Tips til innstillinger jvc hd 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til innstillinger jvc hd 100

Ser at mange søker tips til kalibrering av Jvc 350/750,lurer derfor på om noen har GODE tips å gi til en hd 100 eier

Dette spesiellt på fargerom!.Skjønner jo at kontrast å lys har mye med lyskontroll å gjøre i rommet,(Har brukt kalibreringsdisk DVE på disse)Så disse er jo vanskelig å videreføre.

Takknemlig for tips!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD100 har ikke CMS, så du er dessverre stuck med oversatureringen. Du kan alltids redusere saturering (color), men da roter prjektoren til den ellers så lineære gråskalaen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja alle i filmen ser jo fryktelig solbrente ut!,Noen forslag til redusering av Hovedfarge ?,Gain osv....

Tar gjerne imot forslag,fra andre hd 100 eiere :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...som Gorm er inne på kan du prøve å justere ned (master) "color" noe... Problemet er at fargene ikke trekker ned lineært, og dermed reduserer du typisk mer av f.eks. blått enn rødt, og resultatet er store problemer med sekundærfargene, som er resultatet av "blandingen" av primærfargene... I tillegg vil selvsagt primærfargene også kunne ujevnt bleke ut.

Jeg driver for øvrig å trikser litt med dette selv om dagen på min HD350, som jo har samme svakhet som din. Jeg skal foreta meg noen flere målinger osv. snarlig, er jo mulig min HD350 responderer noenlunde likt som din HD100 på reduksjon i color...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har skjønt at det er samme "Problem" på HD 350.Så disse er vel temmelige like ja.Ser i en annen link her,at når det gjelder HD 350 på "Head" Color har denne blitt senket til -30,er dette samme bruker skala som HD 100(-50/+50)Syns det høres veldig mye ut !.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Lumagen RadianceXD prosessor med min RS-1. Da kan jeg justere både primær og sekundærfarger. I tillegg har den en veldig fin parametrisk gråskalajustering som gjør det mulig å få akkurat den gammakurven jeg ønsker. Så med denne har jeg blitt kvitt både veldig solbrente og veldig grønne. I tillegg har jeg fått mere skyggedetaljer og også mere detaljer i lysere partier av bildet der gammakurven lå altfor lavt originalt. Nå vet jeg ikke om HD-100 har de samme problemene som RS-1, men det kan jo tenkes.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •