Jeg sliter med hjemmekinoen - det hele gjelder HDMI portene. Receiver (ONKYO 905) holder ikke på signalene som kommer via HDMI.
Hva skjer:
- ved avspilling av SACD via HDMI så kommer-og-går signalet
- ved avspilling av film (DVD; BD eller HD DVD) så mister receiver signalet fra kilden ved overgang fra meny (på film) til selve filmen. i.e. ved bytte av grafikkmodus så taper receiver "grepet" på signalet.
- PS3 etter valg i meny og overgang til selve spillet så mister receiveren grepet på signalet

Det som funnet ut så langt er at problemet kommer fra / via prosjektor (antatt). Om jeg plugger HDMI kabel (Supra) fra prosjektor løs så går min SACD spiller uten problemer.
Dette kan tyde på potensial forskjell mellom reicever og prosjektor.
Begge enheter går på min dedikerte AV kurs - slik at de bør ha samme potensiale mot jord. For å eliminere eventuelle potensialforskjeller så har jeg forsøkt å mate strøm for hele anlegget + prosjektor både via Monster filter og direkte fra stikk på kurs. Ingen forskell å spore = antatt ikke bakgrunn i potensialforskjell.
Kabel til prosjektor kunne ha vært problemet - men HiFi Klubben i Grensen lånte meg i dag en QED kanel for test. (stor takk til HiFi Klubben for det!!:-D ).
Men bytte av kabel ga ikke noe forbedring.

Receiver har vært inne til sjekk i over to uker så den er så lang friskmeldt.

Så - jeg er i villrede og søker sareptas krokke her på nettet om kunnskaper rundt problemet. Innspill tas i mot med takk og forventninger.