Noen som kjenner til VPLHS10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til VPLHS10?

Er det noen som vet ulempene med denne projektoren? Sakl brukes til Data og film
    På fohånd takk

mvh Pera

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

VPL-HS10 er Sony's nyeste LCD hjemmekinoprojektor med 1366x768 oppløsning, ca. 1200 AL og ca. 700:1 kontrast. Støynivå er mellom 30 og 32 db. Sortnivå er som de fleste LCD noe lav, men til gjengjeld har den jo svært høy oppløsning samt ingen regnbuer.

VPL-HS10 er testet med GreyLine duk på www.minhembio.com, der den fikk meget gode tilbakemeldinger ved at den bedret sortnivå og generell bildekvalitet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VPL-HS10 er Sony's nyeste LCD hjemmekinoprojektor med 1366x768 oppløsning, ca. 1200 AL og ca. 700:1 kontrast. Støynivå er mellom 30 og 32 db. Sortnivå er som de fleste LCD noe lav, men til gjengjeld har den jo svært høy oppløsning samt ingen regnbuer.
    Skal bare rette "litt" på deg her Lygren....

HS10 har 1000 Ansilumens og støynivå er oppgitt til ca 33db... (Ble forandret fra 30db etter at den første batchen av HS10 ble for varme)

Jeg har selv denne projektoren, og er godt fornøyd.. (Har enda ikke sett en 2000+ kontrast projektor)

Screendoor er ikke noe stort problem sålenge du ikke sitter for nerme lerretet.

Sortnivå er helt ok, men ikke mer.... Men som Lygren sier oppveier den høye oppløsningen litt for dette i mine øyne... Fargene er også meget bra, og "uniformity" er blandt de beste på rimelige LCD projektorer..(Uniformity= Hvor jevnt projektoren fordeler lyset over lerretet)

Videokretsen i projektoren (DCR) er helt ok, men man oppnår bedre resultat ved å bruke en bra progressiv DVD spiller....

Støynivået er litt høyt, så jeg vil anbefale deg å høre på den før du eventuellt kjøper.....

HDTV ser utrolig bra ut på HS10 grunnet HDTV støtte og høy oppløsning..

Utfordrere i denne klassen er bla: Epson TW100, Piano serien, Nec HT1000 (litt dyrere) etc....

Håper dette hjelper deg litt..

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar !!

Jeg vurderer denne mot Epson'en, NEC'en og Sonyen VPL-VW12HT, og siden den, etter det jeg vet, er mest prisgunstige er den en foreløpig favoritt inntil jeg får sjekket støynivået....

Vet noen av dere forresten hvordan den støyer i forhold til ASK M3 som jeg kjenner støynivået til? Og hvor jeg kan få kjøpt Greyline lerret?

Og ja AK, jeg sitter per dags dato og ser på en 28".... :?

Mvh Pera

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greyline kan du bestille gjennom Lygren. Send ham en PM
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og utvalget finner du på www.PCshop.as...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HS10-eier til her.

På pluss-siden har vi et knakende godt bilde når storparten av filmen er skutt i normalt lys. I skumringstimen og mørkere partier finnes det forhåpentlig bedre valg. Problemet er ikke bare det absolutte sortnivå men også prosjektørens evne til å vise detaljer. Kontrastnivået er nok en direkte årsak men kanskje ikke den hele sannhet.

Støynivået er nevnt og kan bare sjekkes med egne ører. Bor du i Oslo kan du få høre og se hvis du sender meg en mail.

DVI-inngangen er derimot ikke nevnt og er prima rent bortsett fra at Sony i all sin visdom har valgt å ha en refresh-rate på 56Hz, noe som verken passer til fugl eller fisk. Noe hakking ved sakte kamerapanoreringer må påregnes.

Tilbake til det positive så får du en prosjektør med god nok oppløsning til HD........som kommer nå snaaaaaaart håper vi alle!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har HS10.. Har dere testet å bruke ett polaroid filter på den? Har lest en del på avsforum om at folk med ae300 har fått mye bedre kontrast og sortnivå ved bruk at ett polaroid filter(eller var det ett annet slags filter?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har HS10.. Har dere testet å bruke ett polaroid filter på den? Har lest en del på avsforum om at folk med ae300 har fått mye bedre kontrast og sortnivå ved bruk at ett polaroid filter(eller var det ett annet slags filter?)
    Nope, det er ikke testet ennå.... Kommer kanskje med tiden..
    Mener å huske at det er noen her på forumet som har testet projektr med polaroid filter.... Men klarer ikke helt å ta igjen hvem det var...? Tahustvedt kanskje..?

Mvh

AK

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det cinema-filteret som fulgte med, da?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, jeg trenger litt hjelp og blåser derfor liv i en gammel tråd.

Jeg har ikke hatt PJ før, men kunne gjerne tenke meg en.
    Nå har jeg fått tilbud på en helt ny HS10 til kr. 5000,-.
    Er dette verdt det tror dere, eller vil jeg finne bedre PJs til denne prisen.

HS10 ble vel lansert i 2002 så vidt jeg har forstått og mye har vel skjedd siden den gang.

Som sagt så har jeg ikke peiling og jeg har heller ikke mulighet til å sjekke bildet da jeg er på reise. Har jo uansett ingen referansepunkt.

Anyone?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Folkens, jeg trenger litt hjelp og blåser derfor liv i en gammel tråd.

Jeg har ikke hatt PJ før, men kunne gjerne tenke meg en.
    Nå har jeg fått tilbud på en helt ny HS10 til kr. 5000,-.
    Er dette verdt det tror dere, eller vil jeg finne bedre PJs til denne prisen.

HS10 ble vel lansert i 2002 så vidt jeg har forstått og mye har vel skjedd siden den gang.

Som sagt så har jeg ikke peiling og jeg har heller ikke mulighet til å sjekke bildet da jeg er på reise. Har jo uansett ingen referansepunkt.

Anyone?
    Jeg kjenner godt til denne og vil si at den ikke er verd 5k men plusser du på noen par tusen kan du få noe langt bedre feks Epson TW700 eller du kan prøve å få tak i en brukt en til ca5k.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HS-10 er dessverre ikke verdt mer enn ca halvparten, selv når den er ny. Som bigtor seier finnes det mange projektorer i samme prisklasse (litt brukt) som er mye bedre. Kikk litt på AVtorget, og les litt her på AVforum, så blir du mye klokere

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. MUlig jeg prøver å prute den ned i 2500.. :-)

jeg har søkt litt i forumet og en del hjelp ligger allerede ute.
    Det har seg en gang slik at jeg har også fått tilbud på ytterligere to:

VPL-HS3 - demo med ny pære - 5000,-
    VPL-HS60 - demo. 7500,-

Jeg ser hva folk har skrevet om de tidligere. Men dette var vel stort sett basert på prisen den gang og sammenlignet med teknologi den gang.

Jeg er nok ikke så kresen at jeg trenger det dyreste, tvert i mot trenger jeg en litt billig start.
    Etter det jeg har funnet trenger jeg ikke tenke på HS3, og HS60 vil ikke være verdt mer en 5000 max?

Altså bør jeg starte alvorlig pruting eller finne meg noe annet evnt. brukt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •