dyrere enn nedtrekk tror jeg. Men blir vel ikke like pent i en leilighet nei.

Har du fundert på om det kan være mulig for deg å finne noen "store" vinkler i enten tre eller metall som du kan montere på et nedtrekkslerret først, for så å skru lerretet med vinklene på fast i veggen opp mot taket. Da hadde du også kunnet lakkere eller male disse vinklene i hvit farge for eksempel.

Hvis ikke dette virker som en grei løsning for deg så har du som du selv sier portable lerreter. Er nok like gode de også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt jeg på grei løsning. Var heldig å fikk kjøpe en BenQ W5000 rimelig av en lokal AVfantast som ville fokusere mer på rørforsterker.

Takk til ham.

Men samtidig huff at jeg kjøpte Stativlerret, dette duger ikke til hjemmekino det er helt sikkert. Hvorfor kan de ikke selge bra stativlerret?? Jeg vet ingen annen mulighet til å få opp lerret.

Om noen vet om bra stativlerret utenom hersens Aview, så si ifra.

Projektoren var helt fantastisk, genialt bilde. Lerret kunne vært mye bedre, advarer andre mot å kjøpe Aview.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Selvsagt har jeg sett dem begge. ;-) Både her hjemme, samt at jeg har kalibrert en del av dem hjemme hos andre. Dersom punch i bildet er ønskelig (ansi-kontrast), er DLP veien å gå. Du får ikke den samme dynamikken fra en LCD-projektor (med unntak av TW5000).

Uppskattar om du uppdaterar "punch i bildet (ansi kontrast)" för dagens projektorer typ AE4000, TW5500 samt VPL-HW20.

Mvh, Anders

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •