Ask M5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: Ask M5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ask M5

Heisann! Litt ny i gamet her, så lurte på en sak!
    Har en Ask M5 projektor som skal selges for oppgradering til HD. Hvor mye kan jeg ta for denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=46987

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.
    Tror nok den prisen du har lagt den ut for på finn.no blir noe høy.
    Selv om nyprisen var høy så vil jeg ikke tro at noe særlig mer enn 1000-1500 er å håpe på.
    Det finnes såpass mange nyere projectorer til lavere priser med bedre spesifikasjoner både på bruktmarkedet og blant nye.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dessverre ikke mye å hente på denne, prisen på finn er etter min mening helt hinsides.
    Enig med Jakv, 1500 er absolutt max.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet

Selv om også jeg er ny i gamet her, så vil jeg allikevel påstå jeg har rimlig god peiling på projektorer. Jeg sitter selv på en ASK M5 og skjønner ingen ting av prisanslagene du har fått av de andre "seriøse" aktørene her. Kanskje de bare er ute etter en lav pris på projektoren din!?

Selv er jeg overveldet av entusiasme for denne projektoren og ville ikke solgt den til ei krone under 10 000! Bildet er sylskarpt selv etter dagens standard og den er mer pålitelig enn en toyota! Jeg råder deg til å ikke selge denne projektoren, men hvis du er desperat etter penger, så vil jeg fraråde salg under 5000 - uansett. Det ville vært et ran!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at man kan bli frustrert når en har betalt store summer for en projector og noen antyder at den ikke lenger er verdt noe særlig mer enn pantepenger.
    Jeg er på jakt etter PJ selv, men den det her er snakk om er for meg ikke aktuell uansett.
    Gjorde et kjapt søk på finn.no og fant disse som nok vil være et bedre kjøp i forhold til den prisen det her er snakk om.

BenQ W500 HD Klar Hjemmekinoprojektor | FINN torget
    Infocus IN72 projektor og Grandview 250 cm lerret | FINN torget
    BenQ W5000 DLP Projektor Full-HD | FINN torget

Klar over at den siste er noe dyrere enn de 5000,- det snakkes om, men det er en ubrukt Full-HD PJ med 10 000:1 i kontrast kontra ASK5 sine 600:1.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man trenger ikke og ha god greie på projektor for og skjønne att den ikke er vert mange kroner nå i dag. du for en ny full hd projektor i dag som knuser denne til 10000kr bare se her:
    AVshop.no / OPTOMA HD800X LV DLP-projektor Full-HD

eller en hd ready som også lever mye bedre bilde :
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

projektorer er som data det du kjøpte i går er ikke vert noen ting i dag dessverre. utvikling går veldig fort fram og prisene har stupt noe voldsomt.
    det er jo bare og selge den til den prisen man vill og se om noen er villig til og betale det . det er jo markedet som bestemmer prisen på det man vill selge. ikke det man ønsker.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProProjektor
    Selv er jeg overveldet av entusiasme for denne projektoren og ville ikke solgt den til ei krone under 10 000! Bildet er sylskarpt selv etter dagens standard og den er mer pålitelig enn en toyota! Jeg råder deg til å ikke selge denne projektoren, men hvis du er desperat etter penger, så vil jeg fraråde salg under 5000 - uansett. Det ville vært et ran!
    Da velger jeg et så frekt svar at : Du har nok ikke følgt med i timen i de siste åra.

ASK'en har (feks.):
    Kontrast 600:1
    Bildeformat 4:3
    Lyd støynivå 35 dB

Altså, halo.... 10 000 for denne må jo være noe av det dummeste jeg har hørt på lang tid.

Ikke på noen som helst måte ment som annet enn rent fakta.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om også jeg er ny i gamet her, så vil jeg allikevel påstå jeg har rimlig god peiling på projektorer. Jeg sitter selv på en ASK M5 og skjønner ingen ting av prisanslagene du har fått av de andre "seriøse" aktørene her. Kanskje de bare er ute etter en lav pris på projektoren din!?

Hehe, friske toner det der!

:-D

Men som sagt noe misvisende.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha ProProsjektor, på tide å bytte nick....

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg har aldri sett to brukere som har sitt først innlegg i samme tråd før, og i hvertfall ikke i en tråd på under 10 innlegg, pussig sammentreff det der

Men for all del, lykke til med salget, tror nok at du/dere har litt for store forhåpninger når det gjelder pris på Ask'en, :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilfeldig???

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jøss, jeg har aldri sett to brukere som har sitt først innlegg i samme tråd før, og i hvertfall ikke i en tråd på under 10 innlegg, pussig sammentreff det der

Men for all del, lykke til med salget, tror nok at du/dere har litt for store forhåpninger når det gjelder pris på Ask'en, :-D
    Hvordan i alle dager kan du tro at at dette er noe annet en ren tilfeldighet? ...tror du da med andre ord at også jeg da er med på dette komplottet, som har sin hensikt om å presse prisene på Ask M5 oppover?... uhørt:?

btw gir gjerne et par tre-fire laken for en projektor av dette kaliberet...link?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg slår til!

Hvis du skal la projektoren gå til denne spottprisen, så gir jeg deg gjerne 4000, selv om jeg har en fra før. Kan bli vanskelig å få tak i deler etterhvert, veit du... selv om den oppfører seg som en evighetsmaskin!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo selv ganske dreven projektor mann, Ask er jo i særklasse, ikke mange som vet dette. Litt vel bevart hemmelighet liksom.

Mange som henger seg opp i oppløsning, støynivå, kontrast og slike bagateller som egentlig ikke betyr så mye.

Tipper du ganske enkelt vil få 5k for denne, 10k er ingen umulighet - 15k kan du jo få hvis du har skikkelig flaks og treffer rette kjøperen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de råe specene den projectoren har så tar jeg den for 15k, det er den ivertfall verd ifølge de som virkelig har peiling. Så nå ryker nok jvc'en ut vinduet for å vike plass til ask'en. 30000 i kontrast kontra 600..betyr ingenting. Viktigste er at den har 35db støynivå slik at jeg ivertfall klarer å høre at vifta virker selv ved høyt volum, så er jo 4:3 formatet det råeste som finnes.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Med de råe specene den projectoren har så tar jeg den for 15k, det er den ivertfall verd ifølge de som virkelig har peiling. Så nå ryker nok jvc'en ut vinduet for å vike plass til ask'en. 30000 i kontrast kontra 600..betyr ingenting. Viktigste er at den har 35db støynivå slik at jeg ivertfall klarer å høre at vifta virker selv ved høyt volum, så er jo 4:3 formatet det råeste som finnes.
    hehe regner med du har drukket?=P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC er jo fint når du skal ha en bærbar cd-spiller!

Kjøper du proj og har lyst "top of the line" - da er det ingen vei utenom Ask.

Jeg mener - BMW døper ikke en av sines gjeveste modeller etter denne projektoren uten grunn!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre for mange så er A/V nokså likt PC-verdenen. Det meste er ferskvare pga at det til stadighet kommer noe nytt. Dette gjør at noe som var state-of-the-art for 2-3 år siden og kostet like mye som en bra bruktbil ikke er verd så mye i dag. Dette er selvfølgelig surt og tungt å svelge for mange siden andrehåndsverdien blir forsvinnende liten i forhold til nypris.

Husk bare på en ting. Det er aldri selger som bestemmer prisen på noe som skal selges. Det er det kjøperen som gjør. Selgeren bestemmer bare om han/hun er villig til å selge for det kjøperen er villig til å betale. Den bitre sannhet er vel at det er bedre selge å få inn noen kroner enn å la det stå i boden til ingen nytte.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg går utifra at du ikke mener det du skriver her??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det så er ikke dette noe som i det hele tatt bør ligge på bruktmarkedet. Hva med å gi bort projectoren til noen i familien eller noen du kjenner som er filminteresserte?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden du påstår at du har god greie på projektorer synes jeg du skal opplyse oss her på forumet hva som er så bra med ASK og hvorfor du er villig til å betale så mye for en ur-gammel teknologi. I mine øyne er den oppgitte projektoren verdt mindre enn 1000 lappen på dagens marked. Rett og slett utgått på dato.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •