test av BenQ6100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KOMMER berdre bilder . senere =)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke fokusere på annet enn ho dama på lerretet. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve og laget til noen bedre bilder til helga og en liten test =)
    har bygget hele uka på kino. lyd demper er hengt i taket, mm
    har laget biltema tv feste om til benQ ble meget bra.
    mangler og bygge ramme lerret. og NYE kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flaks ? i går tok lerret kvelden og i dag virker ikke fjerkontrollen til benQ 6100, får ny på garentien men men min 5 dager me venting :evil:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fjernkontrollen til PB6100 virker litt sårbar. Derfor har jeg programmert den inn på fjernkontrollen til min Denon AVR3805 og pakket orginalfjernkontrollen fint inn igjen og lagt den ned i en skuffe. Der ligger den trygt til jeg eventuelt trenger den en eller annen gang.
    Synd den kommer med den lille "kreditkort" kontrollen. Skulle ha vært litt mer klasse over fjernkontrollen.
    Uansett. Jeg er fortsatt kjempefornøyd med min projektor.
    I går hadde jeg noen venner på besøk. Vi spilte GT4 prologues.
    Gjett om de ble sittende og småglise og måpe.
    Stort bilde-bra lyd-hversin recliner med rumperistere-cola og gode venner. Hva mer kan man forlange i livet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja bilde er overaskende bra. fjernkontrollen er ikke så bra. men den slutter og virke etter 1 uke er rart ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 1 uke er ike akkurat noe bra levetid for en fjernkontroll!
    Det var forhåpentligvis bare uflaks og en feil ved kun denne kontrollen.
    Håper den nye blir bedre

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det måtte ha vært tilfeldig eller "uflax" som du kaller det min har ikke streiket enda så..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal lage til bilder i morgen. oxo lidt bilder av lerret/mm

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Siden det er så mange BenQ'ere her så må jeg spørre om en ting. Jeg er plaget med flimmer ved sakte sideveis bevegelse av kamera.
    Bruker en gammel dvdspiller type Pioneer uten prog.scan og en S-Video kabel. Har planer om samme dvd som Jan I beskriver. Maite med VGA og prog.scan. Vil jeg da bli kvitt denne flimmerproblematikken?
    Hilsen Odd Kjetil

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har maite dvd spiller og benq pb6100.
    Kjører med 5m svideo kabel (Av god kvalitet) og har aldri merket noen slike sykdommer.
    Hadde problemer med det tidligere når jeg brukte en standard svideokabel. Eller da var det faktisk flimmer på det meste.
    Hvilken svideokabel bruker du?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Hei,

Siden det er så mange BenQ'ere her så må jeg spørre om en ting. Jeg er plaget med flimmer ved sakte sideveis bevegelse av kamera.
    Bruker en gammel dvdspiller type Pioneer uten prog.scan og en S-Video kabel. Har planer om samme dvd som Jan I beskriver. Maite med VGA og prog.scan. Vil jeg da bli kvitt denne flimmerproblematikken?
    Hilsen Odd Kjetil
    Bruker også s-video kabel, har ikke dette problemet. Håper andre kan svare på det med p.scan.

Bidda

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker S-video fra Claes Ohlsson. 10m lang. Ikke skolissekabel nei. Men det er mulig det må til med oppdatering på DVD-spiller.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at det er skygger i endel pixler rundt objekter hvis det er lys bakgrunn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å bruke 10m svide er absolutt ingn god løsning. Ved lengre strekk er svideo ikke noe å satse på.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat anskaffe meg PB6200, og jeg har opplevd at det ved bruk av s-videokabel kan bli litt variasjoner i lysstyrken (eller noe sånt). Vet ikke helt hvordan det kan forklares, men dersom det for eksempel er en scene med grå bakgrunn, og kameraet holdes stille et øyeblikk slik at den grå tonen blir værende i skjermbildet, så varierer intensiteten på gråfargen regelmessig fra mørk til lys og så til mørk igjen. Det høres jo drastisk ut, men det er det ikke, det er nesten ikke merkbart fordi forskjellene er så små, men jeg har alltid falkeblikk når jeg tester nye ting og er superpirkete, og da så jeg det. Dette skjedde ikke når jeg kjørte kompositt. Det skal dog nevnes at kompositt blir ganske dårlig på denne prosjektoren, men det gjør det vel på alle. Jeg har også en meget dårlig bildekabel, det er faktisk en sånn skolisse som egentlig fulgte med subbene mine, og er altså ikke representativ. S-videokabelen jeg har brukt er også av dårlig kvalitet.

Jeg brukte også en billig DVD spiller, Argon 2001 fra HIFIklubben. Dette til tross er jeg overrasket over hvor bra bildet egentlig blir med prosejktor, trodde ikke en så billig prosjektor kunne gi såpass bra bilde.

Gleder meg til jeg får igjen DENON DVD2200 fra reparasjon, jeg har også bestilt meg en component til vga kabel på hele 8 meter, da kan jeg kjøre progressivt fra dvd spilleren, tipper kvaliteten blir rimelig rå da!

En annen ting, jeg kjører bildet rett på veggen, det i seg selv skulle jo representere et kraftig forbedringspotensiale!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Har akkurat anskaffe meg PB6200, og jeg har opplevd at det ved bruk av s-videokabel kan bli litt variasjoner i lysstyrken (eller noe sånt).

En annen ting, jeg kjører bildet rett på veggen, det i seg selv skulle jo representere et kraftig forbedringspotensiale!
    Heisann

Bruker du 6200 til databruk også?
    I video eller eco modus skal denne gi en lysstyrke på 725 AnsiLumens, bruker du denne instillingen?
    Har på min 6100 brukt DVE-disken for fin justering og det ble forbedringer, særlig på sortnivå. 8)
    For ca 280 kr kan du forbedre bilde med en Ikea "greyline", midlertidig vel brukte penger, etterpå kan den fungere som blendingsgardin, hvis du har et vindu i rommet :wink:

mvh
    Brede

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker rca -> dvi til min benq6100 ,så har jeg prøvd både min gamle harman kardon dvd 25 mot den nye budsjettspilleren philips dvp 630 , begge har jo komponent ut med progressive scan, ifølge lyd og bilde sku bilde på denne utgangen være knall på philipsen, men det stemmer jo ikke i det hele tatt, det ble bare uklart og dårlig,mens med min gamle trofaste h/k dvd 25 ble bilde heelt super skarpt og fint, også mye bedre en med s-video som jeg kjørte en stund! * Men det jeg lurte på er hvorfor progressive scan på philipsen blir så mye dårligere en på harman sin? og er det slik at benq6100 egentlig støtter progressiv scan? eller har det egentlig ikke noe å si?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ 6200 støtter iallfall progressive scan. Det betyr jo egentlig bare at den kan motta progresseive signaler og dermed bypasse den innebygde linjedobleren. Alle prosjektorer har linjedoblere innebygd, men på billige prosjektorer er det ofte en billig type, så da kan det lønne seg å bruke linjedobbleren i dvd spilleren (altså progressive scan).

Normalt vil progressive scan fra en dyr dvd spiller gi bedre bilde enn å kjøre interlaced til prosjektoren, så lenge prosjektoren er så rimelig som disse modellene fra BenQ.

Bruker du 6200 til databruk også?
    I video eller eco modus skal denne gi en lysstyrke på 725 AnsiLumens, bruker du denne instillingen?
    Har ikke prøvd den på data enda, men det kommer etterhvert. Skal jo brukes i jobbsammenheng, men står foreløpig hjemme hos meg... hehe..

Bruker Eco modus når det er mørkt ute, men ellers kjører jeg maks futt for å se noe som helst... satt og så fotball i går på prosjektoren uten å dra for gardinene engang! Det er klart det ikke ble særlig bra, men jeg hadde ikke problemer med å få med meg hva som skjedde. Men jo mørkere der er ute, jo mindre lysstyrke trenger jeg å kjøre, og da blir sortnivået bedre. Uansett, må nok gå til anskaffelse av en slik greyline fra IKEA, men hva heter den rullegardina som er best til hjemmekino? Jeg finner ikke noe som heter greyline i deres katalog...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker rca -> dvi til min benq6100
    RCA til DVI? er det dvi på 6100? Det høres litt merkelig ut synes jeg, da 6200 ikke har det. Sikker på at du ikke mener rca til vga?

Hvis du skal kjøre progressivt må du kjøre komponent signal, YPbPr, fra DVD spilleren og inn i prosjektoren via vga inngangen (en dataport det også, men ikke dvi).

Rart om dette gir et dårlig bilde, da kan det være noe med bildeinnstillingene i philipsen din kanskje? Kanskje prøve en annen modus? Min DVD2200 fra Denon har 2 ulike modus i progressive scan, men jeg har ikke fått testet det enda, da jeg mangler kabel.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •