Reperasjon hos Anovo på BenQ W5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Reperasjon hos Anovo på BenQ W5000

Hei !

Anovo har nå hatt min W5000 siden 17 Mars, det står fortsatt som status : Venter på deler :cry:

Det har nå vert samme status i 5 uker, har ikke jeg rett på utlånsprodukt eller nytt samme produkt snart?

Projektor ble kjøpt 08.08.08 så er mindre enn 9 mnd gammel og har allerede vert hos Anovo 2 ganger...

Det er med andre ord en garanti sak...

Hva sier dere???

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei min sto på lager der inne i fjorten dager før de oppdaget den hehe,hatt både 8720 og w5000 til rep og oppgradering

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anovo drives etter min mening utrolig useriøst og helt blottet for alt som kan kalles kundeservice.
    Jeg hadde min forrige projektor hos dem i et halvt år tilnærmet sammenhengende (bare avbrutt av 3 x postgang). Første gang ble feil del byttet, andre gang gjorde de ingenting, tredje gang fikk jeg en annen projektor i retur, med eksakt samme feil. Til slutt etter X antall eposter og 6 måneder uten projektor, fant de endelig for godt å rette opp i galskapen.

Om man googler litt finner man en lang rekke lignende historier om Anovo, alt fra service på projektor til mobiltelefoner.

Anovo er etter min mening nesten grunn nok til å tenke seg om to ganger før man kjøper BenQ. Synd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å få litt balanse. Jeg her hatt min W5000 inne 2 ganger, flott service begge ganger. Den ene gangen gikk fargehjullet, den andre gangen måtte hovedkort skiftes. Hadde den tilbake inne 2 uker begge ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W9000, sorry

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Servicon AS Kongsvinger har overtatt service på Benq prosjektorer

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Floppy
    Servicon AS Kongsvinger har overtatt service på Benq prosjektorer
    Siden når? Sitter med en postlapp fra Anovo og er i ferd med å sende min W5000 avgårde....

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fargehjulet røk kontaktet Benq support, og fekk beskjed om å sende den til
    Servicon AS Kongsvinger. Regner med dei har all service nå på Benq.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min w5000 har vært hos A Novo i 8 uker nå og status er fortsatt "venter på deler", men for å forsvare A Novo litt.

Jeg har en jobb som gjør at jeg nettopp har vært å besøkt A Novo og fått en full omvisning der inne - og tilfeldighetene gjorde at jeg faktisk gikk rett forbi og kunne ta på min egen defekte projektor.

Det er utrolig irriterende å vente på slikt og min projektor er ikke mange mnd.gammel, men dette er ikke A Novo sin feil. De venter på deler helt reelt og de som klager på A novo på denne biten vet rett og slett ikke helt hva de prater om.

Det er selskapet som sender ut deler som har ansvaret her og om dette er en Benq selv eller et tredjeparsselskap vites ikke, men det er like frustrerende for A novo som for kunden. Varene ligger hos de og tar opp plass (og tid) og de får heller ikke betalt or oppdraget før dette er i orden.

Verst er det egentlig for forhandler som helt uskyldig plutselig blir "erstatningsansvarlig" i.h.h. til norsk kjøpslov uten å ha noe med dette å gjøre i det hele tatt.

Konklusjonen er at det er fryktelig irriterende og personlig er jeg ikke sikker på om jeg vil ha mer Benq da jeg vet at dette ikke er et engangstilfelle, men A Novo kan ikke på noen måte klandres!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Anovo drives etter min mening utrolig useriøst og helt blottet for alt som kan kalles kundeservice.
    Hadde (alt for) mye å gjøre med Anovo for 6-7 år siden, og jeg hadde akkurat samme inntrykket da.
    Utrolig om ikke de greier å snu ting rundt etter så mange år.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har min W5000 på service hos Servicon for tiden, og uansett hva man måtte mene om Anovo og hva de har gjort tidligere når det gjelder service på BenQ er jeg sannelig ikke sikker på om ting har blitt bedre med overgangen til Servicon.

De er hyggelige og hjelpsomme hos Servicon, og det er aldri problemer med å få svar på status på telefonen. Tro meg, jeg har hatt noen samtaler siste ukene. Problemet er at uansett hvor hjelpsomme eller dyktige de er på verkstedet så stopper ting opp når de må vente på deler.

Projektoren min ble sendt inn med ca 30 timer på lampen etter at jeg oppdaget at det var støv i lysbanen. Ble først oppmerksom på det når jeg skulle kalibrere den. De første timene ble den kun brukt til Gears of War og annen ukritisk titting for å få noen timer på pæren før kalibrering.

AVShop henviste meg til BenQ og etter å ha sendt inn kvittering og skjema kom det returpapirer på e-post. Så langt var alt vel og bra. Feilen ble bekreftet på verksted og deler ble bestilt. Det har nå tatt over fire uker å få tak i deler til projektoren. Bekreftet at de endelig kom i går og at projektoren nå ligger i kø hos Servicon for å få gjort byttejobben.

Det hjelper selvfølgelig ikke på saken at Servicon ikke har bytteprojektorer, slik at det hadde vært mulig å løst dette raskere. Nå skal det sies at etter å ha hørt hvordan enkelte av BenQ sine 8720 bytteprojektorer så ut tidligere er jeg ikke sikker på om jeg hadde ønsket å ta sjansen på å bytte min "rett fra esken opp i taket" projektor med en fra BenQ. Servicon mumlet noe om at 90% av de bytteprojektorene som BenQ hadde overført til dem hadde de returnert som ikke egnet.

Jeg tror problemet med BenQ er hastighet på levering av deler til verksted, og uansett hvilket verksted som sitter med ansvaret for BenQ så blir ikke servicen noe bedre så lenge det skal ta så lang tid for å få levert deler.

Var skeptisk til å velge BenQ en gang til, men det er ikke til å stikke under en stol at de gir mye for pengene. Hadde tenkt til at en W5000 kunne være en passende "mellomprojektor" for en periode, og tok sjansen på at jeg ikke hadde behov for service underveis. Selvfølgelig klarte jeg da å få en levert med støv i lysbanen fra fabrikk!

Når det kommer til service på BenQ tror jeg bare det er å innse at uansett hvem som sitter som verksted kommer ikke dette til å bli bra før ryddes opp i hastighet på leveranse av deler. Jeg kunne sikkert har fyrt meg opp og klaget på Servicon, men det er faktisk ikke noe de kunne ha gjort anderledes for min del. Det er BenQ som ikke klarer å levere deler og det er BenQ som ikke stiller bytteprojektorer. Det som er håpløst er at man som kunde blir sittende igjen og vente og vente og vente og vente og .......

Gøran

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 8720 døde i et lynnedslag, sendte den dermed inn til Anovo for å reparere den.

For å gjøre en lang histore kort, det tok ca. 6 mnd og 4 besøk før den var i orden. Og da hadde de i tillegg greid å rote bort den orginale embalasjen.

Greit nok at det tar lang tid å vente på deler, men de må da for pokker greie å teste varen før den sendes tilbake til kunden? Man bytter ikke motor i en bil uten å starte og testkjøre den før du gir nøklene tilbake til kunden?

Nei, så langt det er mulig vil jeg ikke ha noe med Anovo å gjøre.. De kunne heller ikke gi meg noen form for kompensasjon for tiden eller portoen jeg hadde lagt ut 4 ganger.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Hei !

Anovo har nå hatt min W5000 siden 17 Mars, det står fortsatt som status : Venter på deler :cry:

Det har nå vert samme status i 5 uker, har ikke jeg rett på utlånsprodukt eller nytt samme produkt snart?

Projektor ble kjøpt 08.08.08 så er mindre enn 9 mnd gammel og har allerede vert hos Anovo 2 ganger...

Det er med andre ord en garanti sak...

Hva sier dere???
    I kjøpsloven så er det noe som heter at hvis en vare er på verksted lenger enn rimelig tid så har du krav på ny eller heving av kjøpet. Jeg hevet kjøpet på en HP bærbar pga dette i vår. Rimelig tid har bransjen selv bestemt at skal være 3 uker fra du leverer fra deg varen til du har den i hende igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •