Benq W5000 - Problem, mister halve bildet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gikk veldig raskt å få det fikset. Tok vel cirka en uke til sammen før jeg hadde projektoren hjemme igjen.

Ring Servicon.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har også fått stripeproblemer på høyre side. Kjøpt des2009. Melder feilen til support i morgen. Har noen av dere andre fått oppgitt feilårsaken og ble feilen løst tilfredsstillende?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Min har også fått stripeproblemer på høyre side. Kjøpt des2009. Melder feilen til support i morgen. Har noen av dere andre fått oppgitt feilårsaken og ble feilen løst tilfredsstillende?

Synes å huske at det var noe som het et DMD board som ble skiftet på den jeg hadde tidligere. Fungerte som normalt etter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile garantisak

Hei
    Ja,jeg hadde en tilsvarende sak i vår, se innlegg fra meg tidligere.
    projektoren var et par år gammel.

Kontaktet Benq og viste til alle tilsvarende feil som er meldt inn.
    Påsto at dette var en svakhet med projektoren som måtte gå som garantisak.

Fikk først beskjed om å sende den inn for egen regning, men tok kontakt igjen og hevdet dette var en reklamajonssak/garantisak og fikk da beskjed om at jeg ville få en mail med portolapp slik at den kunne sendes kostnadsfritt.

Så skjedde, og jeg sendte den til et firma på Kongsvinger.

Det er et kort som ryker. Den ble reparert uten kostnader for meg, men det tok noen uker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her, men min ble fiksa på to dager... leverte den inn på mandag, og på torsdag var den tilbake i taket der den hører hjemme. fikk oppgradert firmware i samme slengen.
    Det er den ene prosessoren til dmd brikka som ryker så vidt jeg har forstått. det er to stk i projektoren, en for hver bildehalvdel, og når en ryker bytter de begge to (de sitter på samme kort i projektoren), og ja det er en garanti sak.

mvh, Leif

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pejo

Kontaktet Benq og viste til alle tilsvarende feil som er meldt inn.
    Påsto at dette var en svakhet med projektoren som måtte gå som garantisak.
    Jeg vil heller si det er en teknologi svakhet, og ikke relatert til den aktuelle projektoren. Kortet DMD'en sitter på (DMD board) er vel spesifisert at Texas Instruments, og er en del av selve "DLP teknologien"? Jeg hadde forøvrig akkurat samme problem med min Avielo Spectra, og jeg registrerer at det tilbakemeldes samme type feil fra de fleste produsentene av DLP-projektorer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

benq sorthvitt bilde

Hei

Ja da har jeg litt trøbbel med projektoren igjen...må ha hatt projektoren inne på service 6-7 ganger nå, fordelt på pe8720 og byttemodellen w5000 jeg har nå. Sist byttet de dmd board som jeg forstår er et problem flere har hatt. Nå når jeg starter projektoren får jeg kun sorthvitt bilde. Hvis jeg tilbakestiller alle bildeinstillinger får jeg fargene tilbake. Hvertfall til projektoren startes på nytt.
    Noen som har vært borti dette før? Veldig lite lyst til å sende den på service igjen etter å kun hatt den tilbeke i 1,5-2 mnd. Nestegang det skal kjøpes projektor tviler jeg på at det blir en benq. Strålende fornøyd når den virker men det har vært latterlig mye problemer med de jeg har hatt- alt fra viftestøy-speil som sitter fast-dmdboard osv.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mye feil ville jeg ha fått kjøpet hevet. Dette er uholdbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...

Vet ikke om det er mulig må være 3,5 -4 år siden jeg kjøpte den orginale pe8720 fikk en w5000 etter at de ikke greide å reparere den. Men hadde det vært mulig skulle jeg ha gjort det, projektoren har vært borte på service i 8-9 mnd hvertfall til sammen. Ting går hvertfall raskere nå som servicon har tatt over servicen. Anovo sugde...beholdt projektoren i 5 mnd uten å tilby bytte osv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Ja...

Vet ikke om det er mulig må være 3,5 -4 år siden jeg kjøpte den orginale pe8720 fikk en w5000 etter at de ikke greide å reparere den. Men hadde det vært mulig skulle jeg ha gjort det, projektoren har vært borte på service i 8-9 mnd hvertfall til sammen. Ting går hvertfall raskere nå som servicon har tatt over servicen. Anovo sugde...beholdt projektoren i 5 mnd uten å tilby bytte osv

Er ikke sikker på om det går så raskt her heller. Det er en dag siden jeg sendte rma-skjema. Har ennå ikke fått mail tilbake. Jeg er avhengig av denne mailen for å få fraktseddel etc. (gratis frakt pga. projektor under ett år), og får derfor ikke sendt den av gårde før dette skjer.

Men de opplever muligens en storm av henvendelser nå etter kjøpsboomen på W5000 i fjor. Får i det minste håpe at rep-settet de bruker holder bedre kvalitet en originalen. Flaks at jeg i det minste tok vare på originalembalasjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av LeifB
    samme her, men min ble fiksa på to dager... leverte den inn på mandag, og på torsdag var den tilbake i taket der den hører hjemme. fikk oppgradert firmware i samme slengen.
    Det er den ene prosessoren til dmd brikka som ryker så vidt jeg har forstått. det er to stk i projektoren, en for hver bildehalvdel, og når en ryker bytter de begge to (de sitter på samme kort i projektoren), og ja det er en garanti sak.

mvh, Leif

Er dette trolig noe alle før eller siden vil oppleve på W5000, eller er det bare en liten andel av oss som har vært uheldig? Hvis alle kan forventes å få denne feilen, bør man benytte seg av muligheten for å få det fikset før garantien går ut.

Det er egentlig bare snakk om å melde feilen som nå er velkjent for Servicon, og prosessorene vil dermed trolig bli byttet fortløpende uten testing av hvorvidt feilen er der i utgangspunktet.

Min projektor er under et år gammel (kjøpt november 2009) og pæra har ikke gått mer enn 300 timer. Etter hva jeg har lest her på AVForum er dette trolig rekord. Noen som kan vise til noe "bedre"? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nå gått to dager og jeg har enda ikke fått tilbakemelding fra Servicon på rma-skjemaet. Og det er for øyeblikket komplett håpløst å komme gjennom på telefon.

Dette holder ikke mål i det hele tatt. Hadde håpet å få sendt projektoren før helgen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok noen dager for min del også men jeg tok saken gjennom Benq før jeg fikk rma nummer fra Servicon jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått problem med min benq w5000 også, når eg starter opp prosjektoren får eg avogtil dobbelt bilde, slår eg av og på igjen ordner det seg som oftest. Men dette skjer nesten hver dag, regner med at dette er et tegn på at ting kommer til å skjære seg på sikt.
    Proskektoren har gått under 300 timer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    da har jeg fått problem med min benq w5000 også, når eg starter opp prosjektoren får eg avogtil dobbelt bilde, slår eg av og på igjen ordner det seg som oftest. Men dette skjer nesten hver dag, regner med at dette er et tegn på at ting kommer til å skjære seg på sikt.
    Proskektoren har gått under 300 timer
    Det var slik det startet for meg også når jeg fikk problemer med dmdkortet.Funket alltid etter omstart men problemet kom oftere og oftere til det var konstant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Det var slik det startet for meg også når jeg fikk problemer med dmdkortet.Funket alltid etter omstart men problemet kom oftere og oftere til det var konstant.

Det kan virke som om du hadde et annet problem enn vi som "bare" har opplevd striper. Denne feilen skal være kurrant å fikse, i motsetning til i ditt tilfelle der feilen rett og slett ikke ble utbedret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått tre uker siden jeg startet prosessen med Servicon. Jeg har fortsatt ikke fått projektoren tilbake.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Nå har det gått tre uker siden jeg startet prosessen med Servicon. Jeg har fortsatt ikke fått projektoren tilbake.
    Dumt spørsmål, men har du ringt og bedt om en oppdatering på status? Når jeg hadde min der ventet de LENGE på deler fra BenQ, men brukte kun et par dager på selve jobben når de først fikk delene.

Gøran

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Ikke bra. De har sikkert flere reperasjoner nå enn da min var inne. Har du snakket med de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har snakket med dem. Alt de kan fortelle er at projektoren er på lab'en og "i systemet", men kan ikke si noe konkret om når den er klar.

Servicen jeg får når jeg ringer er i og for seg god, men dette begynner å ta for lang tid. Det virker som om de sliter med kapasitetsproblemer. Jeg hadde også problemer med å få tilsendt fraktskjema i starten av prosessen, og dette skyldtes at den ene personen som jobbet med dette var sykemeldt.

Hvis de er for dårlig besatt med teknikere også, er det ikke merkelig at det tar tid hvis pågangen er stor.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •