Støv i lysbanen på W5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støv i lysbanen på W5000?

Hvordan er det med støv og DLP projektorer? Jeg trodde det var lukket optisk bane på DLP og at støv ikke var noe tema. Jeg har nå lagt merke til noe som ser ut som støvkorn på min nye W5000, og er litt usikker på som kan gjøres.

Det ser ut som en lys flekk mot mørk bakgrunn og er ute av fokus når projektoren er stilt skarp for normal bruk. I mørke scener legger man lett merke til det. Ved å skifte til hvitt testbilde og endre fokus er det mulig å få det som ser ut som et støvkorn helt skarpt. Uavhengig av zoom og fokus står det på samme sted, og det er ikke noe som ligger på objektivet på utsiden.

Har hatt LCD projektor før og husker det var mye snakk om støvproblemer og hvordan dette kunne løses, men jeg trodde faktisk dette ikke var et problem på DLP.

Er dette støv, og hvis det ikke er det hva kan det være? Ikke minst, hva er mulighetene for å få gjort noe med problemet?

Gøran

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Optoma HD800X har fått akkurat samme problem nå bare motsatt.
    Hos meg er flekken tydelig på hvitt og nesten usynlig på mørke farger.

Fikk beskjed av verkstedet at det egentlig ikke skal være mulig å få støv inn der, men de ville gjerne titte på den.

Det som er rart hos meg er at flekken ser ut til å flimre. Så jeg tror ikke at det er støv jeg har fått. Uansett så ser det ut til at verksted er tingen for min del.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok støv hos dere begge. Det skal i utgangspunktet ikke være mulig å få støv inn i Engine på DLP, men det er mulig at det kommer inn under montering.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da også hatt støv på min DLP.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er veldig synlig bør det gå greit å få byttet/reparert projektoren. Støv i DLP-engine "skal" ikke forekomme.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal i alle fall min inn på service. Fikk tilbakemelding fra BenQ om at det kommer en budbil og henter min for transport til service, og at den vil bli levert igjen når den er ferdig.

Spørsmålet er jo hvor lenge man blir uten projektor når den først blir hentet....?

Gøran

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •