Benq W5000 - Problem, mister halve bildet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
  1. #41
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Ja...

    Vet ikke om det er mulig må være 3,5 -4 år siden jeg kjøpte den orginale pe8720 fikk en w5000 etter at de ikke greide å reparere den. Men hadde det vært mulig skulle jeg ha gjort det, projektoren har vært borte på service i 8-9 mnd hvertfall til sammen. Ting går hvertfall raskere nå som servicon har tatt over servicen. Anovo sugde...beholdt projektoren i 5 mnd uten å tilby bytte osv
    Hei, du kan heve den om du har sendt den inn 2 ganger for samme feil, om du da igjen får den samme feilen på nytt. (dvs. at du opplever samme feil en tredje gang).

    At det er flere år siden du kjøpte den er uvesentlig, men de kan kreve verdiavskrivning. Du kan dog., kreve forsinkelsesrente :-) (så det utjevner seg en del).

    Ev. kan du kreve en ny eller tilsvarende modell, men jeg vil tro du helst vil ha en annen modell, etter dine erfaringer(?). Tiden de har brukt på service er også nok til å heve kjøpet, da det heter seg at de skal kunne reparere produktet innen "rimelig tid", som er angitt til 1-4 uker for hylleprodukter.

    De kan ha lov å vente litt på deler, men 8-9 måneder på service er glatt begrunnelse nok for å heve kjøpet. Jeg vil tro de sikkert tilbyr deg å kjøpe deg opp til en nyere/bedre modell, ev. tilbyr deg en ny av samme modell.

    Butikken kan heller ei gjemme seg bak at det er servicefirmaet som somler.
    ---
    Digresjon: A Novo imponerer ikke meg heller, virker å være en bedrift uten styring, kontroll eller rutiner.
    Jeg var over 4 måneder uten prosjektor, pga. de rotet, somlet og ikke reparerte prosjektoren.
    Nå venter jeg på en optoma hd82 som jeg har kjøpt meg opp til.

  2. #42
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nedtur...
    Ser ut som DMD'en har tatt kvelden på min W5000 også nå...
    Benq W5000 - Problem, mister halve bildet-dmd_is_fucked-jpg

    Slik ser det ut nå og det er jo ikke akkurat noe å rope hurra for... må vel innom A Novo med den da...:neutral:

  3. #43
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det positive er at det nødvendigvis er en reklamasjon, og at ny DMD board jo ikke er å forakte ;-)
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  4. #44
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet du tilfeldigvis om det er mulig å få gjort mens man venter?

  5. #45
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan jeg ikke tenke meg. Det er heller ikke Anovo som har service for BenQ nå, men Servicon (Kongsvinger)

    Servicon
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  6. #46
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok 6 dager for meg å få min reparert hos servicon inkludert postgang mener jeg å huske.

  7. #47
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var min W5000 tilbake i kinoen etter en tur til Kongsvinger. Gikk raskt etter at mailkorrespondanse med serienummer etc var unnagjort! Veldig bra service fra Servicon
    Nå blir det vel bytte av pære ettersom den begynner å nærme seg 1500 timer nå...lysstyrken er nok ikke som en ny pære :???:

  8. #48
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ved 1500 timer er vel pæra bare rundt 50 prosent av styrken sin i forhold til en ny pære. Min hw15 har passert 2000 timer og bildet er rimelig mørkt. Må bestille ny pære jeg også rimelig raskt. :shock:

  9. #49
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bumper denne da jeg nettopp mistet halve bildet på min w5000. Gikk til Service & Warranty på benq.no, og sendte avgårde problemet mitt. Fikk da dette til svar:



    "Din enhet har servicenivå CIR (Carry In, Repair and return) - utenfor garanti. Dette betyr at du må selv sende inn din enhet til service.

    Vennligst inkluder en kopi av kjøpskvittering. Da din enhet er utenfor garanti vil du etter en diagnose hos service få et kostnadsoverslag på hva det koster å få din enhet reparert."



    Trodde jeg slapp å betale for dette problemet?

  10. #50
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er den under 5 år gammel, er dette er reklamasjonssak. Du har muligens ikke garanti (den gjelder jo bare i 2 år), men dette er en sak som dekkes av reklamasjonsretten (defekt DMD-board)

    Tror nok bare de prøver å skremme deg til å la være å påføre dem kostnader ;-)

    Er projektoren din eldre enn 5 år, så er den ikke verd reparasjonen. Da bør du heller legge pengene i en ny projektor
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  11. #51
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    er den under 5 år gammel, er dette er reklamasjonssak. Du har muligens ikke garanti (den gjelder jo bare i 2 år), men dette er en sak som dekkes av reklamasjonsretten (defekt DMD-board)

    Tror nok bare de prøver å skremme deg til å la være å påføre dem kostnader ;-)

    Er projektoren din eldre enn 5 år, så er den ikke verd reparasjonen. Da bør du heller legge pengene i en ny projektor
    Den er fra 2008, så under 5 år. Hvordan går jeg frem nå?

  12. #52
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    rapporterer den inn som en reklamasjon, i følge kjøpsloven.

    Du må sende den inn, men avvise alle antydinger om prisoverslag. BenQ vet akkurat hva som er feil med enheten, da dette er en "gjenganger av den hyppige sorten". De vet også veldig godt at dette skal dekkes innenfor reklamasjonstiden.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  13. #53
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    rapporterer den inn som en reklamasjon, i følge kjøpsloven.

    Du må sende den inn, men avvise alle antydinger om prisoverslag. BenQ vet akkurat hva som er feil med enheten, da dette er en "gjenganger av den hyppige sorten". De vet også veldig godt at dette skal dekkes innenfor reklamasjonstiden.
    Takker så mye for hjelp

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •