Er Epson EMP-TW700 helt utdatert?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Epson EMP-TW700 helt utdatert?

Jeg skal kjøpe min første projektor og ser at Epson EMP-TW700 er veldig billig på avshop i fohold til full hd projektorer. Er det vits i å kjøpe 1080p projektor når 9 av 10 filmer jeg kjøper fremdeles er på dvd?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg skal kjøpe min første projektor og ser at Epson EMP-TW700 er veldig billig på avshop i fohold til full hd projektorer. Er det vits i å kjøpe 1080p projektor når 9 av 10 filmer jeg kjøper fremdeles er på dvd?
    heisann, jeg er i litt samme situasjon og jeg kjøpte tw700 og er storfornøyd, bluray filmene er jo også gjengitt i god kvalitet på tw700, om ett par år oppgraderer jeg til full hd tenker jeg , ikke minst prisen på tw700 er vanvittig god, får veldig mye for pengene synes jeg sitter ca 3 m unna lerret 92 tommer og jeg ser ingen pixler eller noe som helst,ikke kornete heller, full hd er nok enda bedre men jeg venter med full hd til neste generasjon ihvertfall

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget fornøyd med min EMP-TW600. Denne er også en 720p projektor og kan også vise 1080i. Hvis jeg kommer nærmere lerretet enn sitteposisjonen kan bildene bli noe kornete og jeg kan også se LCD rasteret, men på 3 meter med 80" bilde fungerer det utmerket

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma Hd800 koster jo 9995,- såvidt jeg vet.
    Er jo ikke så stor forskjell fra TW700
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå ble det vanskelig igjen.. Er optoma hd800 bedre enn TW700 på andre punkter enn oppløsning? Jeg sitter forøvrig 4.4m fra et 2m bredt lerret, så jeg vet ikke om jeg får full utbytte av den ekstra oppløsningen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma HD800 er en DLP prosjektor, så den har vesentlig høyere native (skikkelig) kontrast. Det legger en spesielt merke til i bilder med mye lyse og mørke partier. Siden det er en DLP projoktor har den også mye bedre pixeltetthet/fillrate (mye mindre rutenett), og derav en overlegen skarphet. Den har også en lukket lysbane, som gjør at du slipper å irretere deg over støv.

Bakdelen er at den ikke er så plasseringsvennlig, og noe støy (spesielt ved 60 Hz). Det kan jo nevnes at den ble kåret til "beste kjøp" i Lyd & Bilde.
    Test av Optoma HD800X LV Projektor - Tester - Lyd og Bilde

Jeg skal muligens selge min HD800 (ikke LV utgave, så den er ikke like lyssterk, men bør da ha et litt bedre sortnivå(?)). Ta kontakt på PM om du er interessert, den er brukt godt under 200 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw700

tw700 har vel også vunnet endel tester, kjenner ikke til optomaen pga regnbue effekten må jeg ha lcd, prisen er jo svært gunstig på denne modellen nå og de har en god pæregaranti også, jeg er ihvertfall kjempegodt fornøyd med tw700 og skal ha den en god stund før jeg går over til full hd, har 600 + dvd filmer og serier og kun22 bluray filmer pr dags dato, synes tw 700 også er svært god til spilling

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om none av projectorene, men er selv i startgropa i forhold til PJ. Har vurdert HD-ready opp mot Full HD, og har vel konkludert med at jeg heller venter til jeg har noen kroner ekstra å legge i og gå for Full HD med en gang. Og da er f.eks. den Optomaen veldig interessant som en rimelig inngngsbillett til projectoravdelingen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Vil helst ha full HD (hvem vil ikke dét...) men som en midlertidig og rimelig løsning vurderer jeg 720p og TW700 virker som en svært aktuell kandidat. Dessuten er jeg følsom for regnbuer, så en brukt BenQ eller Optoma er uaktuelt egentlig, men kunne kanskje fungere midlertidig. Jeg fikk demonstrert 720-materiale vist på en BenQ W5000. Selv om lysstyrke og kontrast selvsagt var meget bra, så var egentlig ikke (mangel på) oppløsning plagsom, men dette kan kanskje ikke sammenlignes med 720 vist på en 720-projektor...?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en grei bruktpris på denne pj synes dere? Får evt med ny pære om jeg kjøper den, så det er jo bare annen slitasje som gjør den "brukt".

Ser den koster ca 7.000 ny. Og ekstra spørsmål. Synes man at 92" blir for mye, om man sitter 2,8 meter unna bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Hva er en grei bruktpris på denne pj synes dere? Får evt med ny pære om jeg kjøper den, så det er jo bare annen slitasje som gjør den "brukt".

Ser den koster ca 7.000 ny. Og ekstra spørsmål. Synes man at 92" blir for mye, om man sitter 2,8 meter unna bildet?
    En grei bruktpris, på en tw700 som har brukt opp en pære, mener jeg kan være et sted 3000-4000. Men du bør ikke kjøpe den vist at det ikke er noen form for garanti eller reklamasjonsrett igjen på den. For det er ikke bare pæren som blir slitt, autoiris er bla en mekanisk del som kan bli defekt pga slitasje.

Kjøpte selv en TW700 brukt for 5000,-, men den var bare blitt brukt i 115timer og kom rett ifra Infocare der autoiris hadde blitt skiftet pga støy.!. Så det kan nok være en svakhet med disse projektorene.

For å svare på ditt andre spørsmål, så sitter jeg selv ca.4m ifra 92", syntes at det var stort i starten, men nå synes jeg at det er for lite.. Så vist reel sitte avstand hos deg er nær 3m, tro jeg det skal gå greit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informativt og nyttig svar. Flotte saker.
    Vurderer å ikke kjøpe brukt, men gå for en Epson EH-TW2900. Blir vel 7000 kr mer, men da får jeg i hvert fall helt ny pj med full garanti osv. Samt full HD som ikke er feil. Og lavere støynivå om jeg har sett rett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •