Er Sanyo Z700 god nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Sanyo Z700 god nok?

Hei,

Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe prosjektor nå som Z700 er på tilbud til rett over 9 lapper igjen.

Jeg har et rom med 3 hvite vegger og en mørk vegg bak der lerretet vil henge.
    Rommet er 4,3m langt og ca 3,8m bredt. Siden jeg har hvite lameller i vinduene vil jeg ikke ha kontroll nok over lyset til at det ikke vil være et problem med for lite lys. På den annen side er det vel relativt liten sjans for at jeg ser stort annet enn fotball eller spiller litt PS3 på dagtid likevel.
    I første omgang tenker jeg å prøve meg på 70" hvitt lerret da jeg har maks 185cm mellom høyttalerne og kan få dette brukt av en kompis.

Enten så kjøper jeg denne nå, eller så venter jeg til høsten kommer igjen. Spørsmålet er om en budsjett-sak som denne vil kunne gjøre nytten til jeg en gang får råd til å ta skrittet opp til Panasonic AE3000 e.l. Tips mottas med takk.

PS! Har sett at Optoma HD800XLV også er på tilbud, men har funnet at støynivået ikke er aktuelt. Jeg hadde en Panasonic AE700 for noen år siden og syntes den støyet i meste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spekulerer på denne selv, men lurer litt på hvor du finner denne til den prisen?? Billigste jeg klarer å finne er rundt 11000,-

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester her:

Sanyo PLV-Z700 1080p Home Theater Projector Review: Overview

Sanyo PLV-Z700 Projector Review

Sanyo PLV-Z700 - DigitalVersus

Og det ligger mange flere ut på nettet.

Fasit er generelt sett: Veldig bra i forhold til prisen, jevnt over gode kritikker, i forhold til prisen. Ikke noe for videofanatikere men godt egnet for de som vil ha en bra 1080p maskin for en relativ billig penge. (skal ikke si at sirka 10.000) er peanuts i disse krisetider) Jeg kjøpte den pga plasseringsvennligheten (du får et stort bilde med kort kasteavstand), ikke noe regnbueefekter pga det er LCD (kona er som prinsessen på erten) og den skal være veldig stillegående.
    Mitt primære bruk er xbox 360 og litt bluray.

Har bestilt en selv hos netonnet.no, går og venter og venter og venter.... Blir min første projektor.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake har jeg vel konkludert med at jeg ikke tror den er lyssterk nok til mitt bruk. Får nok vente til noen andre prosjektorer også faller i samme prisgruppen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jeg hatt noe quality time med Sanyoen og kan ikke si annet enn det har vært en a-h opplevelse. Dette er min første projektor, så jeg har ikke noe referanse material, men du verden! Xbox 360 på storskjerm i split screen, wow!
    Med mit amatøristiske "øye" kan jeg ikke påpeke noe som helst mangler. Den er stillegående, kan plasseres hvor enn du vill (satt på spissen) og da er det bare plug and play. Har kallibrert minimalt siden en av standard settingene virket veldig bra for meg og jeg må innrømme at jeg heller ville bruke projektoren enn å fikle med den he he... Har dog Avia kallibrerings dvd liggende og jeg skal sette meg inn i kallibreringsprosessen etter hvert.

Standard dvd varierer mye siden dvd-platene mine varierer mye i kvalitet. Det betyr, en dårlig dvd gir et dårlig bilde mens en god kvalitet dvd gir et godt nok bilde for meg i hvert fall.
    Har brukt VGA og Komponent Xbox 360 kabel og dvd titting virker å fungerer best med VGA, spilling best med Komponent. Dette kan også godt være enn kabel-issue, jeg bruker billige kabler (foreløpig).

Ikke testet HDMI men det kommer snart. Skal prøves sammen med en Sony hd 1080 kamera via hdmi.
    Ikke testet bluray, venter på min første skive som forhåpentlighvis kommer med posten denne uka.

Spillene som er testet via Xbox 360 er "bare" 720p så jeg har sånn sett ikke engang testet Sanyoen ordentlig he he, har bare matet den med standard og hd-ready material, så jeg regner med at bildekvaliteten fremdeles kan bli bedre enn den allerede ar.

Den er testet i 100% mørklagt rom MEN med hvitt tak, lyst gulv og 1 hvit huntonitt og 3 "tre-hvite" vegger som kaster mye lys tilbake. Dette skal ordnes denne uka. vegg til vegg tapet og mørke vegger så at bildet antagelig vil bli enda bedre.

Skal skrive litt mer etter rom-anpassingene og når jeg har fått kallibrert den.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Det er kjekt med film og stort bilde :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •