Problemer med Sony HW-10 projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Sony HW-10 projektor

Noen andre som har opplevd at bildet på sin Sony HW-10 projektor forsvinner?

Ved ujevne mellomrom forsvinner bildet, og blir erstattet med en jevn heldekkende grønn bakgrunn.
    Sist problemet oppstod forsøkte jeg med flere ulike HDMI-kabler, og koblet dessuten direkte fra kilde til projektor – så både kabler, forsterker og HDMI-splitter er frikjent! Og om jeg kobler HDMI-kabelen til TV’en blir TV-bildet OK, så da er vel også kilden frikjent. Med andre ord, projektoren må være synderen!

Projektoren er bare drøye to måneder gammel, og feilen opptrer nå oftere og oftere. Om jeg slår av/på projektoren med fjernkontrollen (stand-by modus), gir ikke problemet seg. Når jeg derimot fysisk tar ut/inn støpselet, og deretter slår på projektoren igjen, blir bildet bra igjen (enn så lenge).

Hva bør jeg gjøre? Om jeg sender projektoren inn til Sonys verksteds-samarbeidspartner i Oslo forventer jeg ikke at de skal sitte og se på filmer i 10 timer før problemet oppstår... – og hvis de ikke finner feil blir kunden belastet antall timer som er medgått til feilsøking, står det å lese på deres nettsider!

Kjempetakknemmelig for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever til tider at bildet og lyden faller bort. Det er temmelig irriterende. Jeg tror synderen hos meg er Denon 2809. Jeg har "konkludert" med at det må være når PS3 sender nytt signal. F.eks. går fra stereo til 7.1 fra PS3. Men det er ikke alltid det trenger å være noen åpenbar grunn til det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker projektoren klart mest i forbindelse med PS3 (GranTurismo og Blu-Ray filmer), så det er da jeg opplever at bildet forsvinner. Men jeg mener å huske at bildet også har falt bort med andre kilder (TV, DVD etc.).

Uansett, når bildet forsvinner fungerer det å nappe ut HDMI-kabelen fra projektoren og plugge denne i TV’en. Da skulle man jo tro feilen ligger i selve projektoren, og ikke i PS3’en?

Jeg drøyer litt med å returnere projektoren, så skal jeg heller fra nå av føre grundig logg for å være 100% sikker på at det er projektoren som er synderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stein,

har du forsøkt å strekke en HDMI-kabel direkte fra PS3’en til projektoren (altså ikke via forsterkeren) når du opplever at bildet forsvinner? Du vil jo isåfall ikke få noe lyd, men om bildet da fortsatt er borte kan vel forsterkeren din frikjennes...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke problem med at bildet uteblir, det kommer alltid igjen. Som om det synkroniserer bildet på nytt. Men ja, det skjer også med tv signal.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noen som helst problemer med min HW10 (bidra litt til statistikken). Kan den ikke oppdateres med FW eller no?

Signalkilder: XE1, S550, PS3, X360.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger nok mest sannsynlig i switchen. Altså recieveren eller prosessoren. En "FW upgrade" vil mest sannsynlig fikse biffen... Som du sier var problemet der fortsatt ved direkte kabling fra kilden til projectoren. Om du da har lagt inn de siste oppdateringene til PS3, er det vel projectoren som trenger service.

Mest sannsynlig er det en synkroniseringsfeil som oppstår. Såkalt "handshake". De fleste tilfellene skjer der hvor man henter ut lyden og sender bildet videre. Dette er et stort problem takket være Microsoft og HDCP (kopibeskyttelse).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner denne tråden litt angående min HW10. Jeg ser tydelig at ved oppstart så skinner det ekstra mye på sort bilde i øvre høyre hjørne og nedre venstre som sprer seg ganske mye utover i bildet med gradvis mindre effekt og kontrast er ikke så bra. Dette forsvinner nesten helt etter 15-20 minutter. Er det lampen som må varmes opp? Andre som ser dette? Dette har vært siden projektor var ny og nå har lampen gått 400+ timer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Jeg låner denne tråden litt angående min HW10. Jeg ser tydelig at ved oppstart så skinner det ekstra mye på sort bilde i øvre høyre hjørne og nedre venstre som sprer seg ganske mye utover i bildet med gradvis mindre effekt og kontrast er ikke så bra. Dette forsvinner nesten helt etter 15-20 minutter. Er det lampen som må varmes opp? Andre som ser dette? Dette har vært siden projektor var ny og nå har lampen gått 400+ timer
    Jeg ser ikke noen merkbar forskjell i bildet på min HW-10 med én gang jeg slår den på. Den bruker kanskje 20-30 sekunder på å starte opp, men bildet som da kommer opp er bra fra første stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har din gått?. Jeg lurer litt på om fenomenet har endret seg litt siden den var ny. Ikke så lett å huske tilbake. Jeg har flyttet kinorom i mellomtiden også. Det ligner litt på gjennomskinn på en LCD tv som noen kaller clouding. Jeg har i tidligere tester sett at Sony SXRD har vært beheftet med litt mer lysskinn i hjørnene, men at dette skulle være nesten borte på HW10. Som sagt så forsvinner det gradvis etter oppstart, men forsvinner ikke helt. Jeg kjører projectoren på et 65" grått lerret (lite kinorom) så jeg har jo ganske heftig lystrykk i bildet som sikkert forsterker effekten. Jeg prøver egentlig å finne ut om noe er galt eller ikke. Noen flere som kan belyse spørsmålet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har din gått?. Jeg lurer litt på om fenomenet har endret seg litt siden den var ny. Ikke så lett å huske tilbake.
    PJ’en min har vel gått 70-80 timer nå tenker jeg. Jeg har kino i kjelleren, med fullstendig lyskontroll, så et eventuelt lysskinn i hjørnene burde vært tydelig hos meg også. Heller ikke noen av de som har vært på besøk hos meg har kommentert noe lysskinn. Jeg bruker forøvrig PJ’en med et grått lerret på 95". Om du er på disse kanter (Kristiansand) må du selvfølgelig gjerne stikke innom for sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Jeg tror nok at dette må være lampe fenomen. Jeg kikket igjen igår og etter lenge påslått så ser jeg en veldig svak lysøkning mot alle hjørner som også er rapportert i tester. Likevel så er det mer ved oppstart. Skal se om jeg klarer å få tatt noen fornuftige bilder og legge inn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da har jeg fått tatt noen bilder av fenomenet. Brukte helt lik kamera setting på begge bildene, 10 sekund lukker åpning. Det er kanskje litt mer fremtredende på bildene enn det er i virkeligheten, men ikke langt unna. Første bilde er rett etter påslag, andre bildet er etter en god stund. (Det forblir uendret fra bilde 2 uansett så lenge HW10 står påslått). Ingen kilde påkoblet, bare projektor på. Jeg har caffe latte vegger og lystett rullegardin ved vindu, altså ikke full lyskontroll, men når dette bildet er på så er det veldig mørkt i rommet siden det ikke kommer lys fra selve bildet. Så spørsmålet blir igjen, er dette normalt?, andre som kan teste det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fontnerd

Hva bør jeg gjøre? Om jeg sender projektoren inn til Sonys verksteds-samarbeidspartner i Oslo forventer jeg ikke at de skal sitte og se på filmer i 10 timer før problemet oppstår... – og hvis de ikke finner feil blir kunden belastet antall timer som er medgått til feilsøking, står det å lese på deres nettsider!

Kjempetakknemmelig for tips!
    Hadde et lignende problem på min Sony LCD tv,- tok bare et par bilder av fenomenet når det oppsto og la disse ved når jeg leverte TVèn på "rep".
    Da de så bildene skjønte de med en gang hvilken del/deler som potensielt kunne lage feilen.
    Deretter ble disse delene skiftet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er vel ingen av verken SXRD eller D-ILA-gjengen som har fått 100% bukt med lyse hjørner, men problemet avtar jo som du selv har dokumentert etter litt tid, og er uansett ikke noe vesentlig issue lenger... JVCs HD350 og 750 er enda mindre "plaget" enn HW10, men alle har bittelitt av dette fenomenet... Tror ikke projektoren din er defekt, og issuet vil avta ytterligere etter du har fått "kjørt inn" pæra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Lygren. Det er sikkert ikke noe galt forhåpentligvis, men innkjøring tror jeg ikke hjelper da den er vel på ca 500 timer nå. Synes vel egentlig fenomenet har tiltatt med tiden. Fotnerd sier han ikke ser noe av dette på sin HW10.....Håper flere kan sjekke litt rundt dette, får liksom ikke helt roen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt et tilsvarende bilde, Barrabas! Jeg nøyer meg med kun ett bilde, for jeg registrerer ingen forskjell over tid.
    Vedlagte bilde (8 sek lukkertid) tok jeg umiddelbart etter å ha slått på projektoren. Bildet fremstår med lik intensitet over det hele. Takk og pris for det, for jeg hadde aldri kjøpt projektor om hjørnene skulle vært lysere enn resten av bildet...(???)
    Send meg gjerne en melding om du vil slå av en prat på telefonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk fontnerd. Nå ser jeg at du har valgt blå bakgrunn. Jeg hadde satt veldig pris på om du kunne gjøre det samme med sort bakgrunn. Dette velger du i menyen på HW10

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det er vel ingen av verken SXRD eller D-ILA-gjengen som har fått 100% bukt med lyse hjørner, men problemet avtar jo som du selv har dokumentert etter litt tid, og er uansett ikke noe vesentlig issue lenger... JVCs HD350 og 750 er enda mindre "plaget" enn HW10, men alle har bittelitt av dette fenomenet... Tror ikke projektoren din er defekt, og issuet vil avta ytterligere etter du har fått "kjørt inn" pæra.
    De 3 JVC hd750 som jeg har sett hadde ikke noen lyse hjørner i følge mine øyne men det kan jo være at du Lygren blir så blendet av den høye kontrasten på den at du derfor ser lyse hjørner;-)
    Mvh bigtor

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Lygren. Det er sikkert ikke noe galt forhåpentligvis, men innkjøring tror jeg ikke hjelper da den er vel på ca 500 timer nå. Synes vel egentlig fenomenet har tiltatt med tiden. Fotnerd sier han ikke ser noe av dette på sin HW10.....Håper flere kan sjekke litt rundt dette, får liksom ikke helt roen.
    Jaja sånn er det når du kjøper billig DR.. ;-) :-)
    Mvh bigtor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •