Noen i Østfold med Panasonic PT-AE3000 eller Sony HW10? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nei, ikke hva jeg kjenner til i hvert fall. Men så er det så ikke mange som "overshooter" 16:9 på et 2.35:1 lerret heller. ;-)
    Er det å forstå at dette er betraktet som en uting blant PJ-eliten?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Håper ikke trådstarter har noe imot dette.

Hvordan er BenQ W20000 i forhold til disse, denne sklir jo rett inn i samme pris-sjikt. (Vist en ser vekk ifra ulempen med regnbue-effekt for dei som måtte vere sensativ for det.)
    Vel, den har over dobbelt så høy ansikontrast som de to andre, og har en veldig bra CMS. Sistnevnte er selvfølgelig full 3D, der man bare taster inn tallkoordinater for å angi fargene (x og y), samt har full kontroll på individuell lysstyrke. Sortnivået er imidlertid ikke helt på nivå med HW10.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det å forstå at dette er betraktet som en uting blant PJ-eliten?
    Nå kjenner jeg ingen i PJ-eliten, men jeg ser absolutt at Panasonic er inne på noe her. Men jeg skulle gjerne hatt funksjonen tilgjengelig i en projektor med mye bedre sortnivå (som f.eks HD750). Du må huske på at sortnivået på AE3000 ikke akkurat er imponerende når irisen er åpen. Dersom veggen bak lerretet er maskert med noe ala sort molton eller fløyel, burde det imidlertid ikke by på store problemer.

Personlig er jeg tilhenger av å overshoote for å oppnå 2.35:1. Dette fordi vertikal strekk tilfører artefakter (informasjon som ikke ligger i kildematerialet), og en anamorf linse vil aldri kunne bidra i positiv retning på hverken skarphet eller uniformitet (snarere tvert imot).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skulle gjerne hatt funksjonen tilgjengelig i en projektor med mye bedre sortnivå (som f.eks HD750). Du må huske på at sortnivået på AE3000 ikke akkurat er imponerende når irisen er åpen. Dersom veggen bak lerretet er maskert med noe ala sort molton eller fløyel, burde det imidlertid ikke by på store problemer.
    Jeg hadde egentlig regnet med at det ville bli et ras av PJ'er med denne (opplagte) funksjonaliteten, men registrerer med skrekk at det ikke skjer.

Det betyr muligens at jeg er "stuck" med Panasonic'en...
    (Jeg riktignok tenkt å bygge lerretet inn i en lerretsvegg kledd med molton, men dette har ingenting med denne tråden å gjøre og jeg ber trådstarter så aller nådigst om å tilgi meg støyen).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistnevnte er selvfølgelig full 3D, der man bare taster inn tallkoordinater for å angi fargene (x og y), samt har full kontroll på individuell lysstyrke. Sortnivået er imidlertid ikke helt på nivå med HW10.
    Forstod ikke helt den siste setningen der..

Sortnivået er imidlertid ikke helt på nivå med HW10.
    Trodde sortnivå var en av de store fordelene med DLP jeg.

Men skal ikke spørre mer i denne tråden, er jo trossalt trådstarter sin tråd. Så om noen hadde giddet å svart meg på min tråd(klikk her) hadde det vert fin

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •