Kabling gjennom RX-V1300 til infocus X1!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling gjennom RX-V1300 til infocus X1!

Heisann!

Har kjøpt meg X1, og har nå begynt å lure på hvordan jeg skal foreta kablingen. Kan jeg sende alle bildesignalene inn til receiveren min og så fra denne med component til projektoren? Og i tilfelle ja, vil dette ødelegge mye av bildekvaliteten? Skal frra dvd spilleren kjøre interlaced signaler med komponent kabler via adapteret inn til s-video inngangen i projjen.

Hvordan skal jeg koble X-boxen til projektoren?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har kjøpt meg X1, og har nå begynt å lure på hvordan jeg skal foreta kablingen. Kan jeg sende alle bildesignalene inn til receiveren min og så fra denne med component til projektoren? Og i tilfelle ja, vil dette ødelegge mye av bildekvaliteten? Skal frra dvd spilleren kjøre interlaced signaler med komponent kabler via adapteret inn til s-video inngangen i projjen.
    Det er ingen problem å gjøre det slik du sier. Jeg vet ikke hvor god konverteringen i RX-V1300 er, men jeg tror ikke den er så verst. Jeg kjører DVD og Satelitt vila reciever, og klarer ikke å se forskjell om jeg kopler de direkte til projektor. (RX-V640)

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kabling gjennom RX-V1300 til infocus X1!

Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Heisann!

Hvordan skal jeg koble X-boxen til projektoren?
    Jeg ville ikke ha brukt S-video inngangen på X1 fra DVD (Selv om du går gjennom reciever). Det beste signalet er å kjøre et komponent signal direkte fra DVD spilleren via reciveren og deretter til VGA konverteren til X1.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE MadMan69.

Tror ikke den løsningen går, fordi:

1. X1 godtar kun progressive signaler inn på VGA-inngangen via komponent til VGA adapter. Interlaced komponentsignal signal skal X1 ha via s-video adapteret.

2. Progressive signaler fra DVD-spiller tror jeg ikke kan gå gjennom Yamaha'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det ikke var opp konvertering på forsterkeren, så dette ble uaktuelt! Men takk for alle svar...

Benytter meg av s-video kabel inntil jeg får kjøpt meg en komponent kabel! Må¨desverre bruke den gule kabelen fra helvete til tv signaler, dette gir ikke særlig gode bilder på fotball kampene. Det er akkurat som om bildene henger igjen, ikke helt klarer "panoreringene" på fotball banen.. Ikke bra når en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte projjen var fotball em :twisted:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Progressive signaler fra DVD-spiller tror jeg ikke kan gå gjennom Yamaha'en.
    Dette fungerer utmerket på min RX-V640..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette fungerer utmerket på min RX-V640..
    Okey. Det er bra. Da tok jeg mao. feil ops:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Det er bra. Da tok jeg mao. feil
    Det kan skje selv den beste Component utgangen/inngangene er spesifisert til 5-60Mhz, som skulle være rikelig

Må¨desverre bruke den gule kabelen fra helvete til tv signaler, dette gir ikke særlig gode bilder på fotball kampene. Det er akkurat som om bildene henger igjen, ikke helt klarer "panoreringene" på fotball banen..
    Det at bildet henger "igjen", burde ikke ha noe å gjøre med hvilken signaltype du bruker. Har svart på dette i en annen tråd også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •