Benq w5000, Sony HW10 og 60" plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq w5000, Sony HW10 og 60" plasma?

Er det store forskjeller mellom de to nevnte projektorer, eller er det så små forskjeller at det for de fleste ikke er forskjell av betydning.
    Hvordan står feks en 60" Pioneer seg med tanke på bildekvalitet kontra Projektor zooma ned til samme size? Grunnen til sammenligningen er at konemor ble hypp på en kuppvare tv på Elkjop til 35000;- Jeg derimot er mer klar for proj men har ingen erfaring med det ennå,men jeg antar bilde blir så og si like bra?

Gunnar

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk begge deler.. :-)
    Kjøp en 50" pioneer, så kan du kjøpe proje for mellomlegget.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg siterer meg selv fra annen tråd. Dette er nemlig et spørsmål som stilles rett som det er...;-)

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    TV eller projector?
    Ja takk, begge deler..:-)
    Da jeg kjøpte min første proje for mange år siden, kastet jeg ut TV'n og skulle benytte projen til alt. Dette fungerte forsåvidt greit. Men det er litt "hassel" å mørklegge rommet hver gang man skal slå på "TV'n". Da jeg etter ca et års tid hadde slitt ut projelampa og måtte kjøpe ny til ca 4000kr, bestemte jeg meg for å skaffe ny TV også til vanlig sløvtitting. Og siden har jeg benyttet TV til TV-titting og proje til film og "special events". Det fungerer utmerket:-)

Et annet negativt moment med å kun benytte proje er at det tar litt av magien bort. Man blir vant til den store skjermen. Jeg har selv en 47" TV til vanlig TV-titting. Men selv dette er veldig smått ift 106" lerret. Når den vanlige TV-tittingen foregår på den "lille" TV-skjermen, beholdes den lille følelsen av magi det er å dempe belysningen, trekke ned lerretet og fyre opp projen. Man får popkornfølelse med en gang. Det blir litt som proje = lørdag og TV = hverdag.. ;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gub
    Er det store forskjeller mellom de to nevnte projektorer, eller er det så små forskjeller at det for de fleste ikke er forskjell av betydning.
    Hvordan står feks en 60" Pioneer seg med tanke på bildekvalitet kontra Projektor zooma ned til samme size? Grunnen til sammenligningen er at konemor ble hypp på en kuppvare tv på Elkjop til 35000;- Jeg derimot er mer klar for proj men har ingen erfaring med det ennå,men jeg antar bilde blir så og si like bra?

Gunnar
    Synes det blir litt feil å sammenligne en 60" Plasma med de projektorene du nevner. Grunnen til det er at plasma skjermen kan som OleM vel også er inne på benyttes mer i det daglige til TV titting i vanlige lys forhold osv, mens projetorer mer er egnet til hjemmekino bruk for enda større bilder enn 60", og da i mest mulig mørklagte omgivelser.

Ville vel derfor også valgt en (ja takk begge deler) 50" plasma i stedet for en mye dyrere 60" og f.eks gått for w5000 på f.eks 92"-120" lerret i tilegg.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette planlagt til egen kjellerstue så vi har en tv i stua i tillegg. Jeg bare lurte på om bildekvaliteten er betydelig bedre på en Pioneer 60 tommer kontra en rimeligere projektor. Antar at størrelsen en projektor kan fremvise betyr mer for filmopplevelsen enn ren bildekvalitet?
    Jeg har som nevnt mest lyst på projektor da bruken mest sannsynlig blir film og noe spill. Det går vel også greit å se på tv-serier ol gjennom projektoren.

Hvor stor er forskjellen på de nevnt projektorene? Snakker vi ørsmå nyanser eller er det virkelig store forskjeller?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er god billedkvalitet på projene. Forskellene dem i mellom er ikke "kjempestore".. Men du må få deg en demo slik at du kan se selv.:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •