Valg av første projektor! Trenger litt hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av første projektor! Trenger litt hjelp..

Jeg kommer til å bestille min første projektor i uka som kommer :-D I den anledning trenger jeg noen råd!

Jeg vil ha en full HD projektor og har et budsjett på ca 15k for projektor, men det kan gjerne være billigere eller litt dyrere. Jeg er interessert i å få mest mulig riktig pojektor for rommet mitt, samt best mulig kvalitet/pris forhold.

Projektoren vil få en kasteavstand på 4,70m på et motorisert 230cm bredt Dynagray Dreamscreen lerret. Sitteavstand er på 4,40m Det hele foregår i en stue uten særlig bra lyskontroll (hvitt tak og lyse vegger...)

Jeg kvitter meg nå med min pioneer 5080xa og er vant til god bildekvalitet, men jeg skjønner også at det ikke blir like bra på en projektor til +-15k.

Velger jeg LCD/DLP eller hva? Det er litt viktig at projektoren ikke støyer for mye også da den vil måtte stå på et bord rett bak sitteposisjonen.

Dette blir min første projektor og jeg har ingen erfaring fra før. Håper noen kan komme med noen argumenter for en og annen modell.:-D

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips fra prosjektorbruker

Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg kommer til å bestille min første projektor i uka som kommer :-D I den anledning trenger jeg noen råd!

Jeg vil ha en full HD projektor og har et budsjett på ca 15k for projektor, men det kan gjerne være billigere eller litt dyrere. Jeg er interessert i å få mest mulig riktig pojektor for rommet mitt, samt best mulig kvalitet/pris forhold.

Projektoren vil få en kasteavstand på 4,70m på et motorisert 230cm bredt Dynagray Dreamscreen lerret. Sitteavstand er på 4,40m Det hele foregår i en stue uten særlig bra lyskontroll (hvitt tak og lyse vegger...)

Jeg kvitter meg nå med min pioneer 5080xa og er vant til god bildekvalitet, men jeg skjønner også at det ikke blir like bra på en projektor til +-15k.

Velger jeg LCD/DLP eller hva? Det er litt viktig at projektoren ikke støyer for mye også da den vil måtte stå på et bord rett bak sitteposisjonen.

Dette blir min første projektor og jeg har ingen erfaring fra før. Håper noen kan komme med noen argumenter for en og annen modell.:-D
    Hei Monitor,

Gå inn på Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com og klikk deg inn på deres prosjektorkalkulator. Da kan du oppgi dine parametre (Sitteavstand, bildestrørrelse osv.) og finne optimal plassering av prosjektor, og mener å huske du kan få listet opp aktuelle prosjektorer også i den kalkulatoren (basert på din input).

Men lenge siden jeg var der og regnet på optimal plassering av min Pana PT-AE 900E, som jeg har vært meget fornøyd med.

Ellers ville jeg ha gått for en SXRD prosjektor fra Sony, husker ikke modellnavnet men den hadde en pris på 20k for flere mnd siden, mulig den nærmer seg 15 nå.

Lykke til!
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv denne..
    AVshop.no / SONY VPL-HW10 SXRD-projektor Full-HD
    Disse pJ støyer ikke mye og har et meget godt bilde, men det er jo litt opp til ¨deg også...8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!