HD Ready vs Full HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vil si det uansett er positivt at vi nå er på godt vei bort fra data-oppløsningene fra flatskjermenes barndom og i dag stort sett er over på HDTV-oppløsninger.
    :-)
    Jeg tror at diskrete display (lcd/plasma/dlp) må ha noe høyere oppløsning enn crt for å gi samme opplevde romlige bildekvalitet for alt annet enn pixel-referert innhold (dvs fontene på PC-en min).

Ved at display/projektor får stadig høyere oppløsning så blir det mindre og mindre relevant å snakke om "1:1 pixel", og ting er så oversamplet at vi i praksis kan tenke på displayet som en D/A-konverter. Jeg tror at det gjør ting enklere for alle parter.

Det er verdt å merke seg at 1080p er en "data-oppløsning". Video-bransjen ville helst tviholde på oppløsninger som hadde ikke-kvadratiske pixler, men pc-bransjen fikk viljen sin.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at tråden min har sporet litt av, men artig å se at folk har meninger om HD Ready. Etter at jeg satte Onkyo'n på "through" og Sony'n til 720p, ble nok resultatet noe bedre i favør HD, men jeg lurer på om det har mye for seg å oppgradere til Full HD projektor. "Problemet" mitt er jo som sagt ikke at bildet er direkte dårlig, for det er det ikke, men at forskjellen mellom HD (720p) og SD er så liten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen fra SD til 720P er enormt mye større, enn forskjellen er mellom 720P og 1080P. Om du synes forbedringen fra SD til 720 var marginal, ville jeg spart penga, eventuelt brukt dem hos optikkern.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja forskjellen fra divx til x264 720p ripper er jo ikke så stor. Sitter 2-3m fra en sjerm på 100" og i noen få tilfeller synes jeg faktisk at divxer er mere behaglig å se på ( bare noen få vel og merke). Kanskje dette skyldes at divx er bra rippa og 720pfilmene er dårlig rippa ?

For meg så ser i alle fall noen 720p filmer veldig urolige ut. Masse bitte små punkter som summer rundt i bilde. Mens variasjonen på divx er stor alt dvd-ripper som ser ut som vhser og til dvd/bluray ripper som i noen få tilfller kan være mer behaglige å se på en 720p filmer fordi at det ikke er noe uro i bilde. Såg en bluray rip i både 720p x264 og i divx 264x format, 720p tok ca 4gb og divxen tok 700mb og kvaliteten var tilnærmet lik.

Oppløsningen min på pcen er 1400/900 (tror jeg), Optama HD70 og bruker vga kabel (prøvde dvi-hdmi men sjermkorte mitt er litt i sin egen verden og gir meg bare bluescreen hvis jeg prøver å bruke det i Xp).Jeg bruker CoreAVC™ nyeste codec + Zoom Player Home MAX. Som de flinke cracker gutta har cracka :P leve P2P ( for min del kan torrent dø fordi jeg mener det er dårlig men jaja)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •