Koble en Benq HQV HD-Ready mot en ASUS Laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble en Benq HQV HD-Ready mot en ASUS Laptop

Jeg har en ASUS Laptop med betegnelse A6B00U som jeg ønsker å koble mot en Benq HQV HD-Ready W500 LCD Projector.

I bruksanvisningen sto det at jeg skulle kjøpe inn en HDMI-kabel, hvilket jeg gjorde. Det viste seg at selv om denne passet i kontakten på projektoren, gjorde den ikke det på PCen. Antakeligvis er PCen for gammel?
    Nytt forsøk: Nå med VGA-kabel. Jeg klarte å koble enhetene til hverandre.
    Men hva med bildet? Hvordan får jeg bildet fra PCen inn i prosjektoren?
    Er det en kombinasjon av En-knappen og en F-tast? Jeg forsøkte med alle F-tastene min intet skjedde slik jeg ønsket det.

PCen fra ASUS ble kjøpt i ca 2005.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må du sette oppløsningen på skrivebordet (desktop) til 1280x720 (projektorens native oppløsning), deretter kan du styre utgangene til skjermkortet fra samme sted. Du finner valgmulighetene ved å "høyre-klikke" på skrivebordet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblingen

Takk for tipset.

Jeg koblet til prosjektoren, høyreklikket med musa, fikk opp innstillinger, og trykket på skjerm/uttak 2. Satte så opp at de to skjermene skulle operere side om side. Fikk etter hvert opp skjermbildet med prosjektoren. Gikk så inn på programmet for visning av digitale bilder. Jeg ønsker å få hele bildet opp på skjermen som ved visning av lysbilder, slik det er mulig på PCen, men dette går ikke.

Noen tips?

Jeg gjorde ellers en annen feil: Jeg satte det andre skjermbildet som hovedskjerm, men dette førte til at alle kommandoer på pc ble umulige, og jeg koblet pc fra prosjektor, kortsluttet pc, og startet opp pc på ny slik at alt virket som før tilkobling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •