Mørkt bilde på grå duk med Mitsubishi HC-7000 Projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mørkt bilde på grå duk med Mitsubishi HC-7000 Projektor

Har kjøpt Mitsubishi HC-7000 projektor. Har et 92" Dreamscreen lerret DynaGrey med gain 1.0. Eg synes at bildet blir litt mørkt og fargene ikkje så knall som eg hadde tenkt meg. Lurer på om eg må bytte til kvitt lerret eller om det er innstillingane som er feil? er der noen med denne projektorensom har funne bra innstillinger på grått eller kvitt lerret? Håper noen kan hjelpe meg. Kansje eg må bytte til kvit lerret og kor masse svart vil eg da miste?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket black level er innstilt på projektoren da? IRE 7,5 eller IRE 0 ? NTSC materiale = IRE 7,5. PAL = 0.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke med hvitt lerret, så lenge projektoren undertrykker detaljer i mørke områder. Her er det feil på "black level", med mindre det kun er brightness som er justert for lavt da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noko som heiter setup og der kan eg velge mellom off, 3,75% ,7,5% og auto. Eg har sett den til auto. Ser ut som den velger off.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eko
    Har kjøpt Mitsubishi HC-7000 projektor. Har et 92" Dreamscreen lerret DynaGrey med gain 1.0. Eg synes at bildet blir litt mørkt og fargene så knall som eg hadde tenkt meg. Lurer på om eg må bytte til kvitt lerret eller om det er innstillingane som er feil? er der noen med denne projektorensom har funne bra innstillinger på grått eller kvitt lerret? Håper noen kan hjelpe meg. Kansje eg må bytte til kvit lerret og kor masse svart vil eg da miste?
    Det går fin fint med Mitsubishi HC 7000 og DynaGrey med gain 1.0. Har samme selv, og etter å ha sett konkurrentene i samme prisklasse i løpet av fjor senhøst og senere nå utover vinteren er jeg fortsatt fornøyd med valget. Mitsu'n har ikke all verdens lysstyrke kanskje, og gjør seg nok best i et passe mørkt rom. Men ... noe høres galt ut hos deg...

Setup kan du sette til Auto, ja. Hva som er problemet hos deg veit jeg ikke. Hvilke innstillinger har du gjort ellers, f.eks på brightness?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det går fin fint med Mitsubishi HC 7000 og DynaGrey med gain 1.0. Har samme selv, og etter å ha sett konkurrentene i samme prisklasse i løpet av fjor senhøst og senere nå utover vinteren er jeg fortsatt fornøyd med valget. Mitsu'n har ikke all verdens lysstyrke kanskje, og gjør seg nok best i et passe mørkt rom. Men ... noe høres galt ut hos deg...

Setup kan du sette til Auto, ja. Hva som er problemet hos deg veit jeg ikke. Hvilke innstillinger har du gjort ellers, f.eks på brightness?
    Hvilke innstillinger har du gjort Potetgullmannen? Eg har prøvd å øke brightness og bilde blir litt lysere. Eg synes at kvitt blir litt for grått og fargane blir litt blasse. sammenligna Wall-e BD med HD Traileren på min mac og fargane var mase sterkare og kvitt var masse kvitare på macen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •