Sort er ikke sort, det er grått!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sort er ikke sort, det er grått!

Jeg mener ettertrykkelig at min Mitsu HC3000 var bedre på dette før!?
    Men fikk i går kveld merke hvordan det var å miste MYE detaljer i bildet, når jeg og samboern snurra "The Strangers" på Blåfilm.

Filmen er mørk ifra start til slutt, med unntak av de siste minuttene. Jeg var så sikker på at HC3000 var bedre på dette, men det er fryktelig sjelden jeg ser på filmer som har et så tvers igjennom mørkt bilde.

Jeg har kanskje ingen batcave, har mørkerøde vegger, noe lys ifra diverse elektronikk og strølys ifra projektor. Men at det rett og slett skulle gjøre ting blast og grått i den forstand jeg så igår hadde jeg ikke forestilt meg.

Hvor lenge pæra nå har gått vet jeg ikke, men jeg har hatt projektoren nå i 2,5 år.
    Vil ei pære miste ytelse over tid? Eller har den vært sånn hele tiden uten at jeg har lagt merke til det? Det var pokkern så irriterende for jeg mistet mye av detaljene som jeg vet er der men som jeg ikke kunne se.
    Er det noen som kanskje vet mer enn meg?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler som har reagart på dette med den filmen : http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1144394

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi må dra en Poll på hvordan folk opplever filmen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Vil ei pære miste ytelse over tid?
    Ja, det vil den. Og det ganske betraktelig også. En projectorlampes levetid er definert som tiden det tar før lysutbyttet er redusert med 50%. Denne svekkelsen i lysutbytte skjer gradvis slik at det ikke alltid er så lett å merke. Men den dagen du setter i ei ny lampe vil forskjellen være åpenbar. Det er omtrent som å få ny projector.
    :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra et forbrukerstandpunkt er jeg helt enig. Likevel blir det nok vanskelig å nå gjennom med et krav om ny lampe, på bakgrunn av 50% reduksjon og lampegarantien. 50% i forhold til hva, spec? Alle produsentene skryter på seg høyere lysstyrke enn den faktiske, så på enkelte modeller ville det i teorien være mulig å påberobe denne reduksjonen allerede første bruksdag.
    Alle produsentene jeg har snakket med svarer svært unnvikende på dette spørsmålet, med ett hederlig unntak. Sjefen for Epson's projektordivisjon svarte slik; får vi en henvendelse av denne sorten vil vi nok bare bytte lampe, siden vår kostpris på lampen er marginal (Epson lager dem selv).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg aldri komme til å kreve ny lampe, siden den ikke hadde noen spesifikk garanti på pæra når jeg fikk den. Var vel i utgangspunktet på 200 (latterlige) timer. At staute gamle Mitsubishien har holdt såpass lenge er jeg nesten fornøyd over, for jeg hadde regnet med å måtte bytte etter bare ett års tid

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er uansett at lampen forringes og lysutbyttet svekkes fra første time. Levetiden, antallet timer før lysutbyttet er redusert med 50%, er kun et teoretisk mål. Lampen må nok lyse kontinuerlig for å ha sjanse til å oppnå påberopt levetid. I virkeligheten vil lampen svekkes raskere da hvert påslag er en belastning på lampen. Det vil således være stor forskjell på en lampen som har vært på i gjennomsnitt 3 timer ved hver bruk og en lampe som har vært på gjennomsnittlig 1 time ved hver bruk selvom begge har samme totale lampetid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •