Sony HW10 eller Epson TW5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HW10 eller Epson TW5000?

Har lest mye på tidligere tråder - men velger likevel å kaste ut denne.

Dersom noen har testet og sett disse to opp mot hverandre, ville jeg satt pris på konkrete pluss og minus. Jeg er i kjøpe/oppgraderingsmodus, og trenger tips og saklige gode råd. For å si det litt fleipete: Pris er mindre viktig... Det viktige er at jeg blir fornøyd i kinoen.

Jeg ser og leser endel om at TW 5000 må lirkes og lures (kalibreres) for å "funke" - og det er definitivt på minus-siden siden jeg ikke har utstyr til dette, eller nevneverdig "interesse" for så mye annet enn Plug&Play

På hvilken måte er den ene bedre enn den andre?
    Hvilken av disse kjøper jeg?
    Hvem av dem vil gi meg minst problemer og/eller kalibrerings-surr?
    Annet?

Med ønske om ei knakende god påske

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HW10 og TW5000 har faktisk noenlunde likt sortnivå, noe i favør av TW5000. Jeg har en TW5000 stående i taket, og fargekalibrert vil jeg nok påstå TW5000 er en del bedre enn HW10. Dette krever imidlertid at en tar i bruk utstyr eller får noen til å kalibrere projektoren for seg...

"Ut fra esken" er imidlertid forskjellen mindre, der HW10 produserer noe oversaturerte farger, og Epson er mer korrekt i utgangspunktet. Samtidig er det ofte slik at mange foretrekker litt oversaturering, og Sonyen er på ingen måte ille. Sonyen har også mindre screendoor, men dette er uansett ikke et stort issue med mindre du sitter relativt nære og/eller har planer om et veldig stort lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •